Ingegroeide teennagel, wie nog meer (gehad)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaydee

Ingegroeide teennagel, wie nog meer (gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:10

Hallo!

Ik loop al een tijdje met een ingegroeide teennagel aan mijn rechtervoet. Eerst was het alleen aan de rechterkant van mijn teen, maar 2 weken geleden begon ook de linkerkant van mijn teen. Ik had er maar af en toe last van, maar het zag er gewoon niet fris uit.
Toch maar overwogen om naar de HA te gaan. Ik ben er vrijdag geweest en kreeg een anti-bioticazalf mee. Als de wond wat rustiger werd, moest ik een afspraak maken om te laten opereren. Dit heb ik dus vandaag gehad. Het viel me achteraf reuze mee. De verdoving is langzamerhand aan het uitwerken... ben benieuwd hoeveel last ik er van ga krijgen, en hoe het gaat helen.
Zijn er nog meer bokkers die er een hebben gehad, of juist nu mee lopen?

Groetjes Jaydee! :)

soofenflo

Re: Ingegroeide teennagel, wie nog meer (gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:14

Hoi,

Ja, ik heb het ook gehad. Bij mij kwam het nadat ik bij het uittrekken van mijn rijlaarzen mijn teennagel eraf getrapt had. Toen dat terug ging groeien, groeide hij in... daar ben ik toen ook 2 keer voor geopereerd. Heb daar nog wel flink last van gehad toen het aan het helen was.

Nu loop ik bij de pedicure, en sindsdien heb ik nergens meer last van! Ik had namelijk ALTIJD wel een ontstoken teen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:15

Ik heb het jaren geleden gehad. HA heeft het verdoofd en een stuk nagel tot in de nagelriem eruit getrokken. Vervolgens heeft hij in de nagelriem lopen wroeten met wattenstaafje met stikstof. Dit moest er voor zorgen dan de nagel niet te snel terug zou groeien omdat de wond waar de nagel instak eerst moest genezen.

Nou inderdaad tot op de dag van vandaag is dat stuk nagel niet meer terug gegroeit. Bedankt HA, het ziet er nu helemaal neit meer uit.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:16

Auw! Dat is wel op een hele vreemde manier gebeurd! Waarom ben je 2 keer geopereerd? Ik hoop dat het bij mij niet zo zeer gaat doen met helen :=

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:17

Mijn broertje moet ook geregeld geopereerd worden daardoor. Bah.

Ik heb het wel vaak, maar niet heel extreem dus gelukkig geen operatie

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:18

Klopt, ze hebben bij mij ook zwart spul op de stukken gesmeerd waar ze de nagel weg hadden gehaald.
Hoe lang is het geleden dan? Wat vreemd dat de nagel niet terug groeit! :oo :?

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:20

Jaydee schreef:
Auw! Dat is wel op een hele vreemde manier gebeurd! Waarom ben je 2 keer geopereerd? Ik hoop dat het bij mij niet zo zeer gaat doen met helen :=

Ik ben twee keer geopereerd omdat eerst de linkerkant en daarna de rechterkant ging ontsteken... dus ik was in 2 maanden tijd 2x aan de beurt...

Ik hoop dat dat bij jou niet hoeft!!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:23

me moeder heeft t ook gehad. die heeft er een weg laten halen en de andere nagel alleen de zijkanten. me zusje heeft laatst ook de zijkantjes weg laten halen.
ik heb t ook wel maar niet zo veel last van gelukkig. k weet hoe het voelt...

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:26

Aaah zo! Ja, als je het stoot, ooooeh dat doet zoooo zeeer!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:35

Ik heb ooit een bank (zo en bank bij de gym vroeger op de basisschool ;))op mijn voeten gehad waardoor mijn grote teen nagel er af is gevallen. Na aangroeien is hij er ook ingegroeid. Wat mijn moeder toen gedaan heeft (toen zat ik in groep 8 ofzo) is teennagel zo vermogelijk en zo recht mogelijk afgeknipt. Toen hij weer begon te groeien deed ze er een watje onder. Gewoon van een make up watje. Daar een klein propje afhalen en oprollen zodat je een sliertje krijgt. Dit heeft ze helemaal in de lengte met een pincet erin gefrot en zo laten zitten een tijd. Zo groeide mijn nagel uiteindelijk wel de goede richting in. Sinds dien heb ik er geen last meer van gehad want ik had ook geopereerd moeten worden.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:40

Jaydee schreef:
Klopt, ze hebben bij mij ook zwart spul op de stukken gesmeerd waar ze de nagel weg hadden gehaald.

Oeff was in mijn stage tijd dus al zo'n 8 jaar terug gok ik. Die nagel gaat niet meer terug komen denk ik :(

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:42

ik :(
Maar bij mij is het nooit zo erg geweest dat ik geopereerd moest worden (zat er wel tegenaan). Ik kreeg van de pedicure Trekzalf, zwarte zalf wat hielp tegen de ontsteking in mijn teen. Verder heeft zij een poging gedaan tot (maar omdat ze ermee stopte, komt het steeds terug :( ). ik ben nu zelf af en toe aan het klooien, maar dat is ook niet de oplossing :(

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:49

@supersambo; dat is niet leuk!!
@MieLo; misschien is het toch verstandig om wel heel te gaan... zoals je hoort heeft het velen geholpen en mij hopelijk ook :D
Trekzalf heb ik ook geprobeerd, maar helpt niet om wildgroei te verwijderen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:52

Ik heb er in mijn tienerjaren ook regelmatig last van gehad aan mijn grote tenen. Omdat het steeds terugkeerde bij mij ben ik 1 keer door de HA geholpen (zijkant van nagel weggesneden/gebrand), nagel groeide echter net zo hard weer aan. Volgende ontstoken teennagel naar het ZKH gestuurd en door weer zijkant van nagel weggesneden en 'doodgebrand'.... mijn nagel was echt zeer volhardend en groeide alsnog weer aan.
Heel af en toe heb ik er nog last van maar dan duw ik het puntje van de nagel omhoog (bijv. met een nagelknippertje of vijl) en prop er een stukje watten doordrenkt in betadine onder. In ernstige gevallen even voorweken in een soda-voetenbadje.
Verder helpt het om je teennagels niet schuin af te knippen maar gewoon recht en om geen (te) nauwe schoenen te dragen.
Je moet er trouwens wel goed opletten en vroeg genoeg laten behandelen. Mijn zus had er vroeger ook last van en die heeft het te lang op zijn beloop laten gaan en moest vervolgens onder het mes omdat er wildvlees was ontstaan door de ontsteking := (en die operatie is een stuk pijnlijker dan je teennagel laten weghalen....).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:55

Ik knip me teen nagels altijd zelf en haal ook altijd te "pitten" er uit.. doet dan wel flink zeer maar beter dat dan inlaten groeien!

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:55

Ik knipte mijn teennagels elke keer te kort in de hoekjes. Hierdoor deed het pijn en omdat ik dacht dat het juist kwam doordat me nagel te lang was, knipte ik het steeds heel ver weg.
Het werd alleen maar erger dus. Toen naar de pedicure geweest die er van die watjes onder geduwd heeft, nu knip ik de hoekjes maar heel weinig en dan een heel klein hoekje eraf.

Gelukkig dus niet zo ernstig dat er aan geopereerd moest worden.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:27

Bedankt voor de reacties!
Corien, wat zijn pitten? :o

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:32

ik heb het ongeveer een half jaar geleden ook gead, en het is inderdaad écht niet lekker :o Volgens mij had het bij mij geen oorzaak, hij groeide gewoon steeds in... en ik denk dan 'ach, het komt wel goed', waardoor het steeds erger werd en er prut uit kwam en wild vlees begon te groeien etc :roll:
Toen heeft de huisarts ook een stuk weggehaald en daarna met van dat 'spul' (is dat stikstof?) behandeld. Er was dus ong 2 mm van de zijkant van m'n nagel weg, en een paar weken geleden is er nog ongeveer zo'n stuk los gaan zitten. Mis nu dus ook ongeveer de helft van m'n nagel, maar die komt volgens mij alweer terug. Ik vond het trouwens reuze meevallen, de eerste dag had ik er wat last van toen de verdoving was uitgewerkt, maar de volgende dag was het al een heel eind over. Is ook heel netjes geheeld allemaal. Jij succes ermee verder, en hopelijk krijg je er ook niet al te veel last van!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:38

Ik leefde zo'n beetje de helft van de tijd met een ingegroeide nagel, totdat ik van mijn pedicure leerde hoe ik mijn nagel het beste kon verzorgen.
Door een ontsteking van het nagelbed als klein kind is mijn teennagel misvormd en groeit deze niet alleen naar boven, maar ook deels naar de zijkanten.
Huisarts heeft het vaak weggehaald, maar door die misvorming bleef het terug komen. Uiteindelijk zat het wit van de nagel (dus waar de nagel los is van het bed) bijna bij de nagelriem en kon ik er weinig goeds meer mee. Iedere keer weken in de soda en dan weer lossnijden aan de zijkant, maar na een tijdje ben je dat zo beu....
Andere behandelingen als gewoon wegsnijden durfde mijn huisarts niet aan, het was of dat, of hele nagel er af laten halen, want de huid onder mijn nagel is dus ook misvormd en het is dus niet bekend hoe dat zou reageren op bijvoorbeeld stikstof, maar hele nagel weghalen durfde ik niet, haha.

Heb nu gelukkig van mijn pedicure geleerd hoe ik mijn nagel lang kan laten zonder dat het gaat scheuren en daardoor kan het nauwelijks meer ingroeien. Maar het blijft waardeloos en heel pijnlijk als het wel gebeurt...

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 21:20

Poeh jeetje.. secricible, dat is ook wat! Ik snap dat je je hele nagel niet weg durft te halen! Wel vervelend dat het steeds terug komt.. hebben ze geen andere optie?

Ik had om half 4 de behandeling, en ik heb rond 6en er wel even last van gehad. Merkte dat de verdoving aan het uitwerken was, dus ik had al om 4uur 2 paracetamol gehad.
Maar heb er de hele avond verder geen last van.. Nu ook niet. Voel het niet. Alleen loopt het gewoon ongemakkelijk door het verband. Mijn teen is wel 5 keer zo dik met het verband, haha.
Ik hoop dat ik er vannacht ook verder geen last van heb, en dat ik morgen gewoon naar stage kan. We wachten af :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:27

ja, door nu de zijkanten zodanig lang te houden dat de puntjes boven het nagelbed uitsteken, kan het iig niet meer in de puntjes ingroeien. Daardoor heb ik er weinig tot geen last van en kan ik het redelijk onder controle houden, maar het heeft behoorlijk wat vakanties verziekt...
(stond in Spanje bij het treinstation, daar zat toevallig een apotheekje, schoentjes uit, sokjes uit en laten zien. Wist ik veel hoe ik dat uit moest leggen, haha. Kreeg meteen een antibioticazalf mee, blijkbaar had je daar geen recept voor nodig in die landen)

Dokter heeft een hoop opties aangedragen, o.a. om de teennagel te laten kneuzen .Vaak valt deze er dan af en de kans bestaat dat er dan een normale terug komt, maar er is ook een kans dat het nagelbed zo beschadigt is dat er niets meer terug komt, dus dat durf ik niet, haha.

Kijk overigens uit met het verband. Dit kan vast gaan plakken en dan ben je HELEMAAL niet blij (ondanks eventuele zalfverbandjes, die er voor moeten zorgen dat het niet vastplakt). Heb zelf de boel open moeten laten snijden om een half verbandje eruit te laten peuteren, ben je nog geen stap verder, haha.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:53

Laatmaar.

Ik had de OP niet goed genoeg gelezen. :o
Laatst bijgewerkt door Venix op 08-06-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:55

Jaydee schreef:

Dat is bij mij ook gebeurd maar nagel is gewoon netjes teruggegroeid.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 16:21

Ik heb de hele dag er geen last van gehad. Heb de hele dag op slippers gelopen op stage... Vreemd? Ik heb verder wel gevoel in me teen.. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:26

Wees blij! :)) Ik heb dat bij m'n eerste teen ook nooit gehad maar bij de tweede wel.. :=