Coloscopie en roesje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:31

Paintlinger schreef:
Dormicum heeft wel een andere grappig bijwerking: Je krijgt er honger van :D

Nou dat heb je toch wel na een dag je leeggescheten te hebben en niet mogen eten :D

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:33

Ik heb een keer (voor wat anders) een `roesje` gehad. Ik had een infuusding in mijn arm, en ze zouden eerst een klein beetje inspuiten, en daarna de rest. Dat is het laatste wat ik heb meegekregen, want ik was dus gelijk weg van dat kleine beetje. Of ze daarna daadwerkelijk meer hebben ingespoten weet ik niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:37

[LZP] > [MW]

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:47

Roesje is vaag! Je merkt er niks van! Je bent weg, maar ook weer bij erg apart. Drankje is echt heeel erg vies. Dat vond ik het ergste! Toen ik weer bij kwam kreeg ik direct een broodje van het ziekenhuis! Dat ging er wel in! :D

Freppy
Berichten: 332
Geregistreerd: 21-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:42

Ik heb ook moviprep gehad, wat een gore zooi zeg :r Ik vind het echt een combi van zeewater met verdikkingsmiddel waar ze een citroensmaakje hebben ingekwakt...Jakkie.... Bovendien duurde het bij mij 12(!) uur voordat die handel ging werken. Het werd dus nog even spannend of ik het onderzoek mocht ondergaan.
Maar goed, ik heb ook een roesje gehad en ik was zo vertrokken. Alleen toen ze me pijn deden werd ik even wakker en heb een seconde op het schermpje gekeken maar zodra ze ophielden met me pijn doen ( en dat was echt maar 3 sec. ofzo volgens mij) was ik weer vertrokken. Echt heerlijk spul! Mocht ik ooit nog een coloscopie moeten ondergaan zou ik er zowat fluitend naartoe gaan :+

Sterkte in ieder geval woensdag, het valt allemaal wel mee hoor :(:)

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:50

Moviprep GATVERDAMME.

Ik had ook een roesje bij colonscopie. Ik was erbij maar weet er niks meer van. := Die dag is ook totaal weg uit m'n geheugen.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:15

Ik heb ook een aantal x een roesje gehad. Dit heeft bij mij niet gewerkt. Ik kreeg ook dormicum ingespoten, ik was er gewoon bij tijdens het onderzoek. Sommige dingen wist ik niet meer na het onderzoek maar het meeste wel. Ik zou dus persoonlijk kiezen voor een lichte narcose omdat ik er echt veel last van heb, jammer genoeg bieden ze dit niet bij het onderzoek aan in het ziekenhuis waar ik naar toe ga.

Moviprep is echt vies. Je mag het mengen met siroop. Ik denk dat je het spul het beste koud kunt zetten, want als het niet gekoeld is het behoorlijk dik.

De eerste x dat ik moviprep moest gebruiken, lag ik in het ziekenhuis omdat ik al behoorlijk ziek was en ze graag de oorzaak wouden weten. Ik had een halve liter weggedronken en toen kotste ik alles weer uit. Nog een paar slokken geprobeerd, toen kreeg ik weer al braakneigingen. De volgende ochtend hebben ze geprobeerd een sonde te zetten, maar ook dit ging niet. Toen heb ik een clisma gehad.

De 2e keer lag ik aan een voedingsinfuus, dus was ik al behoorlijk leeg, omdat ik niet mocht eten alleen maar mocht drinken.

Ik wens je heel veel succes en sterkte!

merel90

Berichten: 1732
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: rosmalen

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:15

Ik heb dit onderzoek nog nooit gehad, maar heb wel een heupoperatie ondergaan onder een roesje (en ruggenprik ;) ) Ik was gewoon helemaal wakker, heb nog volop grapjes lopen maken op de operatietafel, maar de hele operatie ging een beetje langs me heen. Ik wist heel goed waar ze mee bezig waren, maar het deed me niet zoveel meer.

Alvast succes met je onderzoek!

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:18

Succes Alvast :)

Mijn man heeft dit ook gehad en hij vond het reuze meevallen. Hij zegt dat hij er weinig van heeft gevoeld en dat het enige vervelende de rotsmaak van de moviprep was :)

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:09

Ik hoor hier hele verschillende dingen over. Mijn vriendin heeft een roesje gehad waar ze weinig van merkte en vond het onderzoek wel vervelend, maar had het erger verwacht.
Mijn moeders eerste keer was volgens haar traumatisch. Ook wel roesje gehad, maar ze zegt zelf dat ze nog nooit zoiets pijnlijks heeft meegemaakt. Had toen wel een ontsteking in haar darm, dus misschien had het daarmee te maken.
Bij de 2e keer heeft ze er duidelijk bij gezegd dat ze zwaar gedrogeerd wilde worden. Nou, dat hebben ze zeker gedaan. Ze had nog nooit zo'n lol gehad :+ . Wat genant zeg, lag ze op die uitslaapkamer allerlei onzin uit te kramen: 'De dokter is George Clooney, ik weet het zeker, wat een stuk!'. 'Is die ouwe sok na mij ook al geweest?' Uhhh mam...die man ligt naast je nu. Haha, het was écht heel erg. Ze wist er een dag later niks meer van.

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 17:45

Best interessant te weten hoe rotten eieren met bedorven karnemelk en een flinke scheut aspartaam proeft :r

ooowww... mensen wat een bocht...!

Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat het werkt?

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:08

langer als op de verpakking vermeld werd zegt mijn man. ongeveer een uur of 2 uur langer.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:17

Ja het is bocht he! Blehh.. Ben net bij de internist geweest en hoorde dat ik over een aantal maanden ook weer s mag voor een onderzoek.. Kzeg nou dat stel je nog maar even uit. Bah wat heb ik een hekel aan dat hele gedoe

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 18:21

Nou Wietsje, dat is inderdaad niet echt fijn. Maar ja ... als het nodig is.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:43

moviprep is idd vreselijk goor :r

En ik heb meerdere malen een colonscopie gehad, ook met een roesje.
Je bent dan wel gewoon bij maar naderhand weet je er niets meer van.
heel apart. Verder vind ik het geen pijn doen.
Het drinken van die Moviprep is het ergste.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:43

Bramasole schreef:
Nou Wietsje, dat is inderdaad niet echt fijn. Maar ja ... als het nodig is.


Tja wat moet dat moet,
de 1e x was ik heel ziek, toen wouden ze kijken hoe het met mijn darmen zat, mijn moeder mocht mee, want ik ben heel angstig, en ze heeft de beelden ook gezien, van de 1e x weet ik alleen nog dat het heeeeel veel pijn deed, en dat ik lag te kermen van de pijn (en dat doe ik niet snel, mijn pijngrens ligt best hoog)

de 2e x wou de chirurg kijken hoe het zat in mijn darmen. Hij wou dit zonder roesje doen omdat hij alleen de 1e 20cm wou bekijken, ik kreeg een hyperventilatie aanval waarna ze me toch een roesje gegeven hebben, jammer genoeg niet genoeg dormicum want ik weet bijna alles nog van het onderzoek, heb ook gewoon gezien hoe mijn eigen darm eruit zag op het beeldscherm.

Nu ben ik 30 juni geopereerd, was best zware operatie, een stuk dunne darm, eens stukje dikke darm en mijn blinde darm zijn verwijderd.

Nu voel ik me kerngezond, dus ja dan heb ik zoiets van waarom dan kijken of het goed zit :+ Aan de andere kant ook heel begrijpbaar van de internist dat hij me goed onder controle wilt houden, want ze kunnen het niet altijd in de bloeduitslagen zien.

Maar goed.. voor nu gaat alles eindelijk weer goed ;)

Mag ik vragen? Moet jij ook een colonscopie omdat je een darmziekte hebt of dat niet?

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 05:53

Ze weten niet wat er speelt in m'n darmen. Maar vanwege de klachten die er al jaren zijn willen ze weten hoe het er van binnen uitziet.

Ik ben net begonnen met de tweede ronde Moviprep en ik doe het nu anders dan gisteren. Gewoon die troep verdelen over 4 bekers en dan stuk voor stuk in 1 keer achterover gooien met 15 min. tussenpauze. Als het moet, dan maar zo :D

Jee Wietsje, je noemt nogal een nare periode van darmproblemen. Ik begrijp goed dat ze toch weer even willen kijken, ze willen evt. veranderingen natuurlijk op de voet volgen. Bij welk ziekenhuis zit je?

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:32

Oke,

nou succes met het drinken. Heb je ook eerst 2 tabletjes in moeten nemen voordat je begon met de moviprep?

Ik ga hier naar het Admiraal de Ruyterziekenhuis, hier in zeeland. Ben wel tevreden over de internist die mij behandeld, en de chirurg die mij geopereerd heeft!

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:28

Nee, ik hoefde geen tabletten in te nemen. Toen ik vanochtend aan de beurt was, zag ik er best tegenop. Vorige maand ben ik geopereerd en toen duurde het even eer ik helemaal onder narcose was. Steeds weer zeiden ze "denk aan iets leuks, tel tot tien".

Ik hoopte dus dat ik vandaag echt weg was en niets bewust mee zou maken. Maar het liep even anders. Pas bij de vijfde keer prikken voor het infuus ging het goed en na de max. toegestane dosering van het slaapmiddel, keek ik nog steeds strak uit m'n ogen. De arts snapte het ook niet, hij zei dat ik zo diep in slaap had moeten zijn. Uiteindelijk dus zonder "weg" te zijn ging die ingreep door en wat deed het zeer zeg.

Maar ze hebben heel goed gekeken en er was niets wat afweek. Wel even hapjes genomen maar was eigenlijk niet nodig, meer voor de zekerheid. Alle andere mensen kregen de helft aan slaapmiddelen en sliepen zelfs nog een half uur door. Ik moest dus ook langer blijven (terwijl ik m'n broek al aan had), vanwege die extra dosering. Maar ja... zou het zo weer doen, al met al viel het erg mee. Maar het viel me wel op dat iedereen er heel anders op reageerde.

Ben heel dankbaar dat ik niets heb en kan dit hoofdstuk ook weer achter me laten.

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:36

He verdorie, jammer dat je niet bent gaan slapen zeg. Voelde je ook niet een klein beetje anders? Vervelend ook dat je zo'n pijn gehad hebt. Dat ze niets hebben kunnen vinden is van de ene kant natuurlijk heel fijn, maar van de andere kant lost het ook niets op natuurlijk. Sterkte met het herstel... :(:)

Anoniem

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:24

Ik begrijp ook niet waarom mensen zo verschillend reageren op die sedatie, slaapmiddel moet toch zijn werk doen zou je zeggen....Viel mij ook idd op dat ik toen klaarwakker met de maximale dosering een boek lag te lezen op de uitslaapkamer, en om mij heen mensen die in slaap lagen te snurken met hetzelfde middel.

Vervelend dat het zo'n pijn deed heb je toevallig last van anuskloofjes?

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Coloscopie en roesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:29

Naja, ik heb ook een keer een kip gezien die met de 4 dubbele dosering euthanasiemiddel nog niet dood was. Mensen en dieren kunnen zo verschillend reageren...

_daf_

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:31

ik heb vorige week dat onderzoek ook gehad. Ik moet zeggen dat het mij alleszins meeviel. Ik ben echt een pieperd qua ziekenhuis en manlief heeft me echt die kamer in moeten praten. Maar met een flinke dosis kalmering + roes heb ik er niks van meegekregen. Heb niet geslapen (zegt men), heb een bak eten naar binnengewerkt, ben daarna braaf naar huis gegaan, weer eten (had blijkbaar enorme honger) en smiddags moesten we nog weg een stal bezichtigen..en ik... i don't know a thing tot halverwege de middag vanaf het moment dat ik wakker werd vanuit een tukkie in de auto... :D.
Maar die Moviprep is echt vieze ranzige bagger zeg.. bleugh

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:34

Nee, de pijn kwam m.n. toen het cameratje verder naar binnen ging. En tijdens die bochten was het echt beroerd. Ik begrijp niets van dat slaapmiddel, ik had minimaal een roesje moeten voelen. Hij zei dat ik de klap wel zou krijgen als ik eenmaal terug op de zaal was omdat er te veel was gegeven om niets van te voelen. Toen hij na een half uurtje op de zaal kwam, lag ik lekker mijn Flair te lezen.

Maar nogmaals, als het moest deed ik het zo weer. Het is zo voorbij en het eindresultaat maakt me blij. Ik moet zelf ook weer beter letten op m'n dieet i.v.m. m'n allergieën. Kennelijk noemen ze dit een spastische darm en betekend het dat er niets aanwijsbaar is gevonden. Ik dacht altijd dat je een spastische darm had als er iets gevonden werd in je darmen maar het is een verzamelnaam voor onverklaarbare buik klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:37

Iris82 schreef:
Naja, ik heb ook een keer een kip gezien die met de 4 dubbele dosering euthanasiemiddel nog niet dood was. Mensen en dieren kunnen zo verschillend reageren...


Klopt heb dit onlangs nog meegemaakt met mijn konijn.....
Maar dit gaat om een slaapmiddel, ik weet uit ervaring dat dr wel middelen zijn die mij plat konden krijgen,
ik denk gewoon dat het een heel licht roesje is wat ze daar gebruiken, heel vervelend als je het liever niet mee wil maken.

Bramasole schreef:
Het is zo voorbij en het eindresultaat maakt me blij.


Super om te lezen, wat kan je je dan opgelucht voelen he :D Het kan van alles zijn en je maakt je toch zorgen.