Ik ga mijn ouders vertellen dat ik een ES heb...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphx93

Ik ga mijn ouders vertellen dat ik een ES heb...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 20:13

Hoii...

Ik ga volgende week aan mijn ouders vertellen dat ik een eetstoornis heb...
Ik ben er echt bang voor dat ze boos worden!
Via een brief ga ik ze het vertellen..
Iemand misschien nog tips die erin moeten komen te staan..??
Ook ga ik een week weg zodat ik en mijn ouders kunnen nadenken over alles..
Alvast bedankt!

Wees A.U.B een beetje netjes..
Wil niet dat dit topic word gesloten ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:16

Heel knap dat je het gaat vertellen +:)+ Via een brief is een slimme manier. Je kan dan in ieder geval precies vertellen wat je vind en hoe je je erbij voelt. Het is een prima steuntje bij het vertellen van zoiets moeilijks.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar heel veel succes in ieder geval!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:18

brief is een goed idee!

vertel dat je het moeilijk vind het te vertellen, maar dat je er erg mee zit en hoopt dat je geholpen kunt worden..
ze zullen vast niet boos op je worden :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:19

Nee hoor boos niet,ze zullen blij zijn dat je het verteld.Hebben ze het zelf nog niet door denk je?

Biskwie

Re: Ik ga mijn ouders vertellen dat ik een ES heb...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:25

Op proud2bme.nl vindt je een aantal voorbeeldbrieven. Die kun je naar je eigen situatie aanpassen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 20:27

Marleen_usar. Ik zou het echt niet weten.. :?

Dit is trouwens de brief die ik tot nu toe heb:

Lieve papa en mama,

Ik wil jullie graag iets vertellen waar ik erg mee zit. Ik durf het niet zo goed te vertellen, daarom probeer ik het met deze brief...

Het gaat de laatste tijd eigenlijk niet zo goed met mij. Ik zit niet lekker in mijn vel, ben erg onzeker en vind mezelf te dik. Het lijkt wel of alle meisjes om mij heen mooier en dunner zijn dan ik. Ik wil ontzettend graag afvallen en daarom probeer ik bijna niets meer te eten. De hele dag ben ik bezig met eten en niet eten en bij alles wat ik eet ben ik bang om er van aan te komen.

Ik weet dat het niet goed is om op deze manier met eten bezig te zijn, en dat het ook niet goed is voor mijn lichaam. Toch lukt het me niet om er mee te stoppen; de drang is zó sterk. Het zo bezig zijn met eten voelt ook als controle en presteren, dat voelt goed. Maar ik word er helemaal gek van en besef dat het zo niet langer door kan gaan, dat ik hier niet uit kan komen. Daarom wilde ik het jullie toch graag vertellen.

Ik snap dat dit voor jullie misschien onverwacht komt en dat het helemaal niet leuk is om te horen. Een eetstoornis is toch altijd iets wat een ander overkomt, en niet jezelf of je eigen dochter. Ik begrijp ook dat jullie waarschijnlijk niet zo goed weten wat jullie ermee aanmoeten.

Een site waar ik zelf veel aan heb gehad en nog steeds heb, is www.proud2bme.nl. Misschien vinden jullie het fijn om daar zelf ook eens te kijken, want er is ook een speciaal gedeelte voor ouders en omstanders.

Het spijt me dat ik het jullie niet eerder heb verteld, maar het lukt me écht niet om het nog langer te verbergen. Ik hoop dat jullie niet boos op me zijn en dat jullie me gewoon behandelen zoals normaal. Ik ben deze week ook niet thuis.. zodat jullie en ik zelf tijd heb om er over na te denken.. Ik wil het zowieso eerst in mijn eentje proberen. Hopelijk accepteren jullie mijn keuze!

Zelf denk ik dat jullie mij gewoon het beste met rust kunnen laten. Jullie kunnen momenteel niks voor mij betekenen. Ik geef zelf wel aan wanneer ik jullie hulp graag krijg en dat is momenteel niet! Ikzelf heb ook al stappen genomen. Het klinkt erger dan het is! Geloof me! Deze week ben ik ook in goede handen dus maak jullie alsjeblieft niet ongerust! Robin kende het verhaal al. Ik had gevraagd of ze niks wou zeggen en dat heeft ze niet gedaan waar ik erg blij mee ben. Helaas ben ik nu wel onderdruk gezet om het te vertellen en dat vind ik niet fijn! Daarom ben ik ook niet thuis.. omdat ik er zelf nog niet klaar voor was. Deze week ben ik ook niet bereikbaar..

Liefs, Daphne

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:34

XmissdaphX schreef:
Marleen_usar. Ik zou het echt niet weten.. :?

Dit is trouwens de brief die ik tot nu toe heb:

Lieve papa en mama,

Ik wil jullie graag iets vertellen waar ik erg mee zit. Ik durf het niet zo goed te vertellen, daarom probeer ik het met deze brief...

Het gaat de laatste tijd eigenlijk niet zo goed met mij. Ik zit niet lekker in mijn vel, ben erg onzeker en vind mezelf te dik. Het lijkt wel of alle meisjes om mij heen mooier en dunner zijn dan ik. Ik wil ontzettend graag afvallen en daarom probeer ik bijna niets meer te eten. De hele dag ben ik bezig met eten en niet eten en bij alles wat ik eet ben ik bang om er van aan te komen.

Ik weet dat het niet goed is om op deze manier met eten bezig te zijn, en dat het ook niet goed is voor mijn lichaam. Toch lukt het me niet om er mee te stoppen; de drang is zó sterk. Het zo bezig zijn met eten voelt ook als controle en presteren, dat voelt goed. Maar ik word er helemaal gek van en besef dat het zo niet langer door kan gaan, dat ik hier niet uit kan komen. Daarom wilde ik het jullie toch graag vertellen.

Ik snap dat dit voor jullie misschien onverwacht komt en dat het helemaal niet leuk is om te horen. Een eetstoornis is toch altijd iets wat een ander overkomt, en niet jezelf of je eigen dochter. Ik begrijp ook dat jullie waarschijnlijk niet zo goed weten wat jullie ermee aanmoeten.

Een site waar ik zelf veel aan heb gehad en nog steeds heb, is http://www.proud2bme.nl. Misschien vinden jullie het fijn om daar zelf ook eens te kijken, want er is ook een speciaal gedeelte voor ouders en omstanders.

Het spijt me dat ik het jullie niet eerder heb verteld, maar het lukt me écht niet om het nog langer te verbergen. Ik hoop dat jullie niet boos op me zijn en dat jullie me gewoon behandelen zoals normaal. Ik ben deze week ook niet thuis.. zodat jullie en ik zelf tijd heb om er over na te denken.. Ik wil het zowieso eerst in mijn eentje proberen. Hopelijk accepteren jullie mijn keuze!

Zelf denk ik dat jullie mij gewoon het beste met rust kunnen laten. Jullie kunnen momenteel niks voor mij betekenen. Ik geef zelf wel aan wanneer ik jullie hulp graag krijg en dat is momenteel niet! Ikzelf heb ook al stappen genomen. Het klinkt erger dan het is! Geloof me! Deze week ben ik ook in goede handen dus maak jullie alsjeblieft niet ongerust! Robin kende het verhaal al. Ik had gevraagd of ze niks wou zeggen en dat heeft ze niet gedaan waar ik erg blij mee ben. Helaas ben ik nu wel onderdruk gezet om het te vertellen en dat vind ik niet fijn! Daarom ben ik ook niet thuis.. omdat ik er zelf nog niet klaar voor was. Deze week ben ik ook niet bereikbaar..

Liefs, Daphne

Alleen dat laatste...... Ik denk dat je er juist heel veel aan hebt om meteen de dag erna naar huis te gaan, het uitstellen zal het alleen maar moeilijker maken. Verder vind ik het ontzettend dapper van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:38

Knap van je. :) Ik vind het een nette brief. Ik vraag me alleen af of ze genoegen nemen met het feit dat jij geen hulp wilt. Zeggen dat het wel meevalt is juist vreselijk kenmerkend voor eetstoornissen. Bovendien kan je met hulp er net iets makkelijker en sneller bovenop komen. Alle beetjes helpen hoor, want het is al zwaar genoeg. Maar dit is een geweldige eerste stap! Heel veel sterkte en succes. :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:39

ik zit echt met tranen die brief te lezen zó mooi! maar ik zou alleen de uitroeptekens weg laten. weet niet maar dat vind ik persoonlijk dwingend over komen als je het met uitroeptekens doet.
heel veel sterkte en beterschap

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:44

Prachtbrief! Heel veel sterkte jij, de eerste stap is nu gezet en dat was vast de allermoeilijkste.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:48

Heel veel succes meid, ik pb je eventjes. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:56

Wauw, groots respect hoor!
Ik ben er voor je :(:) :+:

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:59

Ik ben er ook voor je & dat weet je :)
het gaat vast allemaal goedkomen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:01

Goede brief hoor. Je ouders zullen waarschijnlijk schrikken. Het is niet iets wat je in de koude kleren gaat zitten. Het is goed dat je het verteld want de steun zal je goed doen. Ook goed dat je ze door stuurt naar de site voor wat extra informatie en verhalen.

Heel veel succes en sterkte

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:23

Dank jullie wel allemaal!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:26

Mooie brief hoor.

Vooral het begin is echt heel pakkend en uit het hart geschreven.

De laatste alinea zou ik eruit laten om eerlijk te zijn.

Je ouders zullen je juist een hele dikke knuffel willen geven na het lezen van deze brief.

Sta ze toe bij het verwerken van je problemen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:27

Wat een mooie brief.
Ik vind het echt heel knap dat je het gaat vertellen.
Succes! :(:)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:37

De laatste 2 alinea's heb ik zelf geschreven O:)

Het begin heb ik van internet, maar heb het wel wat aangepast..

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:38

Ik zou ook de laatste allinea eruit laten.

Je beseft het misschien niet, maar je hebt juist wél hulp nodig...

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:40

Wat goed van je dat je het zelf door hebt dat het niet goed gaat. Ik vind het ook een heel mooie brief. Ook dat je je ouders verwijst naar een internetsite.
Alleen aan de laatste alinea zal ik wel wat veranderen. Zij zullen erg graag willen weten waar je bent (bij vriendin? Hulpinstantie? Wat is "in goede handen"?) . Ik zou inderdaad, zoals hierboven al geschreven was, de volgende dag naar huis gaan.

Heel veel sterkte verder en ik hoop dat je er weer bovenop komt.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:41

Maar ik "durf" simpelweg gewoon niet naar huis :(

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:44

De laatste alinea, meid, ik denk dat je daar je ouders heel veel meer verdriet mee doet dan nodig is. Ze zullen heus al wel wat in de gaten hebben gehad, en blij zijn dat je het nu zelf ook inziet. Door te zeggen dat je hun hulp nu niet wilt, geef je aan dat je er toch eigenlijk liever niets aan wilt doen, je wilt niet geholpen worden. Het lijkt mij echt niet slim om dat te schrijven, als mijn dochter mij zo op afstand hield, zou ik echt volledig uit de pan springen.

Het niet naar huis durven, vraag dan of iemand meegaat, iemand die je volledig vertrouwt. Die weet wat er aan de hand is. Die jou over die drempel heen kan duwen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:48

Maar ik wil ook gewoon geen hulp van ze!
Hun zijn 1 van de factoren waarom ik het heb gekregen..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:48

mooie brief,
alleen die laatste alinia, je ouders zullen er alleen maar bezorgder om worden!
iig goed dat je je eerste stap zet!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:48

Kun je dat misschien wat meer toelichten?