Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:03

Ik gebruik John Frieda en vind het helemaal geweldig, zo'n 9 euro, maar heerlijk en je kunt er behoorlijk zuinig mee zijn.

Lizz

Berichten: 8895
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:58

Voor de mensen die herbal essence gebruiken, ga eens naar de action. die hebben ze op het moment in assortiment voor nog geen 2 euro per fles (1,75 dacht ik).

Ik gebruik elke keer andere shampoo's en conditioners. Mijn hoofd raakt na een tijdje geïrriteerd van hetzelfde merk. De enige die ik lang kan gebruiken is dove (ja ik weet waarop ze testen), van andere merken krijg ik na een tijdje een gevoelige hoofdhuid.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:05

@ Lizz,
waar testen ze op dan?
Enne bedankt voor de tip, ik ga er wel even kijken!

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:08

Ik gebruik ook John Frieda, geweldig spul! Maar Andrelon doet het ook goed hoor, alleen merk je wel wat verschil :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:08

Lizz schreef:
Voor de mensen die herbal essence gebruiken, ga eens naar de action. die hebben ze op het moment in assortiment voor nog geen 2 euro per fles (1,75 dacht ik).


Ook de blauwe? Die is imo namelijk de beste maar hij is hier altijd op :D

Jasmine_

Berichten: 965
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:50

Ik heb een vraagje, ik heb flinterdun haar, maar dan ook écht dun!
En het is élke morgend vet, ook al was ik het 's avonds, 'smorgens is het vet.
Vroeger had ik dik en lang haar, maar wegens omstandigheden is het helemaal terug van 0 moeten beginnen en het is een ramp..
Langst rechts is het nog oké, het is dun maar het valt normaal.
Ik ben nu net naar de kapper geweest, heb er 2 cm laten afknippen zodat het terug kan ingroeien, en vanachter is het nu dikker aan het worden.
Maar links is een ramp, een échte ramp. Het pluist, het valt nooit goed, en het is flinterdun..
Ook heb ik (ondanks mijn superdunne haar) veel last van haaruitval.
Ik zou dus graag een goede shampoo hebben die verstevigt en die echt wel werkt tegen vetheid, want ik moet er élke morgend veel vroeger voor opstaan.
Iemand tips?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:00

jasminetje schreef:
Ik heb een vraagje, ik heb flinterdun haar, maar dan ook écht dun!
En het is élke morgend vet, ook al was ik het 's avonds, 'smorgens is het vet.
Vroeger had ik dik en lang haar, maar wegens omstandigheden is het helemaal terug van 0 moeten beginnen en het is een ramp..
Langst rechts is het nog oké, het is dun maar het valt normaal.
Ik ben nu net naar de kapper geweest, heb er 2 cm laten afknippen zodat het terug kan ingroeien, en vanachter is het nu dikker aan het worden.
Maar links is een ramp, een échte ramp. Het pluist, het valt nooit goed, en het is flinterdun..
Ook heb ik (ondanks mijn superdunne haar) veel last van haaruitval.
Ik zou dus graag een goede shampoo hebben die verstevigt en die echt wel werkt tegen vetheid, want ik moet er élke morgend veel vroeger voor opstaan.
Iemand tips?



Bed Head shampoo Superstar en daarna Small Talk (blablabla) erin :D werkt echt super! Wordt minder vet! En steviger en voller :D

superrizzo

Berichten: 1561
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:04

Hier even een verhaal van een kapster....

Shampoo's bij ons in de salon of bij welke andere salon dan ook zijn werkelijk beter dan die van de drogist.

En Nee niet omdat ik er werk en omdat ik graag wil verkopen.

Een shamppo bij de drogist mag maar 3% verzorgende bestanddelen bevatten en de rest zijn schuimmakers en alcohol.

Onze shampoo's MOETEN minimaal 40 % verzorgende bestanddelen bevatten en voor de rest zijn ze zeer geconcentreerd.

Met een shampoo van de kapper van 300 ml moet je makkelijk een jaar mee kunnen doen.
Shampoo van de drogist gebruik je al gouw 4 flessen per jaar.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:07

Ik gebruik pantene heel fijn en zo rond de 5/6 euro.

xKatjj

Berichten: 822
Geregistreerd: 27-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:08

In de openingspost staat dat L'oreal niet goed is... Waarom niet dan? Ik gebruik het al heel lang en vind het fijne shampoo en cremespoeling :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 08:27

superrizzo schreef:
Hier even een verhaal van een kapster....

Shampoo's bij ons in de salon of bij welke andere salon dan ook zijn werkelijk beter dan die van de drogist.

En Nee niet omdat ik er werk en omdat ik graag wil verkopen.

Een shamppo bij de drogist mag maar 3% verzorgende bestanddelen bevatten en de rest zijn schuimmakers en alcohol.

Onze shampoo's MOETEN minimaal 40 % verzorgende bestanddelen bevatten en voor de rest zijn ze zeer geconcentreerd.

Met een shampoo van de kapper van 300 ml moet je makkelijk een jaar mee kunnen doen.
Shampoo van de drogist gebruik je al gouw 4 flessen per jaar.


Het zal best dat het verzorgend hoort te zijn, maar ik heb verschillende shampoo van de kapper geprobeert, waaronder de duursten en het doet niet wat er wordt beloofd en mijn haar raakte nog beschadigd ook.
Bovendien zijn de prijzen belachelijk.

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 08:54

Creme spoeling ben ik lang geleden mee gestopt, ik gebruikte altijd palmolive omdat die zo geweldig rook <3

Tegenwoordig gebruik ik Andrelon, maar nu ik dit allemaal een beetje lees denk ik dat ik toch maar over ga op shampoo van de kapper, heb echt vreselijk dun statisch rot haar wat ook nog eens direct klit (had ik ook toen ik nog wel creme spoeling gebruikte en inderdaad lekker door het hele haar heen klestend)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:12

Bij de goedkope bij alle drogist/supermarktshampoos worden siliconen toegevoegd waardoor het LIJKT alsof je haar lekker zacht en gezond is. Dit is echter alleen een laagje om het haar heen. Ik geloofde er ook nooit in, maar sinds ik nu zo'n anderhalf jaar mijn shampoo en masker bij de kappersgroothandel op Internet bestel (nadat ik het eerst bij de kapper voor veel meer geld kocht!)geloof ik het absoluut wel!! Is echt veel beter en je doet er heel lang mee omdat het veel puurder is en niet aangelengt met water.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:23

superrizzo schreef:
Hier even een verhaal van een kapster....

Shampoo's bij ons in de salon of bij welke andere salon dan ook zijn werkelijk beter dan die van de drogist.

En Nee niet omdat ik er werk en omdat ik graag wil verkopen.

Een shamppo bij de drogist mag maar 3% verzorgende bestanddelen bevatten en de rest zijn schuimmakers en alcohol.

Onze shampoo's MOETEN minimaal 40 % verzorgende bestanddelen bevatten en voor de rest zijn ze zeer geconcentreerd.

Met een shampoo van de kapper van 300 ml moet je makkelijk een jaar mee kunnen doen.
Shampoo van de drogist gebruik je al gouw 4 flessen per jaar.


Waarom mogen de shampoos bij kappers wel meer procent verzorgende bestanddelen hebben? Daar heb ik nooit van gehoord dus ben wel even benieuwd. :o

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 20:00

xKatjj schreef:
In de openingspost staat dat L'oreal niet goed is... Waarom niet dan? Ik gebruik het al heel lang en vind het fijne shampoo en cremespoeling :D


geen idee, maar 'tis wel zo dat het door alle kappers wordt afgeraden net zoals fructis x

xKatjj

Berichten: 822
Geregistreerd: 27-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:02

Oh heb ik echt nog nooit gehoord :P en ALLE kappers? :P nouja ik vind het fijn en daar gaat het om :D

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:04

magli schreef:
xKatjj schreef:
In de openingspost staat dat L'oreal niet goed is... Waarom niet dan? Ik gebruik het al heel lang en vind het fijne shampoo en cremespoeling :D


geen idee, maar 'tis wel zo dat het door alle kappers wordt afgeraden net zoals fructis x


Waarom denk je? Om zelf winst te maken. ;)

Lizz

Berichten: 8895
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:06

Wamhorse schreef:
@ Lizz,
waar testen ze op dan?
Enne bedankt voor de tip, ik ga er wel even kijken!

Dove test toch op dieren, of is dat alweer achterhaald?

Cayenne schreef:
Lizz schreef:
Voor de mensen die herbal essence gebruiken, ga eens naar de action. die hebben ze op het moment in assortiment voor nog geen 2 euro per fles (1,75 dacht ik).


Ook de blauwe? Die is imo namelijk de beste maar hij is hier altijd op :D

Ja de blauwe, met kokos ofzo? Heb deze thuis staan :)
Overigens weet ik niet of de action overal hetzelfde heeft, maar in Vlissingen hadden ze hem wel :P

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 20:07

Goh neen, denk dat eigenlijk niet - heb dat ook al van mensen gehoord die in die sector zitten qua producten enzo, en dan bedoel ik van studies en dus niet dat ze een bedrijf hebben ofzo. En dat wordt toch echt afgeraden.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:15

De schampooprijzen bij de kapper zijn belachelijk duur, het maakt niets uit welk merk het is, ze maken allemaal het haar kapot en je krijgt er erge haaruitval van.

Met gewone schampoos van de drogist, maakt niet uit wat voor merk, daar wordt mijn haar erg dik (want ja geen haaruitval meer he) en mooi van en ik heb nooit geen haaruitval meer, te veel verzorgingspercentage in een kappersschampoo is juist schadelijk voor je hoofdhuid en haarwortels, een haar is dood materiaal dus puur weggegooid geld. Het gaat erom dat het schoon wordt en dat doet een schuimend spul wel van wat je haalt bij een drogist.

BugsFunnyJarig

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:22

Ik ben juist op dokters advies en kappers advies van dure naar de goedkopere over gegaan dit vanwege extreme haar uitval, geen creme spoeling meer en mijn haar lijkt gezonder dan ooit...
Eigen merk van appie heijn :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:38

Ik heb een aantal jaar het merk van de Kinki Kapper gebruikt, weet alleen niet meer hoe het heet. Dat was onwijs goed spul, ik heb er alleen de centjes niet meer voor :o

Na het Syoss drama ben ik nu overgestapt op Herbal Essences en dat lijkt tot nu toe goed te gaan. :)

marleen_88

Berichten: 14071
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:03

Ik heb Palmolive shampoo en crèmespoeling; werkt prima! Eens in de week gebruik ik een masker voor extra verzorging; masker is van Dove of Andrélon.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:10

Citaat:
Chemicus Lida Schoen over goedkope en dure shampoo\

De Engelse krant Daily Mail berichtte onlangs dat er inhoudelijk geen verschillen zijn tussen dure en goedkope shampoos en dat consumenten zich gemakkelijk laten verleiden door de marketing van claim, verpakking en parfum. Om de argumenten kracht bij te zetten werden wel experts van beide ‘kampen’ aan het woord gelaten. Een chemicus in het groene segment legde feitelijk bloot wat er in de gemiddelde shampoo zit, een quote van cosmeticscop Paula Begoun met dezelfde strekking moest de bewering bekrachtigen.

Aan de andere kant werd een woordvoerder van de Cosmetic Toiletry and Perfumery Association aan het woord gelaten die vertelde dat je bij cosmetica ook altijd een ervaring koopt en dat daar ook een prijskaartje aanhangt. Vanuit deze psychologische invalshoek benadrukt de Engelse tricholoog en haarcosmeticafabrikant Phillip Kingsley dat mensen ook geld over hebben voor duurdere shampoos met glossy uitstraling omdat haar symbool staat voor een krachtige seksualiteit en gezondheid– zeker bij vrouwen. ‘Als je haar goed zit, voel je je beter en zelfs aantrekkelijker.’ Daarnaast is hij van mening dat luxere shampoos meer belevingsgenot bieden en ook dat draagt bij aan je gevoel van wellbeing. En tot slot: de gedachte dat je een duur product gebruikt op zich, geeft al een kick.

We hebben ook onze chemicus Lida Schoen gevraagd naar haar mening over de bevindingen in het krantenartikel. Wat verwachten consumenten tegenwoordig van een goede shampoo?

‘De consument heeft verwachtingen op drie niveaus: basaal gesproken moet shampoo je haar schoon wassen; niet te sterk ontvetten (‘more soil than oil’ verwijderen), goed schuimen, oogslijmvlies niet irriteren (lukt helaas vaak niet) en goed uitspoelbaar zijn, ook met hard water. Vervolgens verlang je ook dat je haar na het wassen losser valt en glanst en beter kambaar is. Tenslotte moet ook het uiterste verlangen nog ingevuld worden – waaraan reclame sterk bijdraagt (de droom, wat niets met de kwaliteit te maken heeft) je shampoo moet lekker dik zijn (niet onmiddellijk tussen je vingers doorlopen), lekker ruiken, een mooi kleurtje of parelglans hebben en een ‘werk’stof (bijvoorbeeld kamille, 7 kruiden), waarvan je ‘wonderen’ verwacht.’

- Water (1) (ongeveer 80%), op etiket vaak aqua, Detergent (ongeveer 10%), in de meeste shampoos zit (2) natriumlaurylethersulfaat (Engels: sodium laureth sulphate): goedkoop, huidvriendelijk, schuimt goed en gemakkelijk te verdikken met (3) keukenzout (Engels: sodium chloride, NaCl 3-4%): verdikker. Dat verdikken is belangrijk, niemand wil een waterdunne shampoo en het verdikken van andere detergenten met natuurproducten als bijv. zetmeel en agar geeft problemen met de houdbaarheid (bacteriën zijn er dol op). Zo’n andere (duurdere) groep detergenten zijn de (4) glucosides.
Natriumlaurylethersulfaat wordt gemaakt uit bijvoorbeeld palmolie of kokosolie, de meeste glucosides uit een zelfde olie met zetmeel (bijv. uit maïs): puur natuur! Die schuimen met een mooi, heel fijn schuim, maar is (veel) duurder. Beide grondstoffen zijn mild genoeg voor je huid en je haar om het niet te beschadigen. In de EU moeten alle gebruikte detergenten (bio)afbreekbaar zijn.

Conditioner, zoals siliconen, dimethicone (5) en polyquaternium, laat na uitspelen een dun (antistatisch) laagje achter op het haar, waardoor dit kan glanzen en soepel valt.

Alle ingrediënten met minder dan 1%, hoeven niet in volgorde van percentage op het etiket. Veel voorkomende stoffen zijn:

‘Werk’stoffen, kunnen van alles zijn: (6) kruiden, exotische plantenextracten, dierlijke producten (slakkenslijm), veel ‘natuur’. Bedenk dat de shampoo maar kort op je haar zit, voor het alweer uitgespoeld wordt.

Kleurstof (CI nummers) en/of glycolstearaat voor parelglans (6/7).

Parfum (Engels: fragrance), van goedkoop tot heel duur (8).

Tot slot vragen we ook aan Lida wat zij adviseert om te kopen. ‘Het hangt er vanaf waar je voor gaat: het merk, de reclame met een celebrity of onbekend model met prachtig golvende en dansende TV krullen? Of ben je gevoelig voor glans, het haargevoel, de kleur, de geur, de natuurlijke boodschap? Gebruik vooral je gezonde verstand. Slechte shampoo bestaat (in Nederland) niet. Dure merken die heel veel beloven wel. Zoals die woordvoerder van de Cosmetic Toiletry and Perfumery Association al zei: ‘Bij cosmetica koop je ook ervaring.’

http://www.beautyjournaal.nl/2010/11/ch ... e-shampoo/

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:11

Ja of van de supermarkt of van de drogist, allerlei merken maakt niets uit, je kiest ze maar uit op wat je lekker vind ruiken en of in gebruik, kan allemaal geen kwaad.

Van veel cremespoeling en of kappersspul gaan je haren erg uitvallen |( |( |( |( |( , ik spreek uit eigen ervaring.