Daar is ze direct opgenomen en is een infuus aangelegd omdat ze aan het uidrogen was. Pfff ,wat is dat zielig zeg, als ze zo´n infuus moeten aanleggen bij zo´n klein meisje. Heb behoorlijk m´n best moeten doen niet mee te gaan huilen met dat grietje .

Verder is er iedere dag bloed er urine afgenomen en gecontroleerd, maar tot voor kort konden ze niks vinden. Overdag valt het mee met de koorts, alleen ´s nachts loopt het naar de 39/40 graden. Gelukkig kan dat nu met 1 zetpil naar onder gebracht worden, eerder deze dagen moest ze er 2.
Nooit heb ik aan het veulen gedacht die ook diarree had (had het gelukkig wel gelijk aangegeven bij de artsen). Het is eigenlijk vrij normaal dat een veulen rond de 10e dag diarree krijgt. En de diarree was weer even weg. Tot zondag avond, toen was het weer water. En toen ben ik gaan zoeken. En wat blijkt, kom ik een bacterie tegen die zowel bij het veulen, als bij Iefke precies de symptomen beschrijft.
Vanmorgen ben ik vroeg naar het ziekenhuis gereden met de naam op een papiertje geschreven. En wat bleek, hun hadden net bloed afgenomen om haar daarop te testen. Het is iets wat wel meer bij kinderen op een boerderij met koeien/paarden voorkomt. Morgen krijgen we daarvan de uitslag, maar ze gaan er eigenlijk al vanuit dat het deze bacterie is. Deze treft eigenlijk alleen kinderen onder de 5 jaar en oudere mensen. Feike heeft ook diarree gehad, maar dankzij de borstvoeding is hij er beter doorheen gekomen.
Iefke krijgt nu antibiotica en moet minstens tot vrijdag in het ziekenhuis blijven. Ze moet tot dan ook nog aan het infuus blijven, aangezien ze nog niet echt wil eten en drinken. Alleen ijsjes gaan er in. Dus nu neem ik 2 keer per dag een bolletje ijs mee. Verder sta ik er echt van te kijken hoe ze zich houd. Ze kan door het infuus weinig kanten op en moet dus in bed blijven. We houden haar flink bezig met boeken, tekenblokken en de dvd speler (lang leve de moderne technologie

Vanaf woensdag mag ik er zelf gaan slapen met Feike. Dan zijn ze zeker of het evt. deze bacterie is. En is volgens hun de kans op besmetting niet zo groot meer.
Morgen gaan ze nog een echo bij haar maken om te kijken of er niks aangetast is. Ze heeft er nl wel een fikse urineweginfectie en maag/darm infectie door gekregen. Maar ik ben heel blij dat ze hoogstwaarschijnlijk de oorzaak hebben gevonden en het goed te behandelen is. Nu nog zien dat we het veulen er goed door heen krijgen. Maar mede dankzij deze uitslag kunnen we hem nu ook goed behandelen.
Voorlopig is het dus nog even heen er weer rennen, maar de vooruitzichten zijn weer goed en nu maar hopen dat dat nu ook zo blijft!
Iedereen ontzettend bedankt voor het medeleven en de lieve berichtjes.
Nu op naar de stal m´n andere baby de fles geven...

Link naar pagina met info over de bacterie:
http://www.rivm.nl/ziekdoordier/zoon_op ... idiose.jsp