Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 11:34

PureSG

Re: [centraal] Wat kan ik met mijn haar doen/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:28

Ik meld me weer! :)
Ik heb sinds kort extensions, maar wil qua kleur wel weer wat anders..
Heb koperblond bovenop en donkerbruine onderlaag, wie ideeën? :)

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:29

Zal ik mij mogen melden? :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:42

Iedereen is welkom ;)

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:41

Ich auch!! :D
Ik verf mijn haar al vanaf mijn 14e ofzo, had zo'n vieze peper en zout kleur.. Nu is het mooi donkerbruin maar merk wel dat mijn haar er wel echt droog door word en pluizig...
TIPS??? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:03

Gooi je er vaak een masker in of niet? En verf je altijd alles of alleen uitgroei?

Ik heb mn haar gister ook even voorzien van een verse kleur roze.. dat van de kapper was er nogal uit. Echt nooit meer blonderen voor mij, pakt allemaal voor geen meter meer. Gelukkig blijft mn zwart nu wel redelijk zitten. Maar mn rood/roze was nu meer oranje met blond en nog wat vreemde kleuren :+
Daar zit ik dus niet meer op te wachten dus volgende week op vakantie gaat mn verf mooi mee..

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:32

Oke ik heb een vraagje, ik zou graag mijn haar nog eens een keer laten knippen, wat alweer van in september geleden is.
Ik heb redelijk lang blond haar.
Nu laatst zag ik een vrouw met een kapsel dat ik wel leuk vond: ze had ook blond haar en langs de ene kant had ze een wat korter stuk haar en langs de andere kant wat langer. Ik zou dus graag ook twee verschillende lengtes willen langs beide kanten, maar ik wil graag nog eerst een voorbeeldafbeelding vinden zodat ik deze kan laten tonen aan de kapper zodat die precies weet wat ik bedoel.
Ik ben zo nu al enorm veel pagina's over kapsels afgegaan op google, maar ik kan nergens vinden wat ik echt bedoel :(
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:33

zo ef een stipje zetten :P
heb even geen advies nu, maar andere keer weer ;)

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:25

@ youreperfect als je bij google kapsels Asymmetrisch intypt krijg je allemaal kapsels die lengte verschil hebben aan beide kant! moet je maar even kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:42

Vaak heeft de kapper ook wel flink wat boeken/tijdschriften, bij lange wachttijd blader ik daar vaak door en daar staan ook vaak van dat soort kapsels in!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:28

@ idinn: Nou, niet heel vaak een masker.. Zo'n 1 keer in de 3 weken ofzo. En ik deed eerst altijd heel mn haar maar kreeg op een gegeven moment zo'n kleur verschil dat ik mn uitgroei alleen ben gaan verven(wat niet echt heeft geholpen want er is steeds nog verschil te zien). Dusja... Had vroeger altijd erg snel vet haar... Dat is nu het tegenovergestelde! :(

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:28

Ik heb ook een vraagje, en het gaat waarschijnlijk hééél blond klinken.
Ik ben van nature blond, maar ik wil het nog iets blonder. Deze morgen heb ik mijn haar gekleurd met een product van garnier. Het was de 3de keer, dus ik wist wel ongeveer hoe het moest.
Mijn probleem is dus dat je nooit een verschil ziet voor & na het kleuren. Het is dus echt niet blonder geworden dan het al was!
Ik heb dit dus al 3x gedaan en steeds hetzelfde probleem. Ik weet echt niet hoe het komt, want ik laat het lang genoeg inwerken + doe alle product erop.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe :o? ?

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:31

youreperfect schreef:
Oke ik heb een vraagje, ik zou graag mijn haar nog eens een keer laten knippen, wat alweer van in september geleden is.
Ik heb redelijk lang blond haar.
Nu laatst zag ik een vrouw met een kapsel dat ik wel leuk vond: ze had ook blond haar en langs de ene kant had ze een wat korter stuk haar en langs de andere kant wat langer. Ik zou dus graag ook twee verschillende lengtes willen langs beide kanten, maar ik wil graag nog eerst een voorbeeldafbeelding vinden zodat ik deze kan laten tonen aan de kapper zodat die precies weet wat ik bedoel.
Ik ben zo nu al enorm veel pagina's over kapsels afgegaan op google, maar ik kan nergens vinden wat ik echt bedoel :(
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!

Ik heb ook een asymetrisch kapsel. Langs de linkerkant is het echt een stuk korter dan langs de rechterkant. Ik weet wel niet zeker of het hetzelfde is dan wat jij bedoelt natuurlijk. Zelf ben ik niet echt trots op mijn kapsel, dus ik laat het meteen weer bijgroeien. Wel leuk dat iemand het mooi vindt :D !

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:47

@ Foulplay_ dan heb je waarschijnlijk een kleur die nie top jou haarkleur pakt. Ik zou even om advies vragen in de winkel waar je het haalt en anders naar de kapper gaan!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:46

Foulplay_ schreef:
Ik heb ook een vraagje, en het gaat waarschijnlijk hééél blond klinken.
Ik ben van nature blond, maar ik wil het nog iets blonder. Deze morgen heb ik mijn haar gekleurd met een product van garnier. Het was de 3de keer, dus ik wist wel ongeveer hoe het moest.
Mijn probleem is dus dat je nooit een verschil ziet voor & na het kleuren. Het is dus echt niet blonder geworden dan het al was!
Ik heb dit dus al 3x gedaan en steeds hetzelfde probleem. Ik weet echt niet hoe het komt, want ik laat het lang genoeg inwerken + doe alle product erop.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe :o? ?

Is het een kleurshampoo (die je er zo weer uitwast) of echt permanente verf? Met kleurshampoo kan je nl. alleen maar een kleur "inwassen" die donkerder is dan je eigen kleur, dan heeft het geen zin om met lichtere kleuren aan de slag te gaan :)

Ik ben zelf (donker)blond en heb een tijdlang mijn haar lichter blond laten verven bij de kapper. Nu verf ik het oranje(rood) met een kleurshampoo en dat gaat dan weer wel, omdat oranje(rood) donkerder is dan blond :j

Vanmiddag maar weer een flesje haarverf gaan halen, dan word ik weer lekker oranjeros :D

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:55

@ Mientjeuh: normaal gezien is het permanent, want er stond op: groep 3: permanent (+ het was speciaal voor blonder haar te verbleken)

Maar inderdaad, ik denk dat ik morgen toch maar eens naar de kapper ga en het gewoon daar ga laten verven zoals jullie zeggen :D

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:28

Dankjewel allemaal! Ik heb er wel enkele gevonden die ik leuk vind!

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:32

Euh... wat moet je doen als je een spoeling in hebt gezet die met 28 wasbeurten eruit zou moeten zijn, maar er na 3 maanden nog steeds in zit? Ik vind het echt een mooie kleur hoor, maar ik wil stiekem ook wel weer mn (donker) blonde haar terug ipv dit hele donkere met roodachtige gloed :=
Zal het nog verdwijnen of moet ik toch echt met een nieuw verfje aan de slag (liever niet, maargoed)?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:20

Ok ik ben er klaar mee: Ik heb al zo lang ik me kan herinneren hetzelfde kapsel: blond: lang, heb laagjes gehad maar dat was dan ook het spannendste EN HET VERVEELT ME DOOD! :7 Ik wil nu wat anders. Ik heb erg dun, vrij veel maar ook beschadigd haar. Door elastiekjes etc. zijn er delen van mijn haar die behoorlijk zijn afgebroken en dus een stuk korter zijn dan de rest. Het grootste gedeelte hangt tot ver over m'n schouders, maar er zijn dus plukjes die echt maar tot aan de bovenkant van mijn oren komen. Wat kan ik hier nog mee? Wil best een beetje avontuurlijk nu, hoewel daar ook weer grenzen aan zitten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:41

@eierhoofd.. kan natuurlijk ook zijn dat je goed pakt en het dus langer blijft zitten, als het je verder niet stoort en het er nog gezond uitziet gewoon nog een tijdje aankijken of het niet alsnog gaat vervagen. Mijn haar pakt voor geen meter tijdens verven, maar als het er eenmaal inzit, dan wil het ook niet zomaar eruit... deed met spoelingen ook altijd keilang..

@rijerijerije.. heb je een foto hoe het nu is? Weet niet hoeveel afgebroken is en of het vooral de bovenste laag is? Anders zou je dat korter kunnen doen en rest wel langer houden. Mits je haar dan niet heel erg dun gaat lijken ... anders eens bij de kapper neerploffen en zeggen dat ze er maar wat leuks mee moeten doen? En dan gewoon wat eisen waar je grens is. Ik heb het aan 1 kant stuk korter en weer schuine pony maar de rest, zeker achter gewoon lang gehouden zodat het verder kan groeien. Helemaal kort zat ik ook niet op te wachten maar zo een deel kan ik wel aan ;)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:05

@ Rijerijerije,
ik zou het korter knippen tot net boven je schouders (lange boblijn dus), of net iets over je schouders heen, aangezien je aan gaf dat je best dun haar hebt, als je dun haar hebt en het wat korter knipt gaat dat lange slappe er beetje van af en lijkt het of je iets meer volume hebt, en de rest verder in laagjes (zo gaan die kortste plukjes weer natuurlijk staan, misschien niet zo leuk in het begin maar dan groeit het wel weer mooi en even lang aan).

Ik heb een tijdje een schuinebob gehad, kort van achter en schuin naar voren lang, tot net iets over mijn schouders heen.
Je kan zelf nog bepalen hoe schuin je het zou willen hebben, hoe langer van voor en korter van achter, hoe extremer het effect zal zijn, ik vond dat heel leuk en had van voor nog eens 2 clip extensions om de voorkant nog veel langer te maken (borst hoogte), maar je kan het ook heel iets schuin knippen, en het achter nog net lang genoeg laten voor een klein staartje of knotje.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:00

Oke ik ga me ook maar even wagen aan dit topic. Ik heb over 2 1/2 week mijn eindgala. Jurk, schoenen liggen al klaar. Ik heb alleen nog géén idee wat ik met mijn haar ga doen. Ik heb gister een afspraak gemaakt bij mijn kapper om met een vriendin de dag van het gala ons haar te laten opsteken en make-up enzo.
Maarrrr, de kapster maakte ons wel duidelijk dat we goed moesten weten wat we wel en wat we niet wilden. Niet dat ze dus straks 1 uur aan je haar zitten en dat je het dan niet leuk vindt. Super logisch eigenlijk, dus ik ben nu op het internet aan het kijken. Ik vind niet echt goede sites waar voorbeelden staan. Weet iemand van jullie sites of boekjes waar veel voorbeelden instaan?

Ook zoek ik speldjes die je in het haar kunt steken en dat je alleen maar het uiteinde (een bolletje ofzo) kunt zien. Als je weet wat ik bedoel; waar kan ik dit halen? Haha, thanx alvast!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 01:02

KhivkJe schreef:
Oke ik ga me ook maar even wagen aan dit topic. Ik heb over 2 1/2 week mijn eindgala. Jurk, schoenen liggen al klaar. Ik heb alleen nog géén idee wat ik met mijn haar ga doen. Ik heb gister een afspraak gemaakt bij mijn kapper om met een vriendin de dag van het gala ons haar te laten opsteken en make-up enzo.
Maarrrr, de kapster maakte ons wel duidelijk dat we goed moesten weten wat we wel en wat we niet wilden. Niet dat ze dus straks 1 uur aan je haar zitten en dat je het dan niet leuk vindt. Super logisch eigenlijk, dus ik ben nu op het internet aan het kijken. Ik vind niet echt goede sites waar voorbeelden staan. Weet iemand van jullie sites of boekjes waar veel voorbeelden instaan?

Ook zoek ik speldjes die je in het haar kunt steken en dat je alleen maar het uiteinde (een bolletje ofzo) kunt zien. Als je weet wat ik bedoel; waar kan ik dit halen? Haha, thanx alvast!

Je hebt bij ako e.d. (beetje de grotere) van die boekjes/tijdschriften die hair en hair special (o.i.d.) heten, daar staan echt heel veel kapsels in. Vast ook wel gedeeltes met galakapsels. Ook misschien een keertje googlen op bruidskapsels? Die hebben vaak wel mooie opgestoken voorbeelden.
Zoiets?
http://www.kapsalon-dekapperij.nl/Bruidskapsel2.htm
http://www.knipenzo.nl/images/Bruidkapsels/5.jpg
http://www.martianca.nl/bruidskapsels.html

Veel plezier!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:35

Ik heb zaterdag de grote stap gewaagd: d'r is een behoorlijk stuk af en het is hartstikke leuk geworden! Zal binnenkort even een foto voor en na maken! Vivi: het is idd een bob geworden, maar zelfs nog iets korter, kaaklijn ongeveer :)

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:45

Ik ben vrijdag naar de kapper geweest en heb daar een balayage laten doen. Je ziet wel een klein beetje verschil, maar het is ook weer beperkt >;)

Rijerijerije: ik ben benieuwd :D !