GGD

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

GGD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:41

hallo allemaal,,
ik zit met iets waarvan ik niet helemaal goed weet wat ik moet doen.
Ik moest een test invullen op school van de GGD.
Nu moet ik op gesprek komen (moeten alle leerlingen)
Maar nu komt het,,
ik heb een vriend van 21 en ben zelf pas 14.
officieel mag dit dus niet, en is wettelijk verboden.
mijn ouders en zijn ouders vinden alles goed en hebben geen probelemen mee.
ook hebben wij met mijn ouder, zijn ouder en wij samen goede afspraken gemaakt.
Maar als ze dus vragen gaan stellen daar over (ook op sexueel gebied)
wat moet ik dan.
Ik wil wel eerlijk zijn, maar ben bang dat hun dan actie gaan ondernemen en iets er tegen doen?

gr anne

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: GGD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:43

moet eerlijk zijn dat ik het best wel apart vind dat jouw en zijn ouders het goedkeuren :o of ben ik nou gek? Ik ben 21 jaar maar moet er van me leven nie aan denken om een 14 jarig vriendje te hebben, er zit geestelijk zo'n enorm groot verschil tussen...

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:46

nouja als jullie beiden gelukkig zijn en jou en zijn ouders het goed vinden, kun je dan niet beide ouders een begeleidende brief laten schrijven met handtekening die je aan de meneer of mevrouw van de GGD kan geven?

ik vind 21 en 14 ook wel een enorm verschil (maar laten we eerlijk zijn vroeger was het heel normaal dat je als meisje al op je 14/15e trouwde met een veel oudere man om de erfenis en hierarchie etc). Als jullie maar gelukkig zijn en je ouders er achter staan :)

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:49

ja maar we hebben al 9 maanden daarvan hebben we het 8 maanden geheim gehouden voor iedereen.
Dit is natuurlijk ook niet zo gegaan o ja is goed, nee er zijn duidelijke afspraken gemaakt, en ook wij zelf hebben er lang over gedacht.
En hij had er er gewoon voor over dat we iets minder konden doen en hij meer mocht en ik minder, en al die dingen. Zijn ouders hadden het er ook wel even moeilijk mee,
maar ik ben van me zelf al wat volwassener, natuurlijk ook door hem maar ik zie er en ben van binnen ook wel een paar jaar ouder.

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:50

Eleionomae schreef:
nouja als jullie beiden gelukkig zijn en jou en zijn ouders het goed vinden, kun je dan niet beide ouders een begeleidende brief laten schrijven met handtekening die je aan de meneer of mevrouw van de GGD kan geven?

ik vind 21 en 14 ook wel een enorm verschil (maar laten we eerlijk zijn vroeger was het heel normaal dat je als meisje al op je 14/15e trouwde met een veel oudere man om de erfenis en hierarchie etc). Als jullie maar gelukkig zijn en je ouders er achter staan :)


zo is ook hoe wij erover denken, wij zijn verlieft en daar valt niets aan te doen.
ik zal het er thuis ook eens goed over hebben!

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:52

ja en weet je wat het is over een paar jaar doet ook niemand meer raar over het leeftijds verschil :+ tis altijd zo'n item als je jonger bent en zolang het in goed overleg met je ouders nu gaat en ook met zijn ouders is er niets aan de hand lijkt mij :) zou het gewoon ook even thuis voorleggen en iets van een brief van je ouders meenemen naar de GGD persoon om aan te kunnen tonen dat het allemaal onder supervisie is ;)

Seleentj
Berichten: 498
Geregistreerd: 14-11-07
Woonplaats: In me eigen wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:54

Ik had op mijn 14de ook een vriend van 21 , mijn ouders ''keurde'' het goed maar meer met de gedachte van : ' Hoe harder wij ertegen in gaan, hoe langer dit gaat duren en hoe leuker het word voor hun" :') . Dit was ook een nutteloze jongen(Geen werk, gedroeg zich als 16, steelde scooters enz) en ik me maar stoer voelen met zo'n oud vriendje :+

Over de GGD , die komen toch alleen voor je lengte etc? Bij mij toen iedergeval wel. En ze hebben toch beroepsgeheim?

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:55

Eleionomae schreef:
ja en weet je wat het is over een paar jaar doet ook niemand meer raar over het leeftijds verschil :+ tis altijd zo'n item als je jonger bent en zolang het in goed overleg met je ouders nu gaat en ook met zijn ouders is er niets aan de hand lijkt mij :) zou het gewoon ook even thuis voorleggen en iets van een brief van je ouders meenemen naar de GGD persoon om aan te kunnen tonen dat het allemaal onder supervisie is ;)


mijn vriendin maar ook zijn vrienden vonden het ook raar, maar ze weten het nu 4 weken en kijken niet meer raar op of om!

@seleentje: nou zo is die van mij niet.
heeft een eige bedrijf (hoefsmid :D)EN ik en mijn ouders kennen hem al 7 jaar lang!
dus ze wisten heel goed wie het was, ze zagen hem zeker 4 keer in de week!

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:56

nouja dat is ook wel iets om er bij te vertellen hoor :) dat het geen fout type is en dat hij al lang een bekende in de familie is :)

Seleentj
Berichten: 498
Geregistreerd: 14-11-07
Woonplaats: In me eigen wereld.

Re: GGD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:57

Dat scheelt al erg inderdaad! , dat van mij was na 2 maanden ook al doodgebloed... (Hij had andere behoeftes dan ik had :p )

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:59

Seleentj schreef:
Dat scheelt al erg inderdaad! , dat van mij was na 2 maanden ook al doodgebloed... (Hij had andere behoeftes dan ik had :p )


goh :))

en ik vond toen ik mijn vriendje leerde kennen en hij 3 jaar ouder was als ik hem al oud :') hij word inmiddels 28 en ik 25 en nog denk ik wel eens, pff hij is al bijna 30 :')