Niet te harden pijn in vingers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Niet te harden pijn in vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-10 23:59

Nouja, ik blijf een medisch wonder volgens mijn huisarts, dus dit kan er natuurlijk ook nog wel bij. :j

Rond mijn 16de heb ik maanden lang last gehad van plotse stekende pijn aanvallen in mijn vingers. Als ik zo'n 'aanval' had was dit altijd maar in een vinger en altijd heel plaatselijk, dus of in mijn vingertopje aan de linkerkant of bijvoorbeeld in mijn knokkels. Voor zover ik me kan herinneren had ik dit nooit in mijn pink. De pijn hield dan iets van 10 minuten vol en verdween dan gewoon weer.
Het voelde dus aan als een ontsteking, echt kloppende zeurende pijn.

Ik ben toen naar de huisarts geweest, meerdere malen, maar hij kon niets vinden.
Er is ook niets te zien? Geen zwelling, niet rood, niets? Elke keer als ik bij de huisarts zat had ik er uiteraard net geen last van.
Mijn moeder heeft Reuma (geen idee welk type) en aangezien dit erfelijk kan zijn heb ik dat toen ook nog voorgelegd, maar dat werd al snel van de baan gehaald.

Ik kan me niet herinneren wanneer de klachten verdwenen zijn, het was er ineens, en na een tijdje was het zelfs dagelijks, en zo werd het ook langzaam aan weer minder. En op een gegeven moment was het gewoon weg..

Maar zins een paar weken heb ik er weer last van..
Vandaag was het topje van mijn duim aan de beurt (rechter hand, rechter kant van het topje) en een paar uur later de knokkel van mijn ringvinger.

Het doet dus ECHT ECHT pijn. Maar er is ook gewoon ECHT niets te zien..

Iemand enig idee wat het kan zijn??

Voor iedereen gaat roepen dat ik naar de huisarts moet.. Dat ben ik toen ook al geweest en daar is toen dus niets uitgekomen.
Bovendien moet ik maandag een afspraak maken bij het ziekenhuis, voor iets anders. :+
Ik ben dus ook een medisch wonder omdat ik niet op medicatie lijk te reageren.. :=


Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:01

Naar een andere huisarts en jezelf door laten verwijzen naar het ziekenhuis, beetje vreemd dat jou huisarts dit nog niet heeft gedaan namelijk.
Succes er mee!

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 00:08

Mijn huisarts stuurt me vaak genoeg door hoor, ben inmiddels al doorverwezen voor 3 andere klachten.
Ik heb voor mijn gevoel wel 100 bloedonderzoeken gedaan, heb neurologische test gedaan, heb een MRI scan van mijn hersenen moeten laten maken, heb een hartfilmpje laten maken, mijn bloeddruk is gemeten etc.
Op dit moment word ik doorverwezen naar de dermatoloog voor klacht nummer 3.

Oftewel, ik ben een pechvogel en nou reageer ik ook nog is niet op medicatie tegen een paar vervelende infecties, vandaar dat ik weer naar het ziekenhuis moet. Ik ben het zelf ook echt zat inmiddels. Mijn lichaam werkt me nogal tegen :+.

Het komt erop neer dat er toen ik 16 was niets is gevonden, er is niets te zien dus ik vroeg me af of iemand hier misschien wist wat het kon zijn ;).

Basic_

Berichten: 1480
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Niet te harden pijn in vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:12

Heb je wel eens gehoord over het tunnelsyndroom?
Moet je anders wat info over opzoeken, symptomen lijken er wel erg op, mijn moeder heeft het ook.

http://www.carinabijlhouwer.nl
Dressuurtraining & Instructie aan huis. NH-ZH
Valiant Lichte Tour Bardolino Z2+10Bentley B+8 VERKOCHT I'm a Krack

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 00:18

Heb even gegoogled, maar dat lijkt er niet helemaal op. Ik heb echt specifiek pijn in een vinger niets meer en niets minder. Geen tintelend gevoel, geen pijn wat doortrekt vanuit mijn hand naar mijn vingers.. Echt gewoon.. BOEM.. Pijn in het topje van mijn wijsvinger, dit 10 minuten lang, en het trekt weer weg..

Heb er nu trouwens weer last van.. Weer mijn rechterduim, het topje aan de rechter kant.. Tis nu echt van die kloppende pijn ;(.

Word er zo gek van, heb het zins een paar dagen weer, en ben net hiervoor dus naar de huisarts geweest, anders had ik het hem nog kunnen vragen. En vind het ook weer zoiets om nou ALWEER een afspraak te gaan maken. :\

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Niet te harden pijn in vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 06:49

Het klinkt mij het meest in de oren als de ziekte van Raynaud.
Google daar eens op?

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

RamboBink
Berichten: 236
Geregistreerd: 18-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 07:03

ik heb vorig jaar winter op mijn stageplek ongeveer 2 maanden lang iedere dag heel zwaar werk verricht met mijn handen.

Na ongeveer 3 weken kreeg ik ook echt helse pijnen in mijn vingers en soms in mijn palmen. Ik had daar 's nachts wakker van en heb vaak op het punt gestaan om naar het ziekenhuis te rijden. Toen ben ik ook naar de huisarts geweest en die had het ook over ..... (ook iets met tunnel)

Heb je een tijd geleden, of pas toevallig ineens heel zwaar werk moeten verrichten? iets wat je niet gewend bent? Meestal heb je er geen last van als je het zelf aan het doen bent. (Ik had ook geen idee waar het vandaan kwam)

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 16:28

HannahFrouk schreef:
Het klinkt mij het meest in de oren als de ziekte van Raynaud.
Google daar eens op?

Hierbij worden de vingers rood.. Mijn vingers verkleuren niet. Er is echt helemaal niets aan te zien. Ze doen alleen 10 minuten ongelofelijk pijn. -O-

RamboBink:
Voor zover ik weet heb ik geen zwaar werk moeten verrichten de afgelopen tijd. :=
Zou het echt niet weten dus.. :\

Fietspomp
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 16:41

Heb er nu trouwens last van op een nieuwe plek, mijn linker handpalm aan de rechterkant, bij mijn duim zeg maar. :=

Ik denk dat ik, als het zo door gaat, toch nog even tussen de ziekenhuis bezoeken door mijn huisarts bel :+.

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:13

Dystrofie?
Heeft mijn vader (hand/arm)en je verhaal lijkt er behoorlijk op!

Op internet staat dat je dat van de buitenkant kunt zien, maar dat is NIET zo!
Dus écht naar de huisarts gaan, want als het dystrofie is moet er wat aan gedaan worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 103 bezoekers