Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15239
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:55

Haha Maaike, nuttig gebruik van maken als hij blijft zitten :+
Hopelijk gaat het goed met het ligstuur. Wel ff goed mee oefenen, is nog al een ding schijnt, rijden met zo'n stuur.

Lekker T2T en Imay dat jullie zo'n lol hebben aan die Zwift.

Hier gisteren Toffe Wintertocht gefietst, thuisrondje maar doordat je alleen maar andere paden ziet dan normaal, echt geen straf. Wel 300hm in 30km, voor Nederlandse begrippen dus flink veel.
De sneeuw lag er nog, dus heel veel dames haakten af. Uiteindelijk met 1 vriendin hem gereden, was echt super goed te doen!

Ik kijk een beetje moeilijk (was veneinig omhoog dat stukje, al zie je dat niet goed) maar actie foto:
Afbeelding

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:57

Gave Foto Marlies, wat goed dat je bent gegaan!

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:41

Wat een toffe foto! Ik vind het dapper dat je bent gegaan. Zowel vrijdag als gisteren durfde ik niet op de fiets naar buiten. Ik merk dat ik veel te bang ben om te vallen. Wanneer de weg of het bos er ok bijligt dan valt die angst wel mee, maar ik merk dat zodra er sneeuw of ijzel ligt dat ik best arelaxed wordt. Gelukkig bestaat er een Tacx.

Het stuurtje ga ik bij rustig en droog weer heel rustig mee oefenen. Het is namelijk best een beetje een dingetje gok ik. Gelukkig heb ik hier de beschikking over een kilometers lange dijk zonder noemenswaardige bochten of kruisend verkeer.

leeslampje

Berichten: 1126
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:43

Gaaf Marlies +:)+

Ben benieuwd hoe je tijdritstuur bevalt Maaike.

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:58

Spannend, zo'n nieuw stuur. Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt. Ik ben het zelf ook aan het overwegen...

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 01:10

Ik ben zojuist ingeloot voor Unbound.

Voor de niet gravelaars.. Dat is het grootste meest bekende gravel Event ter wereld ook wel het officieuze wk voor gravel genoemd. Het is in Emporia in Kansas.

De elfstedentocht voor gravelaars.

De kans om mee te mogen doen is niet zo groot, het is een loterij ( voor de niet profs).
Er moet zoveel geregeld worden nu, en getraind uiteraard.
Helemaal hyped!!!

leeslampje

Berichten: 1126
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 02:11

Woooow wat gaaf Eleeke!! Ik kijk ieder jaar met veel plezier de Unbound-verslagen van een paar YouTubers die ik een beetje volg(de).

Neem je ons mee in je voorbereiding? Lijkt me heel tof om te volgen.

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 07:30

leeslampje schreef:
Woooow wat gaaf Eleeke!! Ik kijk ieder jaar met veel plezier de Unbound-verslagen van een paar YouTubers die ik een beetje volg(de).

Neem je ons mee in je voorbereiding? Lijkt me heel tof om te volgen.


Gaaf @Eleeke , inderdaad de journey er naar toe kunnen volgen zou leuk zijn .
Succes met de voorbereiding .

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 07:43

Eleeke schreef:
Ik ben zojuist ingeloot voor Unbound.

Voor de niet gravelaars.. Dat is het grootste meest bekende gravel Event ter wereld ook wel het officieuze wk voor gravel genoemd. Het is in Emporia in Kansas.

De elfstedentocht voor gravelaars.

De kans om mee te mogen doen is niet zo groot, het is een loterij ( voor de niet profs).
Er moet zoveel geregeld worden nu, en getraind uiteraard.
Helemaal hyped!!!


Wauw dat is gaaf! Met welke klasse ga je mee doen?

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:43

Ohhhhh, wat gaaf! Ik ben even vol bewondering en (op een goede manier) jaloezie. Wat een waanzinnig avontuur :wow: !

MarliesV

Berichten: 15239
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:22

Wat gaaf! Super avontuur, heel veel succes met trainen en alles regelen. We gaan je zeker volgen!

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:30

Eleeke schreef:
Ik ben zojuist ingeloot voor Unbound.

Voor de niet gravelaars.. Dat is het grootste meest bekende gravel Event ter wereld ook wel het officieuze wk voor gravel genoemd. Het is in Emporia in Kansas.

De elfstedentocht voor gravelaars.

De kans om mee te mogen doen is niet zo groot, het is een loterij ( voor de niet profs).
Er moet zoveel geregeld worden nu, en getraind uiteraard.
Helemaal hyped!!!


Wat super gaaf. Wanneer is het? En vooral uitgebreid verslag doen hier... :j

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:35

laran schreef:
Wauw dat is gaaf! Met welke klasse ga je mee doen?

100 Mile ,

Ik heb nooit verder dan 250 km gravel gedaan en ben geen 20 ( ook geen 30 of 40 ) meer dus denk dat in die omgeving met jetlag en de zwaarte van het parcours de 100 mile wel de max voor me gaat zijn.

Dit weekend maar een bedenken hoe ik alles aan ga pakken.

Gothico

Berichten: 1357
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:23

Ow wat gaaf Eleeke, Het voorbereiden is wat werk, maar geeft ook al veel plezier.

Bij deze alvast succes met de voorbereidingen en de trainingen. Probeer naast de wedstrijd ook te genieten, daar haal je ook energie uit.

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:14

Mensen nog genoten van het weer op de fiets dit weekend? Helaas zelf een te druk weekend maar hopelijk krijgen we meer van dit soort dagen <3

Time2Tri

Berichten: 6140
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 07:12

Nee -O- , de plannen waren er wel .
Maar had gisteren de hele dag hoofdpijn .

Zaterdag wel een rondje hardgelopen en mijn interval fietstraining
binnen op de Tacx gedaan.

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:52

Rondje hardlopen buiten in de zon is ook lekker toch.
Ik heb gegraveld in het gooi. Was wel heel druk. Zoveel mensen die van het weer aan het genieten waren. Vooral wandelaars.
In het gooi mag iedereen overal lopen /fietsen beetje rekening met elkaar houden en dan is dat goed te doen.

MarliesV

Berichten: 15239
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:26

Balen T2T van je hoofdpijn, maar wel fijn ff wat gedaan, dat is ook veel waard.

Ik heb zaterdag een rondje gedaan op de gravel. Dame mee die net nieuw is in de fietssport, om haar technisch wat basis skills bij te brengen. Was lekker, prachtig weer en de Lemelerberg is altijd een mooie plek om te vertoeven, of het nu op de fiets of lopend is.

Eleeke, ja zodra er zon is komt iedereen naar buiten haha. Heerlijk toch, fijn dat het gewoon goed gaat, hier is dat ook zo, ik heb soms het idee dat je met minder regels, juist ook minder gedoe hebt.

Druif_01

Berichten: 8839
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:44

Eleeke, wauw dat klinkt echt heel gaaf! Dat wordt echt een once in a lifetime ervaring!

Hier gisteren ook heerlijk op de mountainbike gezeten, de bospaden zijn eindelijk weer goed! Merk wel dat mijn beenspieren het niet zo gewend zijn, dus dat heeft nog wat training nodig ;)

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:16

Ik heb gisteren een rit gereden, maar dat was geen succes... Op papier leek het echt een heerlijke rit, sterker nog, ik had hem eerder gereden. Gravelen op de Veluwe met een lang stuk flowy mountainbikepaden (even het sturen oefenen en de fiets testen). En het begon echt heerlijk. Die fiets die gaat echt zo lekker, en ik zat in een onwijs fijne hyperfocus. Tot het punt dat er een tak tussen mijn crank en been/frame sloeg met 2 lelijke beschadigingen aan mijn lak tot gevolg. En een kleine schuiver, maar gelukkig viel ik heel zacht (want hard ging ik niet) in een bedje van mos :roll: . Maar hyperfocus kost heel veel energie en daarna was mijn concentratie helemaal weg. En Veluwe op de zondag betekent dat niets open is, dus daar kwam een ontzettende hongerklop overheen. Gevolgd door een fietscomputer die zich halverwege de rit resette en ik al mijn kaartinformatie kwijt was. Uiteindelijk 65 km volgereden, maar ik lag er zo ontzettend af. Ik kon niet eens meer logisch nadenken. En het was niet lichamelijk, het was echt dat hoofd.

Moraal van het verhaal. Blij dat ik een keer gevallen ben, want daar had ik heel veel angst voor. Met mijn schouder is niets gebeurd, sterker nog, gisteren helemaal geen last van die schouder gehad. Maar met mijn hoofd is toch echt wel wat gebeurd en daar baal ik even van. Ik zal moeten leren om te gaan met die overprikkeling en de bijbehorende vermoeidheid.

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:23

Wat een verhaal Maaike, Balen fan de lak, gelukkig zelf wel heel gebleven.
En hongerklop, dat gebeurd je als heet goed is voorlopig niet meer. Altijd teveel eten meenemen.

Wat eten jullie trouwens onderweg. Ik ben erg van de Block , Of die van CLiff of die van Amacx.
En bij lange ritten ( 5+ uur) ga ik ergens tussendoor lunchen of heb ik ook wat broodjes mee om even iets gewoons te eten.

IMAY1990

Berichten: 1892
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:04

Ik eet en drink te weinig onderweg. Ik zorg er voor dat ik vooraf gegeten heb en als ik lang weg ga neem ik 1 of 2 bananen en een bidon sportdrank mee. Ik zorg er wel altijd voor dat ik Dextro en/of een gel in mijn zadeltasje heb zitten, in case of emergency zegmaar. En de enige keren dat ik 100+ km gedaan heb had ik halverwege een meet up en daar wat te eten.

MarliesV

Berichten: 15239
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:29

oliebol Maaike, vooral dat je hoofd dan ff klaar is. Herken dat heel erg.
Op zulke momenten is het fijn als er iemand met je mee is, waar je dan hersenloos achteraan kan. Maar ja, dat is niet altijd zo.

Nu ook geen spierpijn oid van je val?

Eten is super belangrijk. Eigenlijk moet je vanaf ongeveer 30km aanvullen heb ik altijd geleerd en voor de honger uit eten. Dus zo weinig of alleen als het nodig voelt zoals Imay omschrijft, is niet goed voor je lijf.

Eleeke, ik heb repen van Born mee en van Isostar altijd dextrose/fructose tabletten (Endurance + tablets). Daarnaast op lange ritten idd tussendoor eten of krentenbollen/muesli bollen mee. Gewoon brood doe ik het slecht op.

Bij mij is het ook belangrijk dat ik vooraf naast brood oid een bakje havermout/energiemix/yoghurt wel eet. Dan duurt het veel langer voor je energie opgebrand is.

Daarnaast altijd sportvoeding in de bidon. Op water doe ik het slecht, krijg ik buikpijn. Gelletjes krijg ik niet weg :r :x
Heb mezelf echt aangeleerd om te drinken en te eten onderweg. Kijk als ik een rondje om de kerk fiets van 40km, dan neem ik het mee maar redt ik het wel op een goed ontbijt, maar alles daar boven, eten!
Of zoals zaterdag, intensieve rit, na 25km, reep er in en door.

Gothico

Berichten: 1357
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:39

@Maaike, Wat vervelend van die val. Soms is er niets aan te doen. Dat van je hoofd en focus ken ik helemaal. Als ik lekker aan het fietsen ben en er gebeurd iets onverwachts ben ik ook altijd mijn focus kwijt.

Eten en drinken onderweg is voor mij verschillend met welke fiets ik ben. Ben ik met mijn gewone ligfiets neem ik wel krentenbollen mee en twee grote bidons water.(Ik rij deze fiets alleen in de zomer)

Ben ik met mijn velomobiel op langere afstanden heb ik ook een zak krentenbollen mee en ene bidon water. Dan nog ene bidon met aanmaaklimonade en dan vaak wel iets lekkers(Een muesli reep of een doosje met snoepjes.)

Ik ben een slechte eter onderweg, maar probeer het altijd wel. Drinken doe ik wel veel en heb soms net genoeg met twee 750ml bidons.

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:47

Iedereen weer lekker op de fiets, wij wouden ook tot we er achterkwamen dat ze overal al weer gestrooid hadden. Dus toen maar met de hond naar het bos gegaan.

Maaike, geen spierpijn vandaag? Hongerklop is echt zo naar, 1 keer gehad en nu altijd een extra reepje mee.

Kwa voeding ben ik nog zoekende, vooral als het langere routes zijn waar je niet even kan bijvullen. Nu nemen we 2 grote bidons met water, dan wat gels/repen en dan nog de gewone krentenbol en bananen. Dat werkt tot nu toe het beste.

Voor het rondje om de kerk, bidon met poeder, en een kruidkoek.