Ik wilde hier eigenlijk graag even wat ervaringen en verhalen horen van de diverse opticiens en brillenzaken.
Het zit namelijk zo. Ik draag normaal gesproken altijd lenzen, maar merk de laatste tijd dat ik weer sneller last van geïrriteerde ogen heb. Dan zet ik vaak mijn bril weer even op, maar die vind ik eigenlijk verre van leuk staan. Bovendien is hij niet meer helemaal op sterkte.
Nu wil ik dus graag een nieuwe bril aanschaffen, maar omdat het een bril voor erbij is en ik bovendien ook nog een arme student ben...heb ik niet zoveel zin om er honderden euro's aan uit te geven. Het hoeft ook absoluut geen merkbril te zijn ofzo, maar...ik wil dus ook weer niet eindigen met zo'n ziekenfondsbrilletje.
Wie weet een opticien of brillenzaak waar ze leuke, trendy en betaalbare brillen verkopen zonder dat er steeds van die extra kosten bijkomen. Ik wil graag een enkelvoudige bril, dungeslepen (want: -4,5) en ontspiegelde glazen.
Ik heb toen een super leuk montuurtje bij Eyes&More gekocht! Was voor een enkelvoudige bril met dun geslepen ontspiegelde glazen in totaal €80,- kwijt en een uurtje later was mn bril klaar!
Oh wow, dat ziet er inderdaad wel prima uit. Goede tip! Als ik hem dan declareer bij mijn zorgverzekeraar, dan hoe ik zelfs nog niet eens iets bij te leggen ook
Had ik uiteraard al gecheckt Mijn zorgverzekeraar vergoed voor alle brillen 100 euro per 3 kalenderjaren. Aangezien ik dat nog nooit gedeclareerd heb, kan ik dat daar dan mooi aan besteden.
manfredie
Geplaatst: 20-02-11 13:56
ik heb bij specsavers een bril gekocht heb er nu 2 maar was toch duurder uit dan de bedoeling was, ondanks dat ben ik wel dik tevreden.
Zelf heb ik een bril gekocht bij pearl moest iets van 35 euro bijbetalen. Was gewoon een budgetbril maar wel eentje die ik mooi vond. ( ik draag lenzen maar wil wel een goede bril hebben voor erbij )
Mijn opticien had laatst een aanbieding voor lenzendragers, een complete bril voor 100 euro! Vind het ook wel lekker om af en toe met bril op te zitten, zeker na het uitgaan e.d. Misschien heeft jou opticien ook wel een dergelijk aanbod?
Roosch
Geplaatst: 20-02-11 14:06
Bij de Specsavers!
Ik heb er een week of 5 geleden twee brillen uitgezocht. Bril nummer 1 was 169 euro. Echter was de tweede bril gratis dus heb er nog maar een uitgezocht. (ook 169 euro eigenlijk) Ik kreeg ook nog 150 euro terug voor de verzekering dus even later ging ik met 2 brillen voor in totaal 19 euro de deur uit. En het zijn nog leuke brillen ook.