Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:01

Ik doe ook alles op m'n scootie, en heb al zoveel verschillende handschoenen geprobeerd, en ook al plastic zakjes om mijn handen heen en erover m'n gewone handschoenen, en wollen handschoentjes ónder mijn gewone,maar dat was te dik, en kon ik moeilijk gasgeven,maar niks helpt..
Ik zit ook te denken aan handschoenen met verwarming erin,maarja da's wel weer duur...
Nouja ,misschien komen er nog meer goeie tips binnen in dit topic ;)

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:04

silvinante schreef:
De oplossing,

Stuurmoffen, ja zo heten ze echt!

zoiets als deze:

http://www.jossmit.nl/contents/media/ox ... en%202.jpg

ja je rijdt voor schut, maar wel met warme handen :-)

Heb zelf jarenlang, ook in de winter bij -10 of meer, motor gereden en vind dit echt de beste en goedkoopste oplossing.
Ze zijn redelijk universeel, makkelijk te monteren, en als 't weer wat warmer wordt haal je ze er binnen 2 minuten zo weer af.

zorg wel als je ze monteerd dat je de aansluiting met je stuur zo goed mogelijk dichtmaakt.


Maar als je onderuit gaat(liever niet natuurlijk :P ) maar kun je je handen er dan wel snel uitkrijgen,blijf je niet hangen?
Ik ben al 1x onderuit gegaan met ijzel, en dat ging zo snel, voordat ik mezelf wou opvangen, lag ik al...

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:08

Ik heb leren handschoenen bij de action gehaald. Koste 4 euro en heb nog geen koude handen gehad!

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:09

Geen handschoenen, maar wanten. Zitten je vingers lekker warm bij elkaar. Scheelt echt veel!

silvinante
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:26

Maar als je onderuit gaat(liever niet natuurlijk :P ) maar kun je je handen er dan wel snel uitkrijgen,blijf je niet hangen?
Ik ben al 1x onderuit gegaan met ijzel, en dat ging zo snel, voordat ik mezelf wou opvangen, lag ik al...[/quote]


Het is niet zo dat je vast zit in deze dingen, je kunt je handen ( eventueel met handschoen en al ) vrij gemakkelijk in deze stuurmoffen steken, de bedoeling is dat je handen uit de koude rijwind gehaald worden.
Je handen zijn meestal 't moeilijks warm te krijgen door je lichaam, ze zitten 't verst weg van je hart, vol in de rijwind en meestal verkramp gedurende langere tijd in een houding, wat de doorbloeding ook niet goed doet.

Ook deze oplossing heeft z'n voor en nadelen natuurlijk, 't ziet er niet fraai uit en soms kan de bediening wat lastiger zijn, maar 't is vrij goed betaalbaar en ook zo te monteren of er weer af te halen.

Karenenditty

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Vlissingen in zonnig zeeland

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:35

handschoenen stapelen doe ik, mijn leren strakke paardrijhandschoentjes eerst, dan een paar magic gloves en dan een paar vingertoploze handschoentjes.
trui met duimgaten erbij en alvast vriendin op stal bellen dat ze theewater zet om in bekertje te doen zodat ik mn handen kan warmen. ( en slobber kan maken)

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:56

silvinante schreef:
De oplossing,

Stuurmoffen, ja zo heten ze echt!

zoiets als deze:

http://www.jossmit.nl/contents/media/ox ... en%202.jpg

ja je rijdt voor schut, maar wel met warme handen :-)

Heb zelf jarenlang, ook in de winter bij -10 of meer, motor gereden en vind dit echt de beste en goedkoopste oplossing.
Ze zijn redelijk universeel, makkelijk te monteren, en als 't weer wat warmer wordt haal je ze er binnen 2 minuten zo weer af.

zorg wel als je ze monteerd dat je de aansluiting met je stuur zo goed mogelijk dichtmaakt.

Ja!!!! :D zoiets, maar dit is de moderne uitvoering ervan, de mijne waren nòg suffer. Ook nog in een schots ruitje.:roll: Maar echt heel lekker warm.
Heb nooit het gevoel gehad dat mijn handen er niet snel genoeg uit konden. Denk dat ik deze ga kopen, misschien dat ik dan in de winter ook eens ga fietsen.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:59

plastic zakjes en dan wanten aan doen ;) geen handschoenen ;)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:33

Warme handen op je scooter bestaat niet ;)

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:09

Vriendin van me zit in het leger en heeft daar een grappig truucje geleerd die het proberen voor jou ook wel waard is.
Je hebt bij benzinepompen van die handschoenen, van hetzelfde materieel als boterhamzakjes. (Je kunt ze ook kopen overigens, maar ik haal altijd even 2 bij de benzinepomp.) Doe deze onder je handschoenen en je handen zijn een stuk warmer.

Ik 'train' mijn handen, gewoon zo weinig mogelijk handschoenen aan. Pas als het rond het 0-punt zit doe ik handschoenen aan. En dat helpt wel, want ik heb steeds minder snel last van koude handen als gewoonlijk....

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:37

Ik heb goeie handschoenen gekocht bij de Action!
Lederen herenhandschoenen. Zijn echt warm! Voor 3 euro.

Wat inderdaad ook wil helpen, is de chirurg-handschoentjes. Je huid ventileerd, en door de handschoentjes blijft het warm... (denk er om, je krijgt zweethanden :oo ) en dan leren handschoenen :)

tipje: Koop handschoenen die wind-dicht zijn ;)

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:36

handschoenen aan hahaha

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:15

EngeltjeS schreef:
Ik heb goeie handschoenen gekocht bij de Action!
Lederen herenhandschoenen. Zijn echt warm! Voor 3 euro.

Wat inderdaad ook wil helpen, is de chirurg-handschoentjes. Je huid ventileerd, en door de handschoentjes blijft het warm... (denk er om, je krijgt zweethanden :oo ) en dan leren handschoenen :)

tipje: Koop handschoenen die wind-dicht zijn ;)

hebben ze die nu te koop,of had je ze een tijdje terug al gekocht?
Kun je er een foto van maken?

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:25

antje_vip schreef:
Warme handen op je scooter bestaat niet ;)


:s oh jawel hoor. Gewoon iets meer geld uitgeven aan handschoenen ;) koop maar de dure handschoenen voor het skieen en je hebt geen koude vingers meer.

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:37

Gooya schreef:
Geen handschoenen, maar wanten. Zitten je vingers lekker warm bij elkaar. Scheelt echt veel!


Maar wanten vind ik juist gevaarlijk op de scooter. Omdat ik normaal altijd mn pink en ringvinger om mn rem heb voor het geval ik moet remmen. En dan is het handvat vast of rem, je kunt na mijn idee niet snel genoeg switchen :+
Maja misschien is dat iets wat alleen ik gevaarlijk vind en niet kan haha :Y)