Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Relaxed schreef:PuddingXX schreef:Ik ben vegatarisch en nu je het zegt, ben ik eigenlijk de afgelopen jaren veel minder ziek geweest dan die jaren daar voor!
Ach, ik ben geen vega en ben nooit ziek![]()
phormicola schreef:Ik heb daar een andere ervaring mee:
Twee jaar lang heb ik veganistisch gegeten, er zat echt geen grammetje dierlijk product in m'n dieet.
Op een gegeven moment kreeg ik ontzettend veel last van PMS, maar echt ONTZETTEND veel last, als in: ik kon twee weken per maand totaal niet functioneren.
Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat dit kon komen door een calcium te kort, ondanks al m'n sojamelk +calcium ed. Ik ben toen calcium pillen gaan slikken, maar ook dit had geen enkel effect.
Toen ben ik na veel wikken en wegen weer een normaal dieet gaan volgen, met veel melkproducten (yoghurt en geitenkaas, kan niet goed tegen lactose) en ook weer vlees.
Na een maand was het probleem opgelost. In die twee jaar zijn m'n tanden keihard achteruit gegaan en ik ben nog steeds bezig met de boel weer een beetje oplappen.
Heel fijn dat zo veel mensen het zonder dierlijke producten kunnen stellen! Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen (alhoewel ik nog steeds erg veel tofu eet, vegetarisch eten is zooo lekker!), maar ik denk dat het echt per persoon verschilt. Voor mij dus wel dierlijke producten, wil langer leven dan vandaag
Rianneke schreef:Citaat:Vooral eiwitten bevorderen botontkalking
Maar eiwitten bevorderen ook je spieropbouw... Dus wanneer doe je het dan goed?
goeroe schreef:In de westerse wereld komt een tekort aan eiwitten zelden tot nooit voor, ook niet bij mensen die geen vlees en zuivel eten. Je moet jezelf wel ernstig uithongeren wil het zo ver komen. Daarentegen zijn er veel gezondheidsproblemen bekend die veroorzaakt worden door een te hoge inname van eiwitten. Als je het goed wilt doen zorg je vooral dat je niet te veel binnen krijgt.