Cranio Sacraal Therapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Cranio Sacraal Therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:23

Daar ben ik vandaag voor het eerst geweest en wat een opluchting gaf die man zeg!

zoals sommigen weten ben ik bestempeld met ziekte van crohn, fibromyalgie en een slaapstoornis

nou daar worden dan gelijk alle klachten op afgeschreven, mijn ergste klachten zijn:
-pijn in mijn hoofd, nek en schouders
-pijn in mijn rug (vooral onderin)
-pijn in mijn knieen vooral met hurken en weer omhoog komen en traplopen en fietsen enzo

nou die man heeft nu mijn hele lijf afgevoeld wat kwam eruit:
-enkel zijn niet goed (ene enkel staat ook verzwikt?!)
-rechterbeen draait naar buiten toe
-linkerkant van mijn bekken draait naar voren (geloof ik, hij praat zo snel)
-onderin mijn rug staan wervels oid verkeerd
-linkerkant van mijn ribben staan naar achter
-rechterkant naar voren (of net andersom haha)
-boven bij mijn schouders en mijn nek zit ook heel wat scheef weet niet eens precies hoe of wat
-hele erge spierspanning

nou die spierspanning werd uiteraard ook op FM afgeschreven
ik heb zelf bij een bekkenfysio gelopen die zei dat ik vaginistisch was, die spier hoort in rust tussen 0-1 te zitten en bij mij tussen 5-7!
ik merk dit ook heel erg als ik op bed lig, dat ik alles heel verkrampt houd, dan denk ik eraan, laat ik het los, maar 5 minuten later als ik eraan denk zit het weer vast allemaal (vooral dus ook bij mijn schouders en bovenarmen)

hij denkt dat ik met minimaal 7 behandelingen er vanaf kan zijn *o/*

óók van die spierspanning!!!!

niks te korte spieren, niks meer trainen, er zit gewoon wat fout daardoor komt dat allemaal!!!

aangezien er zoveel was heeft hij nu alleen alles bekeken, hij gaat volgende week een weekje weg en dan mag ik 4 mei weer komen en gaan we beginnen met de behandeling

ben echt zo benieuwd of ik me dan eindelijk minder vermoeid ga voelen en minder last heb van mijn lijf :))

zijn er hier toevallig nog meer mensen met ervaringen?

_Cindy

Re: Cranio Sacraal Therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:38

Ik heb geen ervaring met Cranio Sacraal Therapie, mag ik vragen wat dat inhoudt? Wil je wel veel succes wensen met de behandeling.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:40

Mijn vader gaat altijd naar een fysiotherapeute en die doet ook aan Cranio Sacraal therapie. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.. Mijn vader had altijd last van een verstopte neus, maar doe dat Cranio Sacraal heeft hij daar veel minder last van!

Ik las ook pas dat er nu ook Cranio Sacraal voor paarden is :)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 07:38

_Cindy schreef:
Ik heb geen ervaring met Cranio Sacraal Therapie, mag ik vragen wat dat inhoudt? Wil je wel veel succes wensen met de behandeling.

http://www.craniogodart.nl/

hij is bij mij mijn hele lijf afgegaan, dan voelt hij met zijn ene arm of dat 'ritme' stopt, dan zit er een blokkade dus waar hij zijn andere hand op heeft :j

hoe hij het oplost is een beetje vaag, wat drukken, beethouden, of zoiets, maar dat moet ik nog gaan ervaren!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:45

nou ik ben gister weer geweest en hij heeft eindelijk na 2 x bekken/heupen gedaan te hebben, nu een stuk van mijn nek gedaan (waar ik dagelijks het meest last van heb) en ik heb wel het idee dat het helpt!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:49

Ik heb een keer iemand in opleiding bij mijn paard gehad, die zocht proefkonijnen. Ze deed niets anders dan een soort handoplegging, en dan zou het paard moeten ontspannen en aangeven waar de pijn zat. Om heel eerlijk te zijn had ik niet echt het idee dat het wat opleverde...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:56

maar t gaat nu niet om het paard, maar om mij zelf :D het is natuurlijk ooit ook begonnen met mensen (denk ik, lijkt me)
ze voelen idd met hun ene hand het cranio-ritme en met de andere hand drukken ze op werveltjes e.d. en als het ritme onderbroken wordt zit daar dus een blokkade :j dan duwt hij die een bepaalde kant op (zachtjes) gedurende 1,5 minuut en zo zet hij het weer langzaam goed

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:58

Ik bedoelde met mijn post duidelijk te maken dat ik niet heel erg geloof in die therapie. Daarbij maakt het niet uit of het op een paard of een mens is toegepast, het enige verschil is dat een paard niet kan praten...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 20:02

misschien had jij iemand die er nog niet veel ervaring in had en dus het ritme ook nog niet goed kon voelen, mijn topic is namelijk ook niet bedoeld om meningen te horen over mensen die er niet in geloven, maar mensen die het misschien ook willen proberen of mensen die er juist meer van weten

de man waar ik kom schijnt een van de weinige echt goeie te zijn die het ritme heel duidelijk voelt en hij is ook eerlijk, mijn zus had maar 4/5 behandelingen nodig (ik wat meer) dus geldklopperij is het ook niet

misschien als je net zoveel mankeerde als ik dat je er meer voor open zou staan ik heb namelijk al van alles geprobeerd (homeopaat, iriscopist, chinese geneeskundige, etc, etc) en ik voel duidelijk na gister dat mijn nek losser is en ik geen hoofdpijn heb gehad vandaag... dus het werkt blijkbaar wel

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:04

De mijne was bijna klaar met de opleiding als ik het goed heb, maar goed dat doet er verder niet toe. Je vraagt om ervaringen, dit is dus mijn ervaring. Als jij er baat bij hebt, zou ik zeggen doen!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:45

Jaaaa! Niks dan goede ervaringen!

Een vriend van mij is ermee bezig, zowel bij mensen als bij paarden, en hij haalt er echt ongelooflijk goede resultaten mee. Het duurt inderdaad ook veel minder lang om een 'probleem' op te lossen dan bij andere behandelingsmethodes.

Wat ik ook geweldig vind, is dat je eigenlijk meteen al verbetering merkt, terwijl -in mijn geval- kinesitherapie zelfs na 9 sessies amper wat uithaalde.