Gevoelige tanden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bloem_

Berichten: 868
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: In een huis

Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 21:09

Ik heb eventjes gezocht maar kon er zo snel even geen topic over vinden.

Zoals de titel al zegt heb ik last van gevoelige tanden. Als ik een koud kraanwater drink heb ik er al last van en als ik mijn tanden heb gepoetst en dan na sloep met water doet dat ook al pijn. Met ijs eten is het al helemaal erg. Nu moest ik donderdag naar de tandarts en heb er wat van gezegd. Mijn verstandskiezen zijn nu aardig aan het groeien maar de tandarts zei dat hij denkt dat dit daar niet mee in verband staat. Hij gaf als tip om te gaan poetsen met Sensodyne Rapid. Ik gebruik het nu 5 dagen en merk wel iets verbetering maar was benieuwd of er meer bokkers zijn die deze tandpasta gebruiken en er goede/slechte ervaringen mee hebben :)?

Bedankt voor het lezen!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:45

Sensodyne werkt voor mij wel het beste tot nu toe. Helemaal weg gaat het niet, maar wel veel eter. Heb nu Oral-B pro expert voor gevoelige tanden en sensodyne is toch echt beter.

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:53

ik heb het ook echt heel erg.
en drink nu al bijna een half jaar drinken met rietjes. :o
zelf als ik op de fiets zit en er komt een briesje tegen mijn tanden aan doet het al pijn.
en mijn tandarts zegt maar steeds : poesten poesten en blijven poetsen !
tjaa , daar heb ik niet veel aan.
ik gebruik nu , Sensodyne Rapid.
en die werkt echt heel goed.
heb nu veel minder last terwijl ik het nog maar een weekje gebruik ofzo.

davincilover
Berichten: 459
Geregistreerd: 08-02-06

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:54

Sensodyne idd!!! Had er ook altijd last van, maar na ruim een half jaar Sensodyne gebruik had ik er geen last meer van. Nu na een paar jaar nog steeds niet.

Succes!

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:56

Sensodyne hielp bij mij niet. Ik ben gaan poetsen met Desensin (ik kan het momenteel alleen via internet bestellen, heb het nergens in de winkel gezien) en dat werkt voor mij heel erg goed.

malibu1983

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:59

wat wij mensen met gevoelige tandhalzen adviseren is Corsodyl sensitive tandpasta. en heel warm en koude eten en drinken te vermijden.
niet te hard poetsen (schrobben) over het tandvlees. geen whitning tandpasta gebruiken (schuurt ook). voorzichtig met zure dranken (cola, ijsthee, vruchtensappen, enz) en niet direct na het drinken of eten van zure dingen te gaan poetsen, minstens een uur te wachten.

voor de rest kun je er vrij weinig tegen doen.

groetjes marloes

HelgaV

Berichten: 1995
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Steggerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:01

Sinds een paar maanden heb ik ook last van gevoelige tanden. Het werd zo erg dat ik alleen buiten kon lopen als ik mijn mond dicht hield. Een fris windvlaagje voelde al erg naar.
Ik ben met Sensodyne gaan poetsen. Het werkte iets maar niet optimaal dus toch maar een afspraak met de tandarts gemaakt. Zij heeft mij geadviseerd om na het tandenpoetsen enkel de tandpasta uit te spugen en geen mond spoelen!! Op deze manier kan de sensodyne langer zijn werk doen. En het werkt!!

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:03

Bij mij helpt niks.. ik voel het al als er wind tegen mijn tanden komt bijv met fietsen..

palham
Berichten: 999
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:03

Sinds dat ik Sensodyn Gel gebruik, nergens meer last van

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:24

Citaat:
Sensodyne Rapid
deze gebruik ik ook. En het is een stuk beter nu! Wat ik ook wel grappig vind is dat ik er wittere tanden van gekregen heb :+ Hiervoor gebruikte ik altijd Elmex Sensitive en dat werkte voor mij niet. Wel lekkere tandpasta, niet zo scherp van smaak :+

_Bloem_

Berichten: 868
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:38

Bedankt voor alle reactie's :). Ook fijn om te horen dat het bij de meeste mensen werkt :D
HelgaV schreef:
Sinds een paar maanden heb ik ook last van gevoelige tanden. Het werd zo erg dat ik alleen buiten kon lopen als ik mijn mond dicht hield. Een fris windvlaagje voelde al erg naar.
Ik ben met Sensodyne gaan poetsen. Het werkte iets maar niet optimaal dus toch maar een afspraak met de tandarts gemaakt. Zij heeft mij geadviseerd om na het tandenpoetsen enkel de tandpasta uit te spugen en geen mond spoelen!! Op deze manier kan de sensodyne langer zijn werk doen. En het werkt!!


Mag je dan ook na een half uur niet na spoelen?

HelgaV

Berichten: 1995
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Steggerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 00:00

_Bloem_ schreef:
Bedankt voor alle reactie's :). Ook fijn om te horen dat het bij de meeste mensen werkt :D
HelgaV schreef:
Sinds een paar maanden heb ik ook last van gevoelige tanden. Het werd zo erg dat ik alleen buiten kon lopen als ik mijn mond dicht hield. Een fris windvlaagje voelde al erg naar.
Ik ben met Sensodyne gaan poetsen. Het werkte iets maar niet optimaal dus toch maar een afspraak met de tandarts gemaakt. Zij heeft mij geadviseerd om na het tandenpoetsen enkel de tandpasta uit te spugen en geen mond spoelen!! Op deze manier kan de sensodyne langer zijn werk doen. En het werkt!!


Mag je dan ook na een half uur niet na spoelen?


Vast wel! Mijn tandarts doelde vooral op het poetsen voor het slapen gaan. Ik spoel mijn mond dan helemaal niet meer tot ik de volgende ochtend iets drink.

QualityHorse

Berichten: 1640
Geregistreerd: 10-06-10
Woonplaats: Zevenaar

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 00:35

Ook ik heb erg veel last van hetzelfde probleem.
Sinds een paar maanden gebruik ik Sensodyne, maar
het helpt bij mij helaas niet.. nog andere tips?
Ik blijf dit topic volgen!

patrouska256
Berichten: 56
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Merksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 00:38

Ik heb dat ook, of als ik iets zoets eet, of iets warms na iets kouds...
ik gebruik geen sensodyne maar dessensin gel. blijkbaar zit daar geen schuurmiddel in en zet kristallen op je tanden !!!
werkt echt heeel goed

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 00:55

ik had paradongitis en kan nu weer koud water drinken en met mn voortanden ijs afhappen heb ik eigenlijk altijd gekunt. het is dus mogelijk.

_Bloem_

Berichten: 868
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: In een huis

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:33

Ik heb nu 's avonds gepoets en niet na gespoelt en het lijkt inderdaad nu nog meer te helpen :).

Franka75: Is dat paradongitis een soort paradontax?

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:32

Inderdaad, mijn tandarts adviseerde ook om de tandpasta alleen uit te spugen en niet na te spoelen. Ook bij mij helpt het. Blijf wel gevoelige tanden houden, maar niet meer zo erg. Vraag me alleen af of het verder wel gezond is die tandpasta....?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:35

Sensodyne, mijn tandarts heeft me geadviseerd (in verband met mislukt glazuur op een kies) eerst een half jaar te poetsen hiermee, alvorens ik er een vulling laat zetten.

Edit: En dan bedoel ik de gewone Sensodyne (Fresh bijvoorbeeld), niet de rapid, want ik vraag me af of dat wel zo goed is voor de tanden. Volgens mij wordt in die reclame niet gezegd dat tandartsen het aanraden.

Overigens hoeft het niet van je tanden te komen, maar kan het ook van je tandhalsen komen, vertelde mijn tandarts.

_Bloem_

Berichten: 868
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:02

Bedankt Jennyxx :), ik vraag me inderdaad ook af of het wel zo gezond is om het niet na te spoelen.. Zal het volgende keer toch eens navragen bij de tandarts.

Janine, jij ook bedankt voor je reactie! Op de tube staat: Nummer 1 aangeboden door tandartsen. Althands iets in die richting. Nu zat ik net op de site van Sensodyne en daar staat wel dat je voor gebruik de gebruiksaanwijzing moet lezen. Maar die is volgens mij niet anders dan andere tandpasta's?
Oowja? Hmm zei jou tandarts dan dat jij bloot ligende tandhalzen hebt?
Laatst bijgewerkt door _Bloem_ op 27-09-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:03

Inderdaad Sensodyne!
En niet te lang achter elkaar met Whitening tandpasta's poetsen ;)

_Bloem_

Berichten: 868
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: In een huis

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:05

Krijg je er daar door dan last van? Mijn tanden worden trouwens van deze tandpasta veel witter :).

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:19

_Bloem_ schreef:
Janine, jij ook bedankt voor je reactie! Op de tube staat: Nummer 1 aangeboden door tandartsen. Althands iets in die richting. Nu zat ik net op de site van Sensodyne en daar staat wel dat je voor gebruik de gebruiksaanwijzing moet lezen. Maar die is volgens mij niet anders dan andere tandpasta's?
Oowja? Hmm zei jou tandarts dan dat jij bloot ligende tandhalzen hebt?


Sensodyne zelf wordt inderdaad heel veel aangeraden door tandartsen. Maar ik vraag me af of dat nieuwe product dat ook zal worden, aangezien de reclame het bij mijn weten nog niet meld. Wel dat je voor gebruik de gebruiksaanwijzing moet lezen, het is namelijk geen tandpasta, maar een medicijn, van wat ik heb begrepen.
Dus ik zou de gebruiksaanwijzing maar even lezen als ik jou was ;)

Mijn tandarts heeft gezegd dat het kan komen door blootliggende tandhalzen, maar niet dat ik die ook heb. Het is wel een mogelijkheid dat de tandhalzen dicht aan het oppervlak liggen en daardoor heel gevoelig zijn.

_Bloem_

Berichten: 868
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 19:51

Ooow zo had ik het helemaal niet begrepen.. Ik ga morgen anders wel eventjes opzoek naar de gebruikzaanwijzing want die heb ik er bij het kopen volgens mij niet bij gekregen, en op de achterkant staat niks speciaals #) .

Annash
Blogger

Berichten: 26527
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:07

Ik heb hetzelfde probleem... doet gewoon echt pijn!!!
Ik heb Sensodyne geprobeerd omdat die bij de meeste mensen helpt, bij mij helaas niet. Ik poets met Elmex en dat helpt wel wat, maar niet zo goed als ik zou willen... :o

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Gevoelige tanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:24

Ik had er ook last van, ging bijna door de grond als ik iets kouds at of dronk. En inderdaad ook in de buitenlucht, wat een verschrikking. Ben inderdaad ook weer gaan poetsen met Sensodyne F. En na een hele poos werd het eindelijk beter. Heb weken drinken met een rietje gedronken.
Ik heb nu Oral-B Expert (idem als iemand anders hier ook) maar als deze op is ga ik weer terug naar Sensodyne, want Oral-B vind ik niet zo goed bevallen