Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 14:22

Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet dan sorry daarvoor.

De winter komt er weer aan en nu al heb ik af en toe dat mijn vingers bevriezen als ik op de scooter zit. Ik moet best wel een eindje rijden naar mijn paard (15 km) en de auto van mijn ouders is helaas niet altijd beschikbaar. Ik ben dan dus aangewezen op mijn scooter maar elke winter is het weer een ware hel. Het maakt niet uit wat voor handschoenen ik koop en hoe dik ze zijn ik heb altijd bevroren vingers. Ik ben inmiddels wel al voorzien van een thermopak dus de rest van mijn lijf is goed beschermt tegen de kou maar ik kan gewoon geen goede handschoenen vinden. Hebben jullie misschien een tip hoe ik het kan voorkomen dat mijn vingers blijven bevriezen?
Momenteel heb ik leren wintermotorhandschoenen aan.

Groetjes Hilde

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:24

Ah! Een lotgenoot haha. Ik heb ook 100den soorten handschoenen geprobeerd maar bij mij vriezen ook mn vingers eraf tijdens het scooteren in de winter.
Ik lees ff mee 8-)

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:27

haha hier nog zo een die alle soorten handschoenen heeft geprobeerd. ik leees ook ff mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:27


DDlovesIona

Berichten: 268
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:27

Hier nog een lotgenoot, met een tip.
Ik heb gewoon van die wollen paardrij handschoentjes aan en daaroverheen gewoon dikke wollen handschoenen (ook geschikt voor skiën ed) En dan onderweg je vingers vooral blijven bewegen.
Moet ook 10 km naar mijn verzorgpaard en vorig winter naar mijn stage 15/20 km en had er nooit last van.
Goed in je mouwen stoppen die handschoenen he, helpt ook!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:28

Van die wegwerp handschoentjes kopen.. Van die plastic, als je ze uit doet zitten je handen een beetje onder de poeder.. Hoop dat je nu weet welke ik bedoel?
Nou die doe je onder een paar dikke handschoenen, werkt top!

Nils_010

Berichten: 1144
Geregistreerd: 22-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:28


Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:46

Vroeger :+ had je kappen op de handvatten van je stuur, daar reed je volgens iedereen mee voor gek (was ook wel een beetje zo), maar dat kon mij niet zo veel schelen. Drie kwartier fietsen naar school en nog steeds warme handen hebben vond ik veel belangrijker.
Die dingen zijn allang niet meer te koop, maar ik zie wel een ander soort kappen op scooters, die houden ook veel wind tegen en dat scheelt echt een heel stuk.
http://www.scootparts.nl/default.aspx?T ... eSupport=1
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... appen.html
Je schijnt ook (bij motoren in ieder geval) handvatverwarming te hebben.
Succes ermee :)

Carolienn_

Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:48

ah dit is ook wel wat voor mij :))
ik ga binnekort de UGGs handschoenen bestellen,
en anders inderdaad onderhandschoentje er nog onder doen.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:50

De UGGS handschoenen en de handschoenen van Barts zijn echt top! Heb nooit meer last van koude handen gehad. :)

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:00

Merlijn schreef:
Vroeger :+ had je kappen op de handvatten van je stuur, daar reed je volgens iedereen mee voor gek (was ook wel een beetje zo), maar dat kon mij niet zo veel schelen. Drie kwartier fietsen naar school en nog steeds warme handen hebben vond ik veel belangrijker.
Die dingen zijn allang niet meer te koop, maar ik zie wel een ander soort kappen op scooters, die houden ook veel wind tegen en dat scheelt echt een heel stuk.
http://www.scootparts.nl/default.aspx?T ... eSupport=1
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... appen.html
Je schijnt ook (bij motoren in ieder geval) handvatverwarming te hebben.
Succes ermee :)


Mijn mam heeft nog steeds van die kappen op der scooter :j Scheelt echt énorm veel en idd boeiuh dan dat het er niet zo mooi uitziet 17 km enkele reis in de kou is het wel waard om zo te rijden :D

Verder zorgen dat je handschoenen niet te krap zijn dan krijg je ook sneller koude handen ;) dus zorgen voor ruime handschoenen en evt kun je er ook nog van die thermo handschoentjes onder doen.
Afbeelding

manfredie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:03

je hebt ook van die warmte ellementen die skieers in schoenen en handschoenen doen.
kan alleen niet op de naam komen...

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:04

amputeren die handel...:D

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:07

Gewoon de motorhandschoenen van je ouders inpikken :)* , werkt bij mij perfect :D !
Of er gewoon een paar aanschaffen natuurlijk.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:08

MyHorseGirl schreef:
De UGGS handschoenen en de handschoenen van Barts zijn echt top! Heb nooit meer last van koude handen gehad. :)

Ik heb vorig jaar ook Barts gekocht omdat mijn vingers op de fiets al bevriezen, en sindsdien ook geen koude vingers meer. :)

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:12

Voor op de motor heb ik hele dikke motor-handschoenen voor speciaal in de winter, dat kan natuurlijk ook op de scooter...ze zijn wel wat duurder dan gewone handschoenen die je bij de hema koopt etc. maar dan heb je ook wat ;) Ik zou dus even bij een motorzaak kijken.

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:29

[quote="gridMijn mam heeft nog steeds van die kappen op der scooter :j Scheelt echt énorm veel en idd boeiuh dan dat het er niet zo mooi uitziet 17 km enkele reis in de kou is het wel waard om zo te rijden :D
Verder zorgen dat je handschoenen niet te krap zijn dan krijg je ook sneller koude handen ;) dus zorgen voor ruime handschoenen en evt kun je er ook nog van die thermo handschoentjes onder doen.
[img]http://www.bodyplein.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/t/h/thermo-handschoenen./quote]

O ja? kun je die nù nog kopen of zijn die ook uit de prehistorie? :o

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:34

Ik had per ongeluk te grote handschoenen gekocht maar dat komt nu goed uit! Heb twee paar handschoenen over elkaar aan. Werkt echt :j. Alleen nog maar mijn vingertopjes zijn een beetje rood.. Maar dat voel ik niet meer. Ik moet trouwens 16 km enkele reis dus is wel vergelijkbaar denk ik.

wph1

Berichten: 611
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:35

Je hebt ook lekere handwarmers kosten niet veel.
Je hebt voor eenmalig gebruik ongeveer 1.50 maar je hebt ze ook die je na elke keer kan uitkoken en die zijn ongeveer 8.50.
Die handwarmers doe je in je handschoenen/wanten in wanten blijven je handen ook warmer dan in vingerhandschoenen.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe bevroren vingers voorkomen op de scooter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:38

Rook je?

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:48

Merlijn schreef:
[quote="gridMijn mam heeft nog steeds van die kappen op der scooter :j Scheelt echt énorm veel en idd boeiuh dan dat het er niet zo mooi uitziet 17 km enkele reis in de kou is het wel waard om zo te rijden :D
Verder zorgen dat je handschoenen niet te krap zijn dan krijg je ook sneller koude handen ;) dus zorgen voor ruime handschoenen en evt kun je er ook nog van die thermo handschoentjes onder doen.
[img]http://www.bodyplein.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/t/h/thermo-handschoenen./quote]

O ja? kun je die nù nog kopen of zijn die ook uit de prehistorie? :o


Volgens mij had ze die voor der nieuwe brommer weer bij brommerzaakje hier in buurt gehaald :) alhoewel ze zou ook der oude over kunnen hebben laten zetten :=
Zijn volgens mij kappen die eigenlijk voor crossbrommer zijn :+

ik vind wel roze :')
http://www.brommeronderdelenshop.nl/?pa ... iew=search

of een heel windscherm daar zit ook plastic voor je handen zie ik :D
http://www.brommeronderdelenshop.nl/?pa ... cat_id=107

silvinante
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:48

De oplossing,

Stuurmoffen, ja zo heten ze echt!

zoiets als deze:

http://www.jossmit.nl/contents/media/ox ... en%202.jpg

ja je rijdt voor schut, maar wel met warme handen :-)

Heb zelf jarenlang, ook in de winter bij -10 of meer, motor gereden en vind dit echt de beste en goedkoopste oplossing.
Ze zijn redelijk universeel, makkelijk te monteren, en als 't weer wat warmer wordt haal je ze er binnen 2 minuten zo weer af.

zorg wel als je ze monteerd dat je de aansluiting met je stuur zo goed mogelijk dichtmaakt.

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:51

er schijnt ook handvatverwarming voor je scooter te bestaan??..

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:52

ik deed altijd van die plastic handschoenen (je weet wel dat soort uit het ziekenhuis) onder mijn ski handschoenen ook nooit koud

silvinante
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:56

_Claire schreef:
er schijnt ook handvatverwarming voor je scooter te bestaan??..



Had zelf op m'n motor ook handvatverwarming, het nadeel daarvan is dat alleen de binnenkant van je handen warm worden ( een beetje ) en de buitenkant steenkoud blijft ( en dus ook je vingers!!!! )

Bovendien is 't stervensduur en moet vaak ingebouwd worden. Ook vreet 't stroom, en de meeste scooter/brommer accu's zijn niet zo sterk.