Hielbeen gebroken linkervoet en andere gekneusd wie nog meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Hielbeen gebroken linkervoet en andere gekneusd wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:26

Ik heb 2 weken geleden mijn hielbeen gebroken van mijn linkervoet en de andere is gekneusd.
Het is een "mooie" breuk dus hoef niet geopereerd te worden.

Nou is mijn vraag zijn er nog meer mensen die dit hebben gehad en hoe is dit verloop gegaan??

Ik heb de eerste week een spalk gehad en heb nu voor 6 weken loop gips ik heb geen pijn en het is niet dik geweest, wat volgens mij vreemd is voor een hielbreuk.

De voet die gekneusd is doet meer pijn maar is ook niet dik of blauw, maar ik kan er niet op staan.

Dus mijn dagen verslijt ik op de bank, maar ben erg benieuwd hoelang dit gaat duren.
Ik ga ook 11 sept naar Horse event, maar dat zal waarschijnlijk in een rolstoel worden! |(

Groetjes Annemieke

Lilly79
Berichten: 234
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:32

Dan heb je idd heel erg veel geluk gehad... Hoe is dat gebeurd als ik mag vragen?

Ik heb 3,5 jaar geleden mijn hielbeen gebroken en de enkelbanden geschuurd. Bij mij had wel geopereerd moeten worden, hebben ze niet gedaan, met als resultaat dat ik er nog steeds last van heb.

Wat ik jou aan kan raden is goed naar de arts en de fysio te luisteren en zeker niet te snel weer gaan belasten!
Een kennis van mij heeft begin van het jaar zijn hielbeen gebroken, bij hem is het heel goed en voorspoedig genezen. Hij heeft er ook geen last meer van.

Heel erg veel beterschap!!!!

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:35

Lilly79 schreef:
Dan heb je idd heel erg veel geluk gehad... Hoe is dat gebeurd als ik mag vragen?

Ik heb 3,5 jaar geleden mijn hielbeen gebroken en de enkelbanden geschuurd. Bij mij had wel geopereerd moeten worden, hebben ze niet gedaan, met als resultaat dat ik er nog steeds last van heb.

Wat ik jou aan kan raden is goed naar de arts en de fysio te luisteren en zeker niet te snel weer gaan belasten!
Een kennis van mij heeft begin van het jaar zijn hielbeen gebroken, bij hem is het heel goed en voorspoedig genezen. Hij heeft er ook geen last meer van.

Heel erg veel beterschap!!!!



Ik ben van een hek van ongeveer 1,80 gesprongen en verkeerd terecht gekomen!

Ja ik luister ook heel goed en doe heel weinig al is het heeeeel moeilijk!
Ben nornaal altijd bezig helemaal op stal! en nu kan ik daar niks! Alleen in mijn rolstoel mee om te kijken hoe andere bezig zijn! :(

Hoelang heeft die kennis erover gedaan?

Lilly79
Berichten: 234
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Oirschot

Re: Hielbeen gebroken linkervoet en andere gekneusd wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:26

Het valt niet mee om dan alleen maar stil te zitten, weet er alles van...

Mijn kennis heeft maar 5 weken in het gips gezeten en mocht daarnaar rustig aan beginnen met opbouwen, hij kon naar 3 weken al helemaal zonder krukken lopen. En naar 6 weken was hij weer een beetje terug de oude.
Ik heb in totaal 14 weken met krukken gelopen en heb 5 manden niet kunnen paardrijden.

Maar het herstel is toch iets wat bij iedereen verschillend verloopt. Hoop dat het bij jou heel snel geneest en dat je weer snel aan de gang kunt met de paarden.