Kiespijn, help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:09

Allereerst: ik heb morgenochtend een afspraak met de tandarts staan. Maar ik zou graag horen of d'r iets is wat helpt. ;)

Ik heb geen glazuur op mijn kiezen dus af en toe breekt er wel eens een stukje af - nu is er laatst weer een stukje afgebroken, eronder bleek een gaatje te zitten (zeg maar gerust gat) en ik heb een afspraak met de tandarts gemaakt voor aankomende maandag. Nu zit ik echter al het hele weekend met een steeds erger wordende zeurende kiespijn.
Ik ben niet zo van de medicijnen (ik kan er over het algemeen niet goed tegen) maar ik heb toch maar pijnstillers gehaald, aangezien het een erg vervelend zeurderig gevoel is. Ik had nog nooit pijnstillers genomen dus in de eerste instantie heb ik ibuprofen 200 mg gehaald (om te beginnen, leek me wel voldoende) en dat hielp ook wel een beetje... maar niet veel. Ik heb inmiddels anderhalf uur geleden 600 mg ibuprofen ingenomen en het helpt niets. Kennelijk ben ik resistent voor pijnstillers ? (paracetamol gaf ook geen verlichting) als dat mogelijk is (na wat zoeken op internet over pijnstillers kwam ik erachter dat dit misschien door mijn haarkleur kan komen, wat ook het feit dat ik altijd extra verdovingen bij de tandarts moet zou verklaren).
Enfin, ik denk dat ik maar naar het ziekenhuis moet (daarnaast zit volgens mij een apotheek die ook op zondag open is). Ik weet alleen niet wat ik moet halen... straks werkt het ook niet?
Is er iemand met ervaringen/tips? Want de pijn wordt steeds erger en ik zit nu zelfs met tranen in m'n ogen omdat het zo steekt en zeurt.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:26

:(:) Zoals je weet zit ik in het zelfde schuitje.
Ik zat er ook aan te denken naar het ziekenhuis te gaan voor goede pijnstilling, aangezien al die drogisterij tropjes voor deze kiespijn ook niet werken.

Voor m'n gebroken bovenarm had ik toentertijd volgens mij een combo van diclophenac en ...nog iets, maar dat werkte echt super, je zat helemaal op een wolkje, echt zalig.

Ik zou maar gewoon naar het ziekenhuis gaan en vragen om goede medicatie. Ik ga het misschien ook wel doen als het vanavond weer niet te harden is.

Sterkte.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:27

Ik heb er inmiddels amper last meer van, heb flink met zout gespoeld en een teentje knoflook tegen de kies gehouden. Ik hoop dat het zo blijft, en anders neem ik nog wel wat ibu voor het slapengaan (en dan maar hopen dat het iets doet). Morgenochtend naar de tandarts dus dat moet wel uit te houden zijn...

Jij ook sterkte! :(:)

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:28

paracetamol en ipru versterken elkaar!
anders even zetpillen halen ik had altijd die van 1000 mg paracetamol
ik ben ook immuun voor pijn stillers dus dan werkte t wel en dan weer niet (ik heb van een vriend morfine nog liggen dat werkt wel super!)en anders lekker een flinke borrel nemen en op tijd je bedje in! sucses en sterkte

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:31

Ik weet hoe het voelt :(:) Sterkte :(

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:31

Ik wou ook net die borrel opperen :+
Spoelen met drank werkt prima verdovend, als je het daarna ook nog eens doorslikt werkt het waarschijnlijk nog eens extra door.

Hoe komt het trouwens dat je geen glazuur hebt? ik heb nl. ook erg slecht kiezen, en weet niet waardoor :=

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:33

Paracetamol en ibu werkten niet. Ik kan slecht tegen medicijnen dus ik heb liever niet iets wat echt héel sterk is (kreeg van die ibu 200 mg in de eerste instantie heel veel jeuk en was duizelig, maar daar heb ik nu geen last meer van).

Borrel.. volgens mij hebben we niks in huis en het is zondag. Balen. :P

Siskeh, geen idee. Ik ben ermee geboren, heb het altijd al gehad.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:35

Fiffill schreef:
Paracetamol en ibu werkten niet. Ik kan slecht tegen medicijnen dus ik heb liever niet iets wat echt héel sterk is (kreeg van die ibu 200 mg in de eerste instantie heel veel jeuk en was duizelig, maar daar heb ik nu geen last meer van).

Borrel.. volgens mij hebben we niks in huis en het is zondag. Balen. :P

Siskeh, geen idee. Ik ben ermee geboren, heb het altijd al gehad.


Tankstation? Of verkopen ze daar geen drank?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:35

nee :n

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:37

Als je zin hebt om 2 uur te rijden vanaf Den Haag, kom maar hierheen voor je drank :+

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:39

Ik zit in Amsterdam, denk dat drank halen bij de buren sneller is. :')

Nee, ik kijk het even aan, desnoods probeer ik wat anders (weer aan de knoflook :r ) maar nu is de pijn wel uit te houden *klopt af*

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:41

Dan haal je het toch bij de buren :D Hmm wat deed ik ook alweer tegen de pijn.. Ja thee en aan andere dingen denken.. leuke afleidingsmiddelen zoeken O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:42

Ik had dat ook een keer en ik spoelde steeds ijskoud water ertegenaan. Dus een flesje water in de vriezer (zonder dat t ijs wordt) en dan een slok nemen en dat ertegenaan spoelen. Kou verdooft de pijn een beetje, bij mij hielp het iig beter dan pijnstillers :j

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:43

Ik zit al steeds op de negeerstand, dat werkt ook enigszins. Koud water? :oo Dat doet echt heel veel pijn. :=

Anoniem

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:44

Jaa in het begin wel, maar na een tijdje verdooft het het juist :))

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:45

haha thee helpt meer denk ik dan koud water. Naja het ligt er maar aan. God nu ik er hele tijd mee bezig ben ga ik het ook voelen maar dat zal wel verbeelding zijn :D :Y)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:45

ja maar dat duurt ook maar 3 milliseconden. :') Zo heb ik m'n nacht doorgebracht op de bank. Spoelen met mondwater --> spoelen met wijn --> spoelen met jenever --> spoelen met water --> maar weer eens een handje pijnstillers naar binnen werken --> maar weer een potje janken (waar het nog erger van wordt)

Fiffil, het enige wat op dit moment bij mij werkt is keihard schreeuwen dat het moet OPHOUDEN EN STOPPEN! :)) Ik denk dat ik hierdoor adrenaline aanmaak wat verdovend werkt :z

Anoniem

Re: Kiespijn, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:47

Trouwens ik las ergens ibu + paracetamol, maar dat zou ik echt niet doen. Kan je maagbloeding van krijgen..

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:48

phormicola schreef:
ja maar dat duurt ook maar 3 milliseconden. :') Zo heb ik m'n nacht doorgebracht op de bank. Spoelen met mondwater --> spoelen met wijn --> spoelen met jenever --> spoelen met water --> maar weer eens een handje pijnstillers naar binnen werken --> maar weer een potje janken (waar het nog erger van wordt)

Fiffil, het enige wat op dit moment bij mij werkt is keihard schreeuwen dat het moet OPHOUDEN EN STOPPEN! :)) Ik denk dat ik hierdoor adrenaline aanmaak wat verdovend werkt :z


Nu je het zo zegt, ik werd toen ik niet naar de tandarts durfde, echt gek van de pijn en ik was zo moe dat ik s'nachts gewoon ging huilen. Nou dát hielp ook :D

countrygirl

Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:50

Mocht de pijn weer de kop opsteken, en het is niet te harden ondanks pijnstilling... zou je weleens een ontsteking kunnen hebben.
Wat ik je dan adviseer tot morgenochtend.... IJS!
Gewoon zo'n bevroren ijspak (koelelement) uit de vriezer halen, theedoek eromheen wikkelen en tegen je wang aanhouden.
Heb je dit niet.... pak spinazie of zo doet het ook... alleen wel tijdig omwisselen voor wat anders he? Geeft zo'n bende...

Sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:50

Haha ik ben toen (ik had trouwens een wortel-ontsteking) 3 nachten bijna de hele nacht wakker geweest want ik kon écht níét slapen :') Alleen maar spoelen met koud water, janken, woelen, met me benen trappen en met me handen op me kussen rammen enzo :Y) Je kan daar echt goed gek van worden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:51

countrygirl schreef:
Mocht de pijn weer de kop opsteken, en het is niet te harden ondanks pijnstilling... zou je weleens een ontsteking kunnen hebben.
Wat ik je dan adviseer tot morgenochtend.... IJS!
Gewoon zo'n bevroren ijspak (koelelement) uit de vriezer halen, theedoek eromheen wikkelen en tegen je wang aanhouden.
Heb je dit niet.... pak spinazie of zo doet het ook... alleen wel tijdig omwisselen voor wat anders he? Geeft zo'n bende...

Sterkte!!


Helpt ook idd! :j

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:51

Kruidnagel is het natuurlijke middel tegen kiespijn. Een kruidnagel in het gat stoppen en dan moet het heftig minderen. Helaas heeft bijna niemand meer kruidnagel in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:52

chocobroodje schreef:
Kruidnagel is het natuurlijke middel tegen kiespijn. Een kruidnagel in het gat stoppen en dan moet het heftig minderen. Helaas heeft bijna niemand meer kruidnagel in huis.


Dat had ik toen ook geprobeerd! Hielp alleen helemaal niks :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 21:53

Maar ik denk ook dat er een ontsteking zit, het voelt namelijk vrij laag in de kaak aan dus ik denk dat 't de wortel is. ;)

Slapen doe ik wel. Ben gister ook in slaap gevallen. Pijn komt nu weer wat terug... :\

Wij hebben altijd kruidnagel in huis, dat werkte echter niet.