Marleen_usar. Ik zou het echt niet weten..

Dit is trouwens de brief die ik tot nu toe heb:
Lieve papa en mama,
Ik wil jullie graag iets vertellen waar ik erg mee zit. Ik durf het niet zo goed te vertellen, daarom probeer ik het met deze brief...
Het gaat de laatste tijd eigenlijk niet zo goed met mij. Ik zit niet lekker in mijn vel, ben erg onzeker en vind mezelf te dik. Het lijkt wel of alle meisjes om mij heen mooier en dunner zijn dan ik. Ik wil ontzettend graag afvallen en daarom probeer ik bijna niets meer te eten. De hele dag ben ik bezig met eten en niet eten en bij alles wat ik eet ben ik bang om er van aan te komen.
Ik weet dat het niet goed is om op deze manier met eten bezig te zijn, en dat het ook niet goed is voor mijn lichaam. Toch lukt het me niet om er mee te stoppen; de drang is zó sterk. Het zo bezig zijn met eten voelt ook als controle en presteren, dat voelt goed. Maar ik word er helemaal gek van en besef dat het zo niet langer door kan gaan, dat ik hier niet uit kan komen. Daarom wilde ik het jullie toch graag vertellen.
Ik snap dat dit voor jullie misschien onverwacht komt en dat het helemaal niet leuk is om te horen. Een eetstoornis is toch altijd iets wat een ander overkomt, en niet jezelf of je eigen dochter. Ik begrijp ook dat jullie waarschijnlijk niet zo goed weten wat jullie ermee aanmoeten.
Een site waar ik zelf veel aan heb gehad en nog steeds heb, is
http://www.proud2bme.nl. Misschien vinden jullie het fijn om daar zelf ook eens te kijken, want er is ook een speciaal gedeelte voor ouders en omstanders.
Het spijt me dat ik het jullie niet eerder heb verteld, maar het lukt me écht niet om het nog langer te verbergen. Ik hoop dat jullie niet boos op me zijn en dat jullie me gewoon behandelen zoals normaal. Ik ben deze week ook niet thuis.. zodat jullie en ik zelf tijd heb om er over na te denken.. Ik wil het zowieso eerst in mijn eentje proberen. Hopelijk accepteren jullie mijn keuze!
Zelf denk ik dat jullie mij gewoon het beste met rust kunnen laten. Jullie kunnen momenteel niks voor mij betekenen. Ik geef zelf wel aan wanneer ik jullie hulp graag krijg en dat is momenteel niet! Ikzelf heb ook al stappen genomen. Het klinkt erger dan het is! Geloof me! Deze week ben ik ook in goede handen dus maak jullie alsjeblieft niet ongerust! Robin kende het verhaal al. Ik had gevraagd of ze niks wou zeggen en dat heeft ze niet gedaan waar ik erg blij mee ben. Helaas ben ik nu wel onderdruk gezet om het te vertellen en dat vind ik niet fijn!
Daarom ben ik ook niet thuis.. omdat ik er zelf nog niet klaar voor was. Deze week ben ik ook niet bereikbaar.. Liefs, Daphne