Hoe mijn bijna vijfdaagse bevalling bevallen is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Hoe mijn bijna vijfdaagse bevalling bevallen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:08

Ja lieve mensen het heeft even geduurd maar hier dan toch de story van mijn hilarische bevalling.

Ik neem op geen enkele wijze de verantwoording voor gewijzigde kinderwensplannen naar aanleiding van dit topic, en ook niet voor eventuele psychische schade ontstaan door dit verhaal.

Goed, wat hebben we nodig?

Allereerst een hoogzwanger persoon, ikzelf.

Na een prachtige zwangerschap(lees: vreselijke bekkenpijnen, afgrijselijke kotsbuien, hormoonafwijkingen met bijbehorende gedragsstoornissen, schoonmaakbuien waar ik eerder nooit last van had, en last but not least, een allergische reactie op mijn zwangerschapshormonen waardoor ik van kin tot voeten zo erg jeuk kreeg dat ik mezelf tot bloedens toe openkrabde en mezelf het liefst te lijf was gegaan met een schuurmachine(geen grapje). Niets hielp er natuurlijk tegen en ik vloog tegen de muren op)

Goed, naar aanleiding van deze toch wel vrij ernstige jeuktoestand besloot eindelijk na twee weken mijn verloskundige dat ik ingeleidt mocht worden in het ziekenhuis.

Leuk denk je, ze leiden je naar het ziekenhuis.

Neen. Inleiden betekent dat je een hormoonspulletje krijgt ingebracht waardoor de bevalling op gang wordt gebracht. Prachtig! Als je lichaam er aan toe is.

Uiteraard was dat bij mij niet werkelijk zo. De uitgerekende datum van de beeb was pas 14 dagen later maargoed het moest mogelijk zijn.

Op dinsdagochtend werd ik om 7u in het ziekenhuis verwacht. Op maandagavond was ik zo stervensnerveus dat ik de volgende dag zou moeten bevallen, dat ik nog even mijn gitaar tegen de grond stukgeslagen heb, een fles champagne op de grond gesmeten heb, die is overigens niet eens stukgevallen, dus dat was niet werkelijk bevredigend en zodoende moest ik ook nog even de stofzuiger van de trap gooien en me daarbij verstappen en mijn geliefde Replayslippers stukmaken. :D

Afijn, ik had er duidelijk veel zin in!

Goed, spullen ingepakt en die nacht maar zo veel mogelijk slapen zodat ik uitgerust aan mijn bevallingkje kon gaan beginnen!

Oftewel, ik heb die nacht anderhalf uur geslapen vanwege de zenuwen. :o

Nou dinsdagochtend naar het ziekenhuis waar ik direct aan de ecg gelegd werd en de hormoongel werd aangebracht.
Ik dacht: Kaassie, vanmiddag ben ik mama, lamakomme! *\o/*

De eerste weeen kwamen al snel. En ja, dat doet pijn. Gelukkig had ik geen zwangerschapscursus gedaan, maar wel een boek gelezen en ik kon de weeen dus goed opvangen. Zodra er een wee kwam liet ik me er helemaal in wegzakken en belandde dan in een land hier ver vandaan waar de pijn een stuk minder heftig was. Ondertussen kneep ik wel de hand van vriendlief in stukken maar die kon dat gelukkig goed hebben.

Na een paar uur weeen dacht ik nou die ontsluiting is al mooi op gang, kom maar door met die beeb! Straks lekker persweetjes en die helpen me wel bij het eruit gooien van de wurm.

Het werd tijd om de ontsluiting te checken. En dat deed auw. Ik ben geen mietje wat pijn betreft maar hiervan ging ik schreeuwen en huilen.

Maargoed alles voor de beeb. Ik keek hoopvol de verloskundige aan maar tot mijn ontstelling zat er geen mm ontsluiting. -O-

Had ik de hele dag voor jan snot liggen puffen. _-:( _-:( _-:(

Er moest opnieuw gel aangebracht worden. Nou vooruit, dan komt het vast lekker op gang en word ik vannacht mama! :j

Nope. De hele nacht heavy weeen, niet geslapen, en de volgende ochtend weer ontsluiting checken. Helse pijn weer, en maar 1 cm ontsluiting. -O-

24 uur weeen, niet geslapen, en 1 cm ontsluiting! >;)

Nogmaals gel aangebracht, en weer heavy weeen. Het was inmiddels woensdag.

Ik dacht nou vanavond of vannacht zal het toch wel gaan doorzetten, dus mijn moeder gebeld die vanuit het noorden van NL naar me toe kwam in ZH want die moest er natuurlijk bij zijn.

De weeen werden steeds heftiger en om het op gang te houden ging ik af en toe stukjes lopen om de zwaartekracht maar wat te helpen. Maar toen zakten de weeen weer af. -O-

Op woensdagavond ging ik aan een oxytocine infuus om de boel te versnellen, de weeen werden inderdaadheftiger en heftiger! Maar de ontsluiting bleef steken op 1 cm(drie keer per dag opvoelen, drie keer per dag auwwwwwwwwwwwwwww en geen steek verder komen he!)

Weer een nacht zonder slaap, met weeen, donderdagochtend, nog steeds maar 1 cm. Ik zou pas een ruggeprik krijgen als ik op 2 cm zaten dan zouden ze de vliezen breken zodat de geboorte door ging zetten, maarja het bleef maar bij 1 cm!

De hele donderdag door heb ik aan de ecg gelegen en uiteindelijk om half twaalf 's avonds had ik 2 cm!!! *\o/*

Dus op naar beneden voor de ruggeprik. Zodra die erin zat werd ik superdopey en het eerste wat ik zei was(tegen de vrouw die de ruggeprik gezet had): Ik vinnn jouw wew een tof menzzz 8)7

Mijn vriend dacht dat ie 't bestierf van het lachen, ik ging van een hoopje puffende ellende naar de melige muts van altijd, best een omschakeling binnen een minuut. :=

Dit was wat ik toen in het zwangerschapstopic op Bokt postte(handig zo'n telefoon en niets te doen behalve weeen opvangen :D:

Citaat:
Geplaatst: 10 jun 2010 23:18 inmiddels 2 de vereiste 2 cm gehaald na heel heel veel weeen wegpuffen en lig nu aan de ruggrprik. wat een verademing. ben superdopey. hopellijk moregenmmiddag de beeb druit!

En vervolgens na het nieuws over Riv d'r bevalling te hebben gelezen:
Citaat:
Geplaatst: 10 jun 2010 23:20
fukkie vrrgeet ik riv te feliciteren. meid wat een bevalling!!!! gefelliciteerd hoor!

Moet ik nog uitleggen hoe dopey ik was?

We gaan door. Ik dacht nou die ruggeprik zit, weg pijn, hoppaaaaa lamakommeeee!

Hhmmmmmja. Niet dus.

Want de ruggeprik was ietsje scheef gezet. Dus. Mijn rechterbeen, waar ik op lag, werd verlamd.

Dus postte ik dit nog even:

Citaat:
Geplaatst: 11 jun 2010 03:57
rechterbeen doet ut nie meer nie. ruggeprik zit ietsje scheef. maarrrrrrrr!!! rechterkant buik is wel gevoeliger dan links.en ik voel de weeen echt herl erg ... ik ben me er eentje vlgs de vk meiden hier. *wee* auwwwwwwww ze komenn nu steeds sneller heb tujdens dut stukje tyoen zekerr 6 weeen gehad. ben zo koekwaus als de pest maar hey julie zijn wel op de hiogte!

8)7

Geen probleem zeiden de zusters, dan ga je even op links liggen, dan zakt ie wel weer recht en krijg je zo het gevoel en beweging in je rechterbeen weer terug.

Hhhmmmmmneeeeeeeeeeeee dus.

Mijn linkerbeen raakte ook verlamd. :roll:

Ok dacht ik dat wordt geinig, bevallen met verlamde benen. Toppietewoppie.

Uiteindelijk werkte de ruggeprik als volgt: Ik was supermegadopey, voelde alles nog(dus de weeen ook), maar mijn benen voelde ik niet meer en had ik geen controle meer over.
Peace man(helemaal weg was ik, compleet stoned):
Afbeelding
Vette leipe dope shizzle to that dizzle:
Afbeelding

:roll:

Inmiddels had ik al 4 nachten (maandagnacht namelijk ook al eigenlijk niet meer)geen slaap meer gehad toen mijn vliezen gebroken werden en de rest van de ontsluiting door zou zetten. Op vrijdagochtend zat ik op 6 cm, en de uren daarna ging het dan eindelijk steeds vlotter. Ik lag aan het infuus, en elke keerdat er een wee kwam zei ik tegen mijn ouders, vriend en zusje: Komt er weer eentje, doei......en dan zakte ik weg in de wee, hoorde nog net de rest terugzeggen: doei...en dan was ik weg. Uiteraardmoest er net in een wee steeds een alarmtoontje afgaan van een infuus dat leeg was, of iemand begon te praten, waardoor ik uit mijn verweggistan wakker werd en ineens de pijn weer vol voelde. Erg fijnnnnn!

Maargoed. Inmiddels was ik de weeen, het slaapgebrek en de verlamde benen zo spuugzat dat ik wilde gaan persen(want persweeen waren in geen velden of wegen te bekennen, uiteraard, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he!)

Beeb lag er klaar voor, maar volgens het boekje moet je natuurlijk het gevoel hebben dat je moet schijten en het ECHT. NIET. MEER. KAN. TEGENHOUDEN.

Dus ik dacht verrek maar met je boekje, die beeb gaat er NU uit.

Dus zei ik tegen de zusters: "Ik kan het ECHT. NIET. MEER. TEGENHOUDEN. HOOR!"

Wat niet waar was. :D

Nou toen mocht ik gaan persen! Na vier slapeloze nachten had ik nog bergen energie over natuurlijk :O Dus die bevalling van mij, dat werd een eitje!

Nou hallelujaaaaaah!

Ikke persen. En persen. Mijn zusje hield mijn ene been vast en mijn vriend mijn andere been, want ja verlamde benen krijg je met geen mogelijkheid omhoog hoor!

Schoot voor geen meter op natuurlijk want ik kon geen kracht uit mijn benen halen. Maargoed ik dacht eruit ga je!

Pfffffffff nooit geweten dat je zoveel kracht kunt zetten op je eigen lichaam zonder dat er adertjes in je hoofd knappen!

Uiteindelijk na een uur persen zonder persweeen dacht ik nu ben ik er echt klaar mee, of ik nou volgens het boekje mijn ogen open hou of mijn handen goed hou, me don't care, de beeb gaat er UIT! En wel NU!

Of er nou wel of niet aders knappen in mijn hoofd, of ik er nou een hersenbloeding aan overhou of niet, het gaat nu lukken.

En toen na echt belachelijk veel kracht te bundelen, en dat drie keer, ploepte er een nattig, verfromfraaid mannetje uit en werd op mijn borst gelegd. En nee, ik zag er ma de veldslag niet meer zo florrissant uit op zich:
Afbeelding

Kortom, neen. Mijn bevalling ws nou niet je van het. Toch was het de mooiste ervaring in mijn leven, vooral omdat je echt helemaal teruggebracht wordt totjezelf en je oergevoel.

Ik zou het ook zo weer overdoen, hoe cliche ook, het is het allemaal waard. We zijn nu 8 maanden verder en hebben echt het liefste mannetje van de wereld!

Afbeelding

Iedereen die nog moet bevallen binnenkort: Sterkte he! :D
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 04-02-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:11

Wat een feest :o Not....meisje wat heb jij dit goed gedaan zeg!
Die foto....yeah peace :D
En hoe cliche ook, maar na de geboorte ben je alles vergeten!

:(:)

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:17

Ge-wel-dig hoe je dit schrijft _O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:17

Heb helemaal dubbel gelegen om je verhaal _O- Maar man wat een ramp moet dat zijn geweest zeg!! :oo
Maar... je hebt er een enorm knap ventje aan over gehouden!!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:19

Wow... jij was echt zo stoned als een aap _O- :')
En ik dacht dat ik het taai had met een bevalling van 12 uur. Het kan dus altijd erger ;)
Hihi en die truc van 'niet zeggen dat je geen persweeen hebt maar gewoon doen alsof' heb ik ook geprobeerd, ik dacht ook "dikke fietsband, ik ga niet zo ook nog een nacht in, dat jong moèt en zàl er voor middernacht uit (was ook vanaf 11.00uur 'smorgens bezig, kind is om 23.00u geboren)" hahaha!!!

Mijn god meid, diepe buiging voor jou _/-\o_ en jij zag er niet eens zo rood en bedonderd uit als ik... knap hoor!!

Ik vind dat je 't supertof hebt geschreven en ook erg leuk om die foto's te zien :j

Het heeft al je kracht en energie gekost toen maar je hebt er werkelijk een prachtig mannetje voor terug gekregen <3 :j

Geniet ervan!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:19

Wat een hel van een bevalling! Alhoewel na de ruggenprik was het volgens mij geen echte hel meer... :P
Prachtig manneke heb je er aan over gehouden!

edit/ is dit niet guinnes book of records waardig? Zon 5 dagen durende bevalling. :D
Laatst bijgewerkt door Kana op 04-02-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:20

Jezus, wat een verhaal.... Ik ben 40 en weet nu zeker, er komen never nooit kinderen! Brrrrrrr...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:21

Zo hee wát een bevalling :') Moest om een aantal stukken echt lachen hoor _O-
Hij is wel leuk hoor <3
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe je ventje heet :o

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:22

Jij moet voorlichting gaan geven op scholen :-) héél effectief dit. Ik wacht nog wel een paar jaar.

Maar wát een droppie zeg! Gefeliciteerd!!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:22

wow wat een verhaal!
Maar wat heb jij dit leuk geschreven :')
en dan het idee dat sommige vrouwen zeggen; oh binnen 5uur was die er :)
en wat een leuk mannetje is het zeg <3

Mindfields

Re: Hoe mijn bijna vijfdaagse bevalling bevallen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:24

Ja sommigen krijgen weeen en hebben binnen een uur een beeb! Ikku nie ^)

Ons kereltje heet Sam :D

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:26

heerlijk verhaal!!!
als je niets meer kan met de paardjes, moet je eens kijken of je geen schrijfster kan worden man :D
jammer van de details, maar ey, ik hoef toch geen jong meer haha.
arme jij....

edit: je hebt berichie op hyves van moi :)
Laatst bijgewerkt door different1 op 04-02-11 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:27

Haha!
Ik had ook zo een nachtmerrie-bevalling, die ik nooit vertel aan zwangere meiden, das gemeen. ;)
En ik moet je zeggen, ik heb het mooi bij één gelaten. :+

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:27

Wow wat een verhaal! Ik heb het echt met veel vermaak en interesse gelezen! Wat een bikkel ben jij!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:29

Ik lig in een deuk :')

Maar wat een lief en schattig zoontje! <3

Snoevie

haha wat heb jij dat grappig omschreven,vooral die 'fo shizzle my nizzle peace' foto's zijn echt te grappig
toppie gedaan hoor en een lief mannetje!

Oliebollie

hahaha, ik heb meerdere topics van je gelezen in de tijd dat je zwanger was, en elke keer lig ik gevouwen achter de computer.
Maar mensen kinders, wat moet jij het zwaar gehad hebben!!!!! Respect!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:30

Thanks... Het zit erin en moet er nog uit...
Maar voor zo'n kereltje als de jouwe: met alle liefde en plezier!

*gaat nu d'r emmer en keukenpapier weer zoeken*

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:31

Nou als ik nog niet gesteriliseerd was, dan liet ik het acuut doen na dit verhaal _O- Ik snap dat je staat te popelen om er minstens nog een stuk of 5 te krijgen! :D

Maar je hebt een prachtig kind, gefeliciteerd.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 04-02-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:33

Chubby schreef:
Thanks... Het zit erin en moet er nog uit...
Maar voor zo'n kereltje als de jouwe: met alle liefde en plezier!

*gaat nu d'r emmer en keukenpapier weer zoeken*

Sterkte meid!! Het kan natuurlijk ook makkelijk gaan he, en anders, red je het ook! Ik kon het ook en velen met mij die helse bevallingen hebben gehad :D

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, ik denk nog regelmatig aan de bevalling terug en lig zelf ook steeds weer in een deuk, vooral als het andere topic lees waarin die update sheb gepost, tijdens de weeen! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:34

Hahaha raap mij maar op, wat heb je het geweldig beschreven! _O-

(Enne fijn, bedankt, ik wil later ook nog kinderen he :') )

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:34

Hahaha wat heb je dit geweldig geschreven _O- Aan de foto's en berichtjes te zien was je idd op een andere wereld, hilarisch :')
Gefeliciteerd met je zoontje, het is een knapperd zeg!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:35

Ik heb helaas ook niet de genen van mijn moeder ge-erfd:

Nr.1: 6,5 uur (ikke), schijnt ook wel gemiddeld te zijn voor een eerste
Nr.2: 1,5 uur (zusje 1, heeft ze op de wc gedaan, ze dacht ik ga even plassen... en toen dacht ze "ohjee, uhmm naja dan maar joggingbroek uit zodat 't kind i.i.g niet op de tegels stuitert. Toevallig kwam schoonzusje net langs, die is gauw naar m'n oma gesprint en samen hebben ze m'n zusje ter wereld geholpen/ opvangen/ en 'ohjaaa, de verloskundige nog gebeld' om te zeggen dat 't kind er al was)
Nr. 3: 1 uur (zusje 2, mama: "hmm voel wat gerommel in m'n buik, blegh", papa: "ok, ik ga ff rondje met de hond" mama: "is goed, ga je ook nog ff langs de winkel om wat eten?" Vader kwam terug en t kind was geboren ;))
Nr. 4: 1 uur (mama kon nog gauw de buurvrouw inlichten die de vk kon bellen, die was er echt binnen no-time gezien de bevallings-geschiedenis van m'n moeder en zei ga maar op de bank liggen want de trap op red je niet meer. Moeder zei: "oh nee ik ga niet hier op de bank voor het raam waar iedereen t kan zien bevallen. Dus ze is met 1 hand tussen d'r benen om zusje nr. 3 dr hoofdje vast te houden de trap op gestrompeld en heeft gelijk boven aan de trap/ op de slaapkamervloer m'n jongste zusje eruit geworpen)

Mijn vader is bij mij (in het ziekenhuis) de gang op gestuurt omdat hij niet lekker werd :') en bij de andere 3 meiden was hij steeds nèt ff weg om iets te doen/ te halen haha!

Helaas heb ik dus 12 uur moeten ploeteren, maarja.. valt allemaal in het niet bij die van jou haha!! Hopelijk weerhoudt je dit er niet van om ooit nog aan een 2e te beginnen, je ziet hierboven wel hoe snel het ook kan gaan ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:36

Wat heb jij het heerlijk beschreven!

Lijkt mij nou een perfect gevalletje van 'Hop naar de volgende, leuk, broertje of zussie erbij!'

Nee, even serieus, respect! Vijf dagen, je zou het maar moeten doen!

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:37

Jakkes komen herinneringen boven bij mij.
Ik heb er bij de eerste 7 dagen over gedaan :j
Je hebt wel een pracht kereltje hoor <3