Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:03

Phylos

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:15

Zo he topic 3 alweer! Gaat snel zeg. Hardlopen staat deze week op een laag pitje. Moet steeds 2 paarden doen, en volgendeweek beginnen mijn examens, dus niet zoveel tijd en moet mijn energie wat sparen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:27

topic 3, veel hardloopmensen dus :D

Vandaag les 12 gelopen .. na een paar dagen rust, hebben er vrijdag 1 overgeslagen ivm mijn overbelaste knie .. gaat nu weer goed .. maar wilde graag les 27 op mijn verjaardag lopen, dat loopt nou wat in de soep, dus misschien dat we 1 lesje gaan overslaan .. :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:35

Jemig topic 3 alweer.
Vorige topic is erg hard gegaan...

Hopelijk mag ik morgen weer een rondje doen, ff lief tegen mijn voet fluisteren dat die niet gevoelig moet zijn :+

Dreeetje denk je dat, dat gaat lukken 1tje overslaan?
Ik dacht ook 16 mei klaar te zijn maar dat gaat niet lukken aangezien ik bij les 16 ben :=

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:41

hmm nog geen idee, zal eerst even luisteren wat we moeten doen en dan kijken of het mogelijk is 1 over te slaan .. :=
Wij zijn 15 juni klaar als we dus die les overslaan, en zal een mooi kado voor mezelf zijn als ik dat haal .. :D

We gaan gewoon ons best doen :Y) en jou voet gaat gewoon ook goed zijn best doen :j

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:04

topic 3!!! :D gaat hard hier zo!
morgen heb ik al een week niet gelopen :o
en ik denk dat ik mijn lichaam daar goed mee heb gedaan,geen last nu meer van vage pijntjes,dus wil morgen avond weer gaan lopen.
hopelijk is het dan droog! :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:08

Zo dan, dat gaat rap! Ik ben benieuwd wat we morgen voor training krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:30

Zo, ik meld me ook hier!

Heb vanavond heerlijk gelopen, ging echt super! ik werd ingedeeld in de snelle groep, die dus sneller en meer km moest maken dan de anderen. Was erg leuk, met een leuk competitie-element erin. Op bepaalde momenten liep ik 14/15 km per uur! Ik ben trots!

En ik heb mazzel, mijn clubgenootjes gaan ook naar de marikenloop, dus ik hoef niet alleen de 10 km te doen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:34

Wauw angela, dat is echt heel hard!

Ik had vandaag droogtraining, was behoorlijk zwaar voor mij. Veel intervallen,voel de spierpijn nu al opkomen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:48

Jemig, wat gaat t hard!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:53

Ow wat leuk een derde al!

14/15 kilometer per uur, Jeetje Angela... hoe lang houd je dat vol.
Superknap!
Ik ben al blij als ik de 11.5 aantik haha

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:41

nieuw topic! :D

Ik ben op de laatste pagina's van het vorige topic niet heel actief geweest maar meld me wel weer... loop ook nog steeds hard hoor. Afgelopen week 1x 6km en 1x 8km. Ging lekker :j

Vanmiddag was ik weer van plan te gaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:45

hai

Jeetje angela iid hoelang loop je dat

Gisteren kreeg ik al snel soort van krampjes in een kuit maar ik ben gewoon blijven rennen 8x3 min met 2 min herhalingspauze

Maar nu :wow: tijden lopen voel ik heel de tijd die plek waar ik kramp heb gehad. Ik kan gewoon die plek aanwijzen en als ik erop druk doet het pijn wat is dit

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:51

Hmm Tita, dat klinkt niet zo fijn. Kan zijn dat je te weinig drinkt of een tekort aan magnesium. Je kunt het weg masseren misschien?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:56

Kramp dat is pijnlijk joh... :(:)

Pijn in mijn voet is weg, dus ik mag vanavond m'n rondje doen *\o/*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:05

Jeaninne ik drink iid veels te weinig ik kom op nog geen liter water per dag...en ik denk iets van 2 glazen pepsi max...voor het rennen drink ik niks je moet kunnen rennen tot 10km zonder water zeggen ze maar ik heb er gewoon geen behoefte aan

Oja ik lees hier dat veel mensen afvallen kunnen wel ook gelijk wat schema's neer zetten kwa eten.
Ik vraag me toch in stilte af of wij iets anders zouden moeten eten omdat we rennen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:36

dit las ik net op de telegraafsite! :-)

http://www.telegraaf.nl/vrouw/inbewegin ... tml?p=21,1

@ Tita, ik denk dat je jezelf toch maar moet dwingen een of 2 glazen extra te drinken. Ik drink ook wel weinig, omdat ik het gewoon vergeet. Als het warm is denk ik er juist wel aan.
Ik drink gewoon slappe limonade (zoet vind ik vies) en probeer 2 of 3 glazen te drinken (200 ml per glas ongeveer)
Voor de rest drink ik 2 bekers koffie met melk(koffie verkeerd)
En soms nog een of 2 koppen thee en bijna iedere dag 1 of 2 glazen wijn :-)

Wat ik eet:

ontbijt tussen 09:00-11:00: 2x koffie met veel melk en 2 boterhammen met erop wat ik kan vinden :-)

Lunch tussen 13:00-14:00 2 boterhammen met wat we in huis hebben (meestal kaas of ham of pindakaas)

Avondeten rond 18:00 varierend natuurlijk. Zeker eens per week zelf gemaakte pizza, eenmaal pasta, eenmaal iets halen of uit eten, een maal groente vlees en piepers en eenmaal sla met gebakken aardappels en vlees.

' s avonds knabbel ik altijd wel iets, chippies nootjes of chocolade, niet veel gewoon voor de lekker, met een wijntje of koppie thee.

Fruit eet ik veel te weinig, vind het wel lekker, maar vergeet het.
Snoepen, bijna nooit!

Dat was het wel geloof ik! :-)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:39

*is nu kiwi aan het eten* :-)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:43

Nou ik meld me ook hier...

Na jaren niet gelopen te hebben (6... dankzij vrolijke enkel en knie blessures die wisselde van links naar rechts enkel naar knie) heb ik weer 'groen licht' gekregen van de huisarts om heel langzaam weer op te bouwen, zou juist goed zijn om het wat te trainen... maar wel heel langzaam. Ik mag ongeveer een kwartier lopen en dan niet meer dan 1 minuut achter elkaar rennen.
Opzich genoeg als je echt toaal geen conditie meer hebt :o

Echter... ben nu vrolijk 2 weken bezig... ben ik nu ziek geworden en ik wilde vandaag nog wel zo graag. Als ik nu ga hardlopen kom ik niet ver. Gewoon lopen gaat al zuchtend en steunend :P

Kortom: heel erg begin dus. Hopelijk kan ik over een aantal maanden wel weer wat minuten maken... Want die ene; dat schiet niet op haha :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:46

fruit :r

Mijn schema van vandaag en ik ren niet

O ontbijtkoek 2 plakken
O1 krentenbol maar ja die heb ik nog niet op.
L 5 crackers met slankie en 125ml Yoghurt van Activa rabarber
T die krentenbol denk ik dan maar anders blikje redbull
A bij ouders

Oja ik ben redbull verslaafd ong 15 blikjes per week en nee ik kan niet minderen en maakt volgens de weegschaal ook niet uit ik ben 2 maanden gestopt geweest en mijn collega's waren niet blij met me

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:46

welkom kds

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:50

Getver Redbull! Hoe krijg je die troep naar binnen hahaha.
Eet je altijd crackers? Ik heb periodes dat ik dat ook lekker vind.

Wat ik ook lekker vind als ontbijt is een dikke vette browny, die zo ik iedere dag wel willen of een muffin haha.
Zelf maar eens een receptje opzoeken.

Activeyoghurtjes zijn ook lekker, die vibres hebben we wel eens, maar die passeren vaak de datum , weet niet waarom.

KDS: super dat je weer mag beginnen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:12

Nu er hier een nieuw topic is, meld ik mezelf ook maar eens eventjes! Ik loop al een tijdje, maar telkens met periodes. Als student is mijn leven niet echt regelmatig :+, dus ik heb niet echt vaste dagen om te lopen, de examenperiodes zijn ook altijd slechte periodes (en vermits mijn examenperiodes, inclusief blok, altijd om en bij de 1,5maand duren...).

Ik ben al een hele tijd niet meer bezig met de start - to - run, het is eerder het systeem 'luister naar u lijf' bij mij. Tot hier toe gaat het goed, met de start-to-run heb ik mezelf altijd blessures aangelopen. Nu ik zonder start-to-run loop ben ik al een hele tijd blessure-vrij.

Ik zit nu op het punt dat ik net wel/net niet de vijf kilometer aankan. Afhankelijk van welke rond ik loop. Waar ik studeer (en door de week woon) zijn de meeste rondes die ik doe behoorlijk zwaar (veel bergop), terwijl het thuis echt plat is. 4kilometer loop ik relatief makkelijk uit als ik op mijn eigen tempo loop (8/uur ongeveer). Daarstraks een tempo sneller gelopen (10/uur ongeveer), en dan doe ik de 4km met 3x 30sec wandelen. Thuis loop ik vijf kilometer in iets van een 45min, met één minuut wandelen ertussen.

Mijn doel? Tegen september wil ik heel graag vlot de 10km lopen... Wel haalbaar normaal denk ik?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:23

Welkom!!
Dat is zeker haalbaar hoor vind ik :)

Mijn eten vandaag:
O: magere yoghurt met muesli
T: 2 koppen thee met zoetjes
L: 3 boterhammen + appel
T: thee/water/fanta zero + 2 plakken onbijtkoek
A: wat de pot schaft... weet ik nooit aangezien ik nog thuis woon
T: niks eigenlijk... Maar meestal toch wel wat. Snaai veel te veel laatste tijd := Zou eigenlijk nog stuk fruit moeten eten ofzo savonds :)
Beweging: lesje 16 evy

Tita let je wel op, crackers vullen niet, je kan beter 2 boterhammen pakken dan 5 crackers. Brood heb je gewoon nodig... Je hebt zelfs eigenlijk als vrouw 6 boterhammen per dag nodig :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:36

@Yonker, ik kan makkelijk 8 broodjes naar binnen werken, maar ook makkelijk niet. haha

Het lijkt alsof ik niet zoveel eet als ik dat zo lees, maar ik gebruik boerenland melk, geen zoetjes, maar suiker in de koffie en vaak roomboter op brood ;-)
Ik eet nooit light of halfvol, dat vind ik niet zo lekker.

@ Tanteuh leuk dat je er ook weer bent. Ik heb je wel eens voorbij zien komen het eerste topic geloof ik.
Als je regelmatig traint, dan moet 10 kilometer haalbaar zijn.
Ik ben zo begonnen rond het eerste topic en kan nu ook wel 10 kilometer lopen. Het is dat mijn enkel en knie soms niet mee werkt en wil ik de boel niet forceren, maar ander had ik het al met 2 vingers in mijn neus gered.