Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:45

Aangezien het vorige topic de 100 pagina's bereikt heeft, bij deze een nieuw topic voor alle vragen, opmerkingen etc. rondom bewust kinderloos zijn. Let wel: dit topic staat op MW en het is dus niet de bedoeling offtopic te gaan en te slowchatten, wanneer hier behoefte aan is dan mag dat in de HuisKamer.

Tevens de volgende opmerking: in het vorige topic zijn verschillende vervelende discussies verwijderd en is er gewaarschuwd dat er onmiddelijk een slotje volgt als dit weer zou gebeuren. Met het openen van dit nieuwe topic komt die waarschuwing niet te vervallen en geldt dus nog steeds.
Laten we er met elkaar voor zorgen dat het niet zo ver komt en dit een prettig en interessant topic voor iedereen is die behoefte heeft om hier te posten :)

Link naar deel 1: [MW] Bewust kinderloos.

shilady

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:47

Nou mooi :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:57

Phoe, ik schrok al. Ik dacht echt wat is er nu verkeerd gedaan in het topic. Maar gelukkig gewoon een deel 2.
Bedankt!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:50

Ik schrok ook al, ik dacht 'wat is er nu weer aan de hand'. Oke we kunnen weer door. Alleen heb ik nu weinig te melden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:48

Ik kan mijn moedergevoelens weer even kwijt bij een klein en schattig poesje. :) Veel leuker. :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:41

Hihi, iedereen heeft hetzelfde, ik schrok ook al..
Maarre Sparta, je hebt dus wel moedergevoelens, wil je erover praten? :P

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:44

:D Ja ik heb veel moeder gevoelens, totdat ik een baby zie. Zo'n kaal dingetje dat afbreekt als je het oppakt en krijst.
Poesje is knuffelig en piept heel zacht. <3

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:57

Je moet ze ook niet stiekem knijpen..
Katjes zijn ook echt leuk, zo lekker zacht en gezellig (alleen de onze zit nu achter de decoratie in de paastak aan, maar dat is misschien gewoon een teken dat ik dat op moet ruimen..)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:07

:D ooh is het dat waarom ze steeds huilen bij mij. :P

Pasen is wel voorbij :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:19

:D
Ben ook niet zo opruimerig en gelukkig kan dat hier als je even niet let op de kat. Als je kinderen hebt wordt dat ook een stuk moeilijker, dan kunnen ze alles door elkaar halen (hier heerst een georganiseerde rotzooi) en kapot/kwijt maken.
Maar zal het mrogen weer inpakken, ga nu bankhangen..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:10

In deel 1 heb ik het e.e.a gepost en ik vind het wel leuk om me hier aan te sluiten ipv alle mensen om me heen die zo nodig nieuw leven op de wereld willen zetten ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:11

oh gelukkig topic niet weer op slot maar een nieuwe. vind het nl. een erg leuk topic om te volgen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:35

Ik ook (mits het allemaal een beetje respectvol blijft). :)

Citaat:
Kaja schreef:
Lante ik kan daar heel kort over zijn...

Ik ben het eens dat je adequaat en consequent moet zijn richting en met kinderen, dat dat misschien wel het grootste struikelblok is voor een moeder ten opzichte van de opvoeding moet daar ook bij gezegd worden!

Over het werkgedeelte, over het alles willen, ben ik het ook met je eens.
Ik hoef mijn schuldgevoel niet af te kopen met kado's van 500 euro
Ik heb gekozen, en ik heb ervoor gekozen om mijzelf even "weg te cijferen" voor de kindjes.
En ik heb daar absoluut geen moeite mee, ik heb daar immers zelf voor gekozen

Toch vind ik dat kindloze, maar ook sommige ouders zich soms wat autoritair opstellen jegens kinderen.
"Als het mijn kind was geweest dan zou ik... dan had ik..."

Ja wat had je dan? Wat zou je dan?

Ik vind dat autoritair en ik vind de maatschappij zeker intolerant ten opzichte van het gedrag van kinderen!

Walk a mile in another one shoes before you abuse, criticize and accuse!

Lante schreef:
Je bent het dus helemaal met mij eens begrijp ik, maar vind dat ik er niet over kan oordelen en geen kritiek mag leveren omdat ik geen kinderen heb..? Heb ik het zo goed samengevat?

Ik hoopte hier nog een reactie op te krijgen eigenlijk...
Laatst bijgewerkt door Lante op 10-04-10 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:39

Vorige topic gevolgd, ben benieuwd wat er in dit topic gebeuren gaat.

Overigens zal ik wel de enige zijn die pasgeborenen niks aan vind. Baby's het minst van al, maar bij dieren kan het me ook niet zo boeien. Wat is er nou leuk aan iets wat zo onnozel en hulpeloos is? :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:47

Ik vind baby's en baby dieren heel schattig (dieren meer dan mensen eigenlijk...), maar kan niet wachten tot het groot is, met name veulens, moet je al zoooo lang wachten tot het eindelijk bijna een jaar later geboren wordt en dan moet je vervolgens nog jaren wachten of het geworden is wat je hoopte. Als je geduld (zoals bij mij) niet zo groot is is dat best wel lastig met paarden (en mensen). Wat dat betreft kan ik beter konijnen gaan fokken; dat schiet tenminste wat op! :D

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:56

En dan heb je ook genoeg resultaten en vergelijkingsmateriaal :D

Mijn buurjongetje is weer heerlijk bezig. Hij is autistisch en door zijn opvoeding (gebrek aan) is dat helemaal de mist in gegaan. Beetje een triest geval dus, ergens is het net een soap als ik uit het keukenraam kijk. Ging hij net de brievenbus slopen, vervolgens komt zijn moeder buiten om hem uit te schelden en daarna moet hij z'n woede weer kwijt. Gaat hij mensen die langsfietsen uitschelden. Mijn hond zit op de uitkijk naar hem te kijken, word hij boos van dus scheld hij m'n hond uit. De buren wonen 10m verderop, dus ik geloof dat hij straks schor van het schelden is }:0

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:24

Autistische kinderen is wel weer een vak appart moet ik zeggen hoor qua opvoeden ...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:30

Ik denk zomaar dat negeren en uitschelden niet echt positief meedraagt. Geval apart, die buren van mij. Hoewel het wel 1 van de weinige kinderen is waaraan ik me niet erger :7

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:41

Autisme aanverwante contactstoornissen zijn vaak erfelijk, met die gedachte in je achterhoofd moet je pa en ma maar eens bekijken. Negeren en uitschelden is natuurlijk absoluut niet zoals het hoort te gaan, al kan ik uit ervaring vertellen dat het soms erg frustrerend is om met zulke kinderen om te gaan, waarmee ik het natuurlijk niet goed wil praten, dat voorop!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:46

Als een kindje echt wat heeft lijkt het me erg moeilijk om daar goed mee om te kunnen gaan.
Maar tegenwoordig heeft elk druk kind wel ADHD en dat zal vast waar zijn, maar niet bij zoveel. Waar waren die kinderen vroeger, thuis opgesloten?
Mijn moeder noemt nog vaak de 3 R-en. Waar rust en regelmaar ver te zoeken zijn in onze drukke maatschappij waar kleine kindjes al lijken te moeten presteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:55

Ook ik schrok al, maar gelukkig het is een deel 2 :)

Op zich zijn autistische kinderen sec qua opvoeding niet moeilijker als een ' normaal' kind. Het draait om structuur, ritme en consequent zijn. Dat geld voor de auti's maar ook voor de normale kinderen.
Tuurlijk komt er meer bij kijken en zijn het vaak de jaren voor de diagnose die het moeilijkste zijn...tot alles inene op z'n plek valt.

Sparta, dat ben ik met je eens.
Ik werk zelf in de hulpverlening en ik wordt er echt gek van, al die kinderen die maar wat moeten hebben.
Vroeger had je gewoon een druk kind, nu hebben ze adhd, add, of uiteraard iets wat in het ass rijtje past. Zijn allergisch voor alles... en ga zo maar door.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:48

Waar ik me soms welleens aan stoor dat is dat als ik op een verjaardag of dergelijke zit en ik zit op hete kolen omdat mijn paarden eten moeten hebben of dergelijke hiervoor eigenlijk nauwelijks begrip is! Terwijl ik denk dat als het om kinderen zou gaan die op bed moeten of whatever dit volgens mij heel anders zou zijn.....? :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:59

Kanelly, dan hebben de ouders een excuus om niet streng of consequent te zijn, want ze kunnen er niets aan doen.
Ik denk wel dat er met de computers/tv ook wel veel meer drukke kinderen zijn dan toen ze alleen maar buiten konden spelen....
Wimmus, je bent niet de enige hoor...
Aliealie, valt bij mij wel mee, wel zeggen ze vaak genoeg dat ik dan ook wel aan kinderen kan beginnen als ik toch op tijd thuis moet zijn voor de beestjes..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:37

Kanelly schreef:
Ook ik schrok al, maar gelukkig het is een deel 2 :)

Op zich zijn autistische kinderen sec qua opvoeding niet moeilijker als een ' normaal' kind. Het draait om structuur, ritme en consequent zijn. Dat geld voor de auti's maar ook voor de normale kinderen.

Dat is zo, dat 'gewone' kinderen dit ook nodig hebben, maar die worden er niet heel anders van als er eens een dagje geen structuur is of als er iets onverwacht gebeurd op een dag. Die hebben de flexibileit om daarmee om te gaan. Een kind met ASS mist dat en zal vaker in paniek raken en als je zo'n kind hebt, dan kom je er wel achter hoe vaak het gebeurd dat er iets onverwachts gebeurd of een dag waarop alles net iets anders gaat dan gepland...

Ik ben zelf opgegroeid met een broer met ASS en werk nu ook alweer 10 jaar in het onderwijs met leerlingen met ASS. Ik moet zeggen dat het wel een wereld van verschil is als je werkt met die kinderen of dat als je zelf leeft in een gezin waarin een kind met ASS is...

Nu ga ik naar huis en dan heb ik de rest van de avond 'rust' (lees: hoef ik niet in een strak geplande situatie strucuur aan te brengen, het kind dat bij ons woont heeft geen ASS problemen gelukkig).

Toen ik nog thuis woonde kwam ik uit school, dan was ik moe en dan was mijn broer daar met zijn rebound die ook moe was van alle opgedane indrukken op school en dat af moest reageren thuis en alle aandacht claimde. Niet op bed te branden 's avonds ook nog. Gelukkig waren mijn ouders heel strak en gestructureerd, sowieso al, maar ze hebben het desondanks heel moeilijk gehad met de jongste. Niet te vergelijken met de situatie toen mijn zusje en ik nog alleen waren (mijn broer is 10 jaar jonger dan ik). :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:43

kamsel schreef:
Kanelly, dan hebben de ouders een excuus om niet streng of consequent te zijn, want ze kunnen er niets aan doen.
Ik denk wel dat er met de computers/tv ook wel veel meer drukke kinderen zijn dan toen ze alleen maar buiten konden spelen....

Dikgedrukte: Dat gebeurd inderdaad vaak. Moeder van mijn stiefzoon wilde er ook een predikaat ADHD aan hebben omdat ze totaal niet met hem overweg kon! Hij woont nu bij ons en er is niks mis met hem, hij heeft wel regels nodig natuurlijk, maar dat heeft elk kind. Hij hoeft niet meet structuur dan elk ander gewoon kind zonder ASS en is juist best wel flexibel.

Schuingedrukte: Vroeger waren dat gewoon de boefjes, de kwajongens die uiteindelijk gewoon in een werkplaats een vak leerden en uiteindelijk zo ook gewoon goed terecht kwamen. Tegenwoordig is de maatschappij niet meer op die mensen ingericht en wordt alles wat ook maar iets afwijt bestempeld en 'afgeserveerd' bij wijze van spreken. Heel erg jammer. Ik ben het met je eens dat veel ouders het kind te makkelijk maar laten computeren en TV kijken. Van buitenspelen leren ze veel meer.