-hele erge vermoeidheid,het eerste half jaar nachten kunnen maken van 14 uur en overdag ook nog 2 uur slapen.maar nooit uitgerust zijn,altijd moe en duf in het hoofd.
nu varieren de klachten en het slaappatroon,maar de vermoeidheid blijft.
-een "branderige" pijn in mn bovenbenen,soort koortsgevoel,maar dan van binnenuit alleen in de benen,soms ook in de knieen,benen voelen dan soms aan de buitenkant ook erg warm aan.
pijn wordt erger naarmate ik vermoeider ben,soms hierbij ook pijn laag in de rug,echt net boven de billen aan beide zijden van de ruggengraat.
-regelmatig concentratieproblemen,vergeetachtig,hoofdpijn,duizelig (ben zelfs een mand terug knock out gegaan)
-soms erg geirriteerd,maar dat hangt ook samen met de mate van vermoeidheid.
-kan plotseling lijkwit zien,dat hangt ook samen met de mate van vermoeidheid
-altijd vastzittende nek/schouderspieren.
-pijn in de schouders met soms uitstraling de arm in.
-al enkele jaren terug is aan beide polsen carpaal tunnel syndroom geconstateerd,heb ik me toen niet voor laten opereren,heb er tegenwoordig weinig last van,maar hoe vermoeider ik ben hoe erger ook deze klachten zijn.
dit zijn zo'n beetje de meest voorkomende klachten,heb ook een periode veel pijn op de borst gehad en mn hart sloeg vaak over of klopte heel hard (dus niet sneller,maar harder).
dit is nu al een tijd lang weg.
mijn slaap verschilt per periode,maar hoe veel of goed ik ook slaap,de vermoeidheid,dufeheid etc blijft.
mn bloed is al onderzocht op de schildklier/lever/nieren/hartproblemen/diabetes,b12/foliumzuur/cholesterol/ijzer en nog een aantal dingen,
dat is allemaal goed.
er is een ecg gemaakt van mn hart,daar was een kleine afwijking op te zien (clockwise rotation heet dat) er is toen een echo van het hart gemaakt en een inspanningstest gedaan,dit was allemaal goed.
heb 2 weken lang slaappillen geprobeerd om beter te kunnen slapen omdat de huisarts dacht dat mn klachten van een slechte slaap komen,maar de slaappillen hielpen niet.
heb ook anti depressiva gehad omdat dit ook zou kunnen helpen bij het slapen en om me wat rustiger te laten voelen (was in die periode erg onrustig) hier ging ik me zo verschrikkelijk van voelen dat ik er na 3 dagen mee gestopt ben.
slaappatroon kan soms zijn: snel inslapen,lange nacht maken,sochtends niet uigerust zijn.ik slaap heel licht en wordt snel wakker (slaap al met oordopjes in zelfs)
de andere periode kom ik moeilijk in slaap,wordt erg vaak wakker en kom ook dan slecht in slaap.natuurlijk ook dan sochtends niet uitgerust.
voel me sochtends vaak koortsig,wil nu een tijde mn temperatuur sochtends en savonds op gaan nemen,vanmorgen was t 37.30 toen ik wakker werd.lijkt me vrij hoog.
ik moet nu over een paar weken naar een slaapkliniek,naar een neuroloog.
ben benieuwd wat daaruit komt.
heb zelf nog gedacht aan ziekte van lyme,ben daar nog niet op getest,wil dit met de neuroloog gaan bespreken.
ik ben er zo beroerd aan toe dat ik vorig jaar (toen deze klachten op zn ergst waren) mn paard heb moeten verkopen,ook toen heb ik een half jaar ziek thuis gezeten,toen weer aan het werk,heb zo'n 5 maanden gewerkt en lig er nu weer uit.
hoe erg ik de paarden ook mis,ik kan het echt niet meer opbrengen!
wie herkend deze klachten?wat kan het zijn?
ik wordt er moedeloos van,zit nu sinds 3 maanden thuis in de ziektewet,werken gaat echt niet met deze klachten,ik functioneer nu al nauwelijks,laat staan als ik de hele dag actief moet zijn.
ik ben overigens een vrouw van 26.
ik weet dat jullie geen artsen zijn (of misschien zitten er hier natuurlijk wel artsen op t forum