Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 12:38

Gisteren was ik bij de kapper en die hebben daar dus zo'n heel hip gamma van shampoos, maar die kosten dan ook wel behoorlijk wat (zo vanaf 10 euro). Nu vraag ik me af, welke shampoos uitde gewone winkel zijn ook goed? Ultra doux, fructis, schwartzkopf, ...? De kapster zei allesinds dat alles van L'oréal niet goed is.. Maar wat is dan zo precies het verschil tussen de "supermarkt-shampoos" en die van uit de kapper (bad head bvb)?

Is dat nu werkelijk zo slecht shampoos van uit de gewone winkel?

Wat denken jullie?

x Magali

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:41

ik heb laatst ca 40 euro uitgeggeven aan goede shampoo :') moest helaas omdat mijn haar verbrand was :=

Kimbey

Berichten: 1890
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:41

Ik gebruik gewoon de goedkoopste supermarkt haarshampoo,
en ik moet zeggen voor mijn haar is die superfijn..

Anoniem

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:42

Nee hoor, hoeft echt niet duur te zijn. Ik gebruik andrelon shampoo, en cremespoeling van de kruidvat. En moet zeggen datik echt 't makkelijkste haar niet heb, maar zo gaat het prima!

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:43

Ik gebruik ook dure shampoos van de kapper (Redken of Nioxin) en ik merk wel echt verschil. Maar waar het 'm in zit... Geen idee eigenlijk.
Wel is het zo dat je van de dure shampoos echt maar heel weinig nodig hebt, veel mensen gebruiken teveel voor een wasbeurt. Je doet dus langer met een dure fles shampoo (maar dan blijft het evengoed duurder natuurlijk :7 )

juline

Berichten: 1804
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:45

IK ben zelf een jaar geleden ongeveer overgestapt van goedkope shampoo naar john frieda wat ik met 9 euro de fles ook aardig prijzig vindt maar kan niet meer zonder, echt nog nooit zo'n fijne shampoo en conditioner gehad. Gelukkig doe ik er ruim 3 maanden mee dus 4 keer op een jaar geef ik 18 euro uit aan shampoo.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:45

Ik gebruik sinds kort ook shampoo van de kapper (Matrix) en merk echt verschil. Waar het hem in zit is dat in deze shampoo geen silicone zit! Dat verpestte mijn haar echt heel erg.

Ik doe ook veel langer hiermee.

laura1986

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:47

Voor mij geen chemische shampoo (duur of niet duur), ik hou het bij mijn eco spul van urtekram, iets van 7,50 voor een halve liter (daar doe ik ruim een jaar mee). Werkt super en geen last van mn (hoofd)huid meer.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:47

Je haar groeit van binnenuit, het haar wat je ziet is een laag schubben om de kern heen, het is gemaakt van keratine.
Hoe dichter de haarschubben op elkaar liggen, hoe harder je haar glanst, als de schubben open staan, ziet je haar er dof uit, door een shampoo met conditioner of conditioner alleen, gaan de schubben dicht en glanst je haar dus meer. Ook als je je haar föhnt met een ronde borstel en de borstel blijft draaien tijdens het föhnen, trek je de schubben dicht en gaat je haar meer glanzen.
Dure shampoos hebben meer verzorgende bestanddelen (van een betere kwaliteit) in de shampoo waardoor je haar meer glanst, maar het verzorgt je haar niet beter van binnenuit, dat kun je alleen met goede voeding voor elkaar krijgen en voldoende vitamines.

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:50

ik gebruik altijd syoss . :) die vind ik altijd wel goed , het werd aangerade door mijn kapper en het is niet eens zo duur.

Anoniem

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:51

Bij Syoss, werd het bij mij heel vet. Of ik nu weinig of veel gebruikte..

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:51

Hangt er gewoon helemaal van af wat bij jou haar past.

Ik heb een tijdje kerestase(?) gehad van de kapper, omdat ik soms last heb van een droge, jeukende hoofdhuid waardoor schilfers ontstaan. Daarna overgegaan op garnier fructise en ik merk geen verschil voor mijn hoofdhuid maar merk wel dat mijn haar gezonder en glanzender is geworden.

Grappige is dat mijn moeder altijd haarkleuring van guhl gebruikte, op mijn aanraden ook van garnier is gaan gebruiken en die kleur dus echt veel langer houdt en ook echt alle grijze haren dekt :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:52

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:53

Air schreef:
Hangt er gewoon helemaal van af wat bij jou haar past.

Ik heb een tijdje kerestase(?) gehad van de kapper, omdat ik soms last heb van een droge, jeukende hoofdhuid waardoor schilfers ontstaan. Daarna overgegaan op garnier fructise en ik merk geen verschil voor mijn hoofdhuid maar merk wel dat mijn haar gezonder en glanzender is geworden.

Grappige is dat mijn moeder altijd haarkleuring van guhl gebruikte, op mijn aanraden ook van garnier is gaan gebruiken en die kleur dus echt veel langer houdt en ook echt alle grijze haren dekt :)


Dat glanzen komt door de silicone in de shampoo. Dat maakt alles ook gladder.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:55

Ik heb sinds kort een shampoo van de body shop (Rain Forest ofzo? Weet even het merk niet) Maar in ieder geval zonder siliconen en parabenen, aangezien ik hoorde dat dat beter is voor je haar.
Het enige probleem tot nu toe is dat ik juist meer shampoo nodig heb, aangezien m'n haar sneller vet lijkt te worden, of zou dat aan de cremespoeling liggen?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:56

Meer shampoo gebruiken helpt niet tegen het vet worden van je haar := Spoel de je cremespoeling wel goed uit?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:58

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:58

Dat snap ik ook wel :+ Maar nu was ik het eens in de twee dagen i.p.v. drie. Op die manier ;)
Uitspoelen doe ik wel goed ja.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:00

Haha misverstandje ;) Ja ik was vrijwel elke dag mijn haar, als ik een dag niet was is het ook vet.

Denk dat dat gewoon met je eigen haar te maken heeft en dat andere shampoo's dat soms onderdrukken?

Ilova

Berichten: 302
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:03

Laatst bijgewerkt door Ilova op 20-11-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:04

Cremespoeling hoor je ook alleen in de uiteindes/punten te gebruiken, NIET bij je hoofdhuid. Weet niet of daar het probleem misschien ligt?


Je haar elke dag wassen is ook niet goed.. je haar wordt dan heel snel vet omdat je het telkens weg wast en je lichaam dus ingesteld raakt daarop..

2 a 3 keer in de week wassen(met shampoo bedoel ik, water kan geen kwaad) is meer dan genoeg.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:10

Alsje het filmpje bekijkt moet je ook de reacties eronder eens lezen ;)

Ja weet ik, maar vind het fijner om dagelijks te wassen. Mijn kapper zegt ook dat 3 keer per week voldoende is, maar dat dagelijks niet kwaad kan.

xRoosje

Berichten: 883
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:13

Ik heb andrelon zomer blond.
En ik vind deze toch beter als die van John Frieda voor blond haar.
Die laatste maakte mijn haar altijd vet.
Hoe veel of weinig ik ook gebruikte.

Biskwie
Berichten: 2310
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:17

Ik gebruik al jaren de 2-in-1 shampoo van frugtees (hoe schrijf je dat) :P
Met volle tevredenheid, fles kost rond de 3,25 euro, maar koop ze vaak in de aanbieding bij de kruidvat ofzo, zit dan rond de twee euro. Ik was mijn haar dagelijks en doe een week of drie met een fles.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:22

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt