Het leed dat concerta slikken heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Het leed dat concerta slikken heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:52

Joeehooe,

Ik heb al een tijdje de diagnose add/adhd en heb daar al heel veel verschillende pilletjes voor geslikt waar onder concerta.
Nu na een paar maanden er weer mee begonnen en ben dus al een paar dagen lekker stoned er van (lichaam moet hier aan wennen zodra dat gebeurd is gaat dat gevoel weg).
Meer mensen op bokt die het slikken?

Patriciavt

Re: Het leed dat concerta slikken heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:54

Ik slik het niet, maar wel regelmatig kinderen die bij mij op de groep komen (werk in de jeugdzorg)
Kon bij dat kind goed merken als hij zijn medicatie wel/niet of optijd/net te laat had gehad :)

Geloof dat het per persoon heel erg verschillend is, bij de een werkt het een, bij de ander het ander. Wij hebben ook wel eens een kind gehad wat zo depressief werd van die ADHD medicatie, dat het suiside-gedachtes kreeg..

Goed naar je lichaam luisteren :)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:57

Ja ik heb het een tijd geslikt alleen was toen zo zat van het adhd hebben dat ik het uit protest niet meer slikte :').
Nu dus weer begonnen maar in het begin moet mijn lichaam zo hard wennen!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:01

Ik slik ook sinds een tijd Concerta bevalt me prima,wel wat last gehad maar gaat nu goed. Vind vooral erg makkelijk om maar een keer per dag er over na te hoeven denken :D

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:22

Chatelaine schreef:
Ik slik ook sinds een tijd Concerta bevalt me prima,wel wat last gehad maar gaat nu goed. Vind vooral erg makkelijk om maar een keer per dag er over na te hoeven denken :D

Dat ritalin was een drama! Vergat het bijna iedere middag.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:00

Concerta ook gehad. Vond het een ramp. Werd er aggressief van en heel prikkelbaar van. Kon niks meer hebben, geluiden om me heen, alles irriteerde me, moest toen dosis verhogen maar het werd alleen maar erger. Bovendien was ik er ook kotsmisselijk van!
Nu begin ik binnenkort met Strattera. Iemand daar toevallig ervaring mee?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:03

Volgensmij heb ik dat ook gehad!
Weet het niet zeker maar het ziet er het zelfde uit. voelde er niets van.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:29

Ik slik ook concerta.. 18 mg, dus niet niet. De ene dag werkt t goed, kom ik vroeg mn bed uit, vrolijk, werklustig enzo.. maar neem ik het na 12 uur smiddags, als ik eens uitslaap, dan ben ik niet te genieten. naja we gaan de dosis morgen omhoog gooien. We zullen eens zien wat er dan gebeurt :)

van dexamfetamine had ik pas echt last. Dat was bij mij een sluipmoordenaar, het leek eerst beter te werken dan ritalin, en vervolgens begon mn stemming elke dag steeds grauwer te worden, tot ik niks meer leuk vond. Nee, das geen leven dan.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:58

Concerta werkte voor mij niet, ik werd er gigantisch moe van. Ik had niet eens meer de energie om van de bank af te komen. := Waarschijnlijk dosis iets te hoog, maar het gevoel wat ik van die concerta kreeg beangstigde me en dus ben ik terug gegaan naar de ritalin.
Vanaf september 09 zit ik echter al in het buitenland en slik ik niet meer. Helaas begin ik nu wel te merken dat ik het mis...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:04

Mag ik vragen waarvoor jullie het slikken?
Ik twijfel nog, maar ga me binnenkort misschien laten testen voor add. Ook omdat ik dan misschien medicatie kan krijgen, maar anderzijds weet ik ook nog niet of ik dat wel moet willen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:36

Ja dat had ik ook, nu seroquel xr en kort werkend samen en citalopram60

obsession schreef:
Concerta ook gehad. Vond het een ramp. Werd er aggressief van en heel prikkelbaar van. Kon niks meer hebben, geluiden om me heen, alles irriteerde me, moest toen dosis verhogen maar het werd alleen maar erger. Bovendien was ik er ook kotsmisselijk van!
Nu begin ik binnenkort met Strattera. Iemand daar toevallig ervaring mee?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:36

kan goed helpen hoor

_Ella_ schreef:
Mag ik vragen waarvoor jullie het slikken?
Ik twijfel nog, maar ga me binnenkort misschien laten testen voor add. Ook omdat ik dan misschien medicatie kan krijgen, maar anderzijds weet ik ook nog niet of ik dat wel moet willen?

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 06:50

Mijn 2 kinderen krijgen Strattera omdat concerta (en dus ritalin) hun in zombies veranderde.
Het duurt lang voor het eenmaal goed werkt maar het was in mijn geval de moeite waard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:54

Ik ga wss ook Strattera krijgen.

Werkt het goed? Van Ritalin werd ik ook een beetje zombie, en ik kreeg er een enorme rebound van. Niet fijn :n

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 09:30

Van ritalin werd ik echt ziek.
Ik hing iedere dag boven de wc en voelde mij helemaal beroerd terwijl ik echt heel weinig slikte.
Concerta goed opgebouwd en ik slik nu voorlopig 36 mg.
Ik merk al best wat verschil!
Ik ben echt een stuk liever voor iedereen.
Kan in een keer mijn dagen plannen en heb gister 2 uur lang stil gezeten naar theorie geluisterd en aantekeningen gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:33

*\o/*

Wat goed!!!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 09:41

Klinkt heel stom als ik trots thuis kom dat ik 2 uur stilgezeten heb en nog opgelet ook! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:44

Voor niet-ADHD-ers wel, maar voor mij ben je een held.

*neemt hoed af, en maakt elegante buiging voor Paix*

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:35

Ik vergat idd ook altijd ritalin te slikken. Terwijl ik op me werk,op een of andere manier er wel voor de kids op kan letten :+.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:42

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:22

Marei schreef:
Mijn 2 kinderen krijgen Strattera omdat concerta (en dus ritalin) hun in zombies veranderde.
Het duurt lang voor het eenmaal goed werkt maar het was in mijn geval de moeite waard..

Concerta veranderde mij inderdaad ook in een zombie, was gewoon eng. Met ritalin heb ik dit echter niet.

Yamcha schreef:
Voor niet-ADHD-ers wel, maar voor mij ben je een held.

*neemt hoed af, en maakt elegante buiging voor Paix*

Voor mij ook! :D Het is altijd heel lastig, bij zoiets, dat anderen (niet ADHD/ADD'ers) inderdaad gewoon niet begrijpen dat opletten, concentreren, echt een heel moeilijk iets is. Ik kan me daarbij weer niet voorstellen hoe dat 'normaal' kan zijn. :') Hoe iemand zich altijd en overal kan concentreren, hele gesprekken kan voeren, en niet voortdurend een gedachtestroom in zijn hoofd heeft. :=

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:26

Met strattera zijn de bijwerkingen een stuk minder!
Ze krijgen de pil bij het ontbijt,want dan hebben ze de meeste trek,en een half uurtje later merk ik al goed dat het werkt.De kinderen zijn rustig en toch alert op alles dus hun gevoelens en emoties worden niet onderdrukt.Ze zijn meer zichzelf zeg maar.

Edit;typo

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:36

Mijn ex-vriend heeft veel baat bij Dixarit, werkzame stof clonidine. Dit wordt volgens mij weinig gebruikt bij ADHD, maar toch werkte het bij hem dusdanig dat hij iig de dag doorkwam, en dat was bij geen enkel ander middel nog mogelijk geweest....Hele verademing dus voor hem. Zijn er nog ADHD'ers die dit middel ook gebruiken? (uit nieuwsgierigheid...) Misschien voor mensen die niks kunnen vinden dat helpt een tip onm te overleggen met artsen...? http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:39

Unseen schreef:
Voor mij ook! :D Het is altijd heel lastig, bij zoiets, dat anderen (niet ADHD/ADD'ers) inderdaad gewoon niet begrijpen dat opletten, concentreren, echt een heel moeilijk iets is. Ik kan me daarbij weer niet voorstellen hoe dat 'normaal' kan zijn. :') Hoe iemand zich altijd en overal kan concentreren, hele gesprekken kan voeren, en niet voortdurend een gedachtestroom in zijn hoofd heeft. :=

Ja ik snapt dat ook niet. Mensen zeggen wel eens, als ik weer met mijn gedachtenkronkels kom, je moet niet zoveel denken. Niet denken?? hoe doe je dat? :?
Ik doe al 3 dagen over 2 hoofdstukjes van een filosofie boek. Gaap, over elke regel moet je 3 keer nadenken, en als ik aan het eind van de regel ben, ben ik het begin al weer kwijt. Vraag ik een klasgenootje hoe lang zij er over gedaan had.. 3 uurtjes. Hopeloos dit ;)

Ik kan ook heel goed naar mijn boek kijken. Ondertussen zit mijn hoofd heeeel ergens anders, maar zit met mijn boek op schoot.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:34

Zo herkenbaar allemaal!