Het bijzondere gevoel van een kindje in je buik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Het bijzondere gevoel van een kindje in je buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 20:57

Naar aanleiding van een paar zwangerschapstopics(zowel positief als bijvoorbeeld over abortus) open ik er ook eentje. Ik ben momenteel bijna 25 weken zwanger van onze eerste. Het is een jongetje en daar zijn we heel blij mee(papa is ook heul trots dat ie een zoon krijgt :D ).
Alles gaat perfect, kindje groeit super, alles gaat goed, mijn bloeddruk is heel mooi laag en na de eerste vier maanden zijn de ergste kwaaltjes verleden tijd. Ik rij zelfs weer af en toe op mijn eigen paard.

Nu in deze periode van de zwangerschap ga je het kindje echt goed voelen. Paar weken geleden kon ik het alleen zelf voelen maar nu kan papa hem ook goed voelen schoppen en draaien. Het is zo enorm bijzonder om dat samen te kunnen delen! Heel intiem om samen op de bank of in bed te liggen terwijl hij zijn hand op mijn buik heeft en ons kindje voelt schoppen en bewegen. Het lijkt me voor mannen sowieso moeilijk om er beeld bij te krijgen maar nu hij hem ook kan voelen is dat toch wel speciaal ook voor hem.

Het is overigens een behoorlijk druktemakertje, hij doet soms echt de driedubbel flikflak met de schroef en de arabier ertussendoor, dat belooft nog wat zeggen ze :D

Meer mensen die ongeveer even ver in de zwangerschap zijn? Hoe ervaren jullie mannen het om dit te voelen?

Groetjes, Noor

Blue_Eyes

Re: Het bijzondere gevoel van een kindje in je buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:03

Ik ben allang niet meer zover als jij, maar daar wel een paar keer geweest ;) Ik vond het ook iets heel bijzonders om mee te mogen maken. Het gevoel van dat geschop en gewriemel in mijn buik was heerlijk. Okee, op het eind tegen mijn ribben aan iets minder :+

Ik voelde me bij beide dames in het begin niet zo erg goed, sterker: kreeg medicijnen tegen de misselijkheid. Maar bij mijn zoontje (dat helaas maar tot 18 weken geleefd heeft) was ik niet ziek. Was een vreemde gewaarwording :)

Mijn hubbie vond het ook mooi, die bleef maar buikfoto's maken en steeds even voelen. Maar voor hem ging het wel pas echt leven toen onze oudste geboren was.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:49

ik ben inmiddels bijna uitgerekend, maar het blijft heel bijzonder om dat wurmpje in je buik te voelen bewegen. ik heb een rustig kind, dus ik voel het niet heel vaak, maar vaak genoeg om me geen zorgen te maken.
mijn partner voelt het iedere ochtend. dan gaan we even lepeltje-lepeltje liggen en slaat hij zijn arm om mijn buik. de kleine reageert dan altijd even met een schop.

een echt geluksmomentje!

geniet er van meis, voor je het weet is je kleine kereltje er!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:52

Heerlijk he dat gevoel, lekker als je op bed gaat liggen dat getrappel. Ik mis het soms wel hoor. Ben 2 keer zwanger geweest. Ik wil geen 3e maar zou wel weer een dag zwanger willen zijn voor het gevoel :+ Lekker van genieten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:43

Hey Noor, ik ben nu bijna 22 weken geloof ik. Helaas een placenta aan de voorkant en een beeb die het liefst juist tegen de placenta ligt te duwen (op elke echo :roll: ) dus hier vooral nog veel lasten en weinig lusten!

Het is bij ons de tweede en je merkt toch zowel aan mezelf als aan de papa dat het allemaal wat vanzelfsprekender is, ook al heb ik een zorgenzwangerschap.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:49

Hoi
ik ben nu 30 weken zwanger en vind het elke keer weer heel mooi en bijzonder als de kleine beweegt
Hier hebben we ook een drukte makertje dat met grote regelmaat van zich laat horen
ik vind het ook heel grappig om als je in bad zit met buik boven water ;) je en de baby ziet bewegen
het is en blijft een wondertje dat het in je buik groeit

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:36

Ik ga richting de 34e week en alhoewel ik een zwangerschap from hell moet doorstaan vind ik het met momenten ook zo een geweldig mooi wereldwonder.
Zwanger worden was bij ons niet vanzelf sprekend en helaas heb ik moeten meemaken dat ook een gezond kind op de wereld zetten lang niet vanzelf sprekend is. Dus ik ben elke dag vreselijk dankbaar voor dat wonder in mijn buik ookal ben ik het helemaal zat.
Ik huil regelmatig van blijdschap!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:40

Het is zo magisch, dat een kindje kan ontstaan uit 2celletjes.
En wat zijn wij vrouwen toch bevoorrecht dat het kindje in onze buiken mag groeien!!!
Mijn dochter is alweer anderhalf, maar nog altijd krijg ik kriebels in mijn buik als ik weer denk aan die zwangerschap. Heerlijk was dat. Oke, die misselijkheid en vermoeidheid de eerste maanden was slopend, maar wat is het geweldig om je kindje te voelen schoppen, en je buik te zien groeien.
En als ze geboren zijn wordt het alleen nog maar mooier!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:42

Ooooh hou op, ik ben drie keer zwanger geweest, ik ben een zwanger-zijn-mens, heerlijk! Alleen de eerste drie maanden was alle keren een ramp, ik was echt 24 uur per dag doodziek. Maar daarna....heerlijk! En inderdaad, als mijn man en ik dan samen op bed lagen, ik met mijn buik tegen zijn rug, dan werd hij bijna uit bed geschopt, geweldig was dat, en heel speciaal...zou het bijna weer mee willen maken....

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:44

Ik ben nu 12 weken en 6 dagen zwanger van mijn uhm 5de (tja wat reken je mee.. Na een doodegboorte en miskraam).
Maar wel de 1ste van mijn "nieuwe" vriend.
Wel grappig om weer zwanger te zijn na jaren, je weet wat er gaat gebeuren en kan er nu veel rustiger van genieten.
Mijn kids 8 en 11 vinden het ook erg leuk en hopen voor mij op een meisje..

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:07

Dat getrappel in je buik! Heerlijk gevoel was dat!
Heb het 2x mee mogen maken. Prachtig! Af en toe was het net of je een aliën in je buik had. haha Mijn buik ging alle kanten op.
Een ervaring om nooit te vergeten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:11

Wat grappig hoe iedereen het toch weer anders ervaart. Ik vond het hele zwanger-zijn niet het roze-wolkverhaal, vergat vaak dat ik zwanger was. Misschien ben ik er te nuchter voor, maar ik vond het vooral na de geboorte leuk en heel bijzonder (zwangerschap had ik best over willen slaan misschien): dat je zo'n wezen op de wereld mag brengen en vooral dat het (ze in dit geval) ook nog gezond is en we zes jaar later nog steeds van haar mogen genieten, heerlijk!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:11

wacht maar totdat de kleine iets groter is, je misselijk schopt en je blaas als trampoline gaat gebruiken
is niet altijd een pretje om de kleine te voelen.....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 23:18

Hahaha nou dat doet ie nu al! Hij doet soms echt de rumba op mijn blaas en dan moet ik echt gaan rennen :D

Leuk alle reacties te lezen!!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:29

Hoi, ik ben nu net 18 weken zwanger van mijn eerste en heb de kleine nog niet echt gevoelt, weet ook niet zo goed wat ik moet voelen maar geloof dat het tot nu toe mijn darmen zijn die overuren maken door mijn niet te stillen honger :9
Kan dan ook niet wachten tot ik het voel, lijkt me heel bijzonder!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 23:31

Over twee weken ga je wel echt iets voelen denk ik, vanaf week 20 gaan de meesten het voelen schijnt. Bij mij was dat ook zo. Maar als het net wat anders ligt kan het ook langer duren hoor! Maar je weet wel meteen dat het niet je darmen zijn, het zijn kleine plopjes die je voelt en dat voelt anders dan lucht in je darmen, tenminste dat merkte ik wel meteen. Spannend man!!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:38

Ik hoop het, zie nu alleen een buik die groter en groter word, zit af en toe al met mijn vingers in mijn buik te porren maar helaas, frummel kan goed verstoppertje spelen geloof ik :+

Heb jij al namen bedacht? Wij wel voor een jongen maar voor een meisje zijn we er nog niet uit hahaha om gek van te worden!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 23:41

Ja wij hebben de naam al! We weten ook al dat het een jochie is(was echt geen twijfel mogelijk op de echo, er zit duidelijk een pielemansje haha)

Moeilijk he om een leuke, goede naam te vinden!

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:44

hai

ik ben nu 9 weken zwanger en ik kan niet wachten op dat getrappel in mn buik.
dit is de 2 de en de eerste keer voelde ik de beeb vanaf 18 weken dus ik moet nog even geduld hebben..:)

maar het is super!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:56

Mindfields schreef:
Het is overigens een behoorlijk druktemakertje, hij doet soms echt de driedubbel flikflak met de schroef en de arabier ertussendoor, dat belooft nog wat zeggen ze :D

Ah welnee joh :D
Mijn zoontje was drukkkkkkkkkkk in m'n buik, niet te zuinig! En het is zo'n geweldig zoet ventje... :+:

Geniet nog van het gewiebel in je buik, dat is inderdaad het leuke aan een zwangerschap (de rest kon me gestolen worden).

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:27

Mijn vriend vroeg me vanmorgen hoe ik daar doorheen kon slapen, de kleine schopte er namelijk constant lustig op los.
Ik voel de kleine bijna constant, schopt hij niet dan draait hij wel.
Ik heb het geluk gehad de kleine al dagelijks met 13 weken te mogen voelen, en papa met 18 weken al!
Ook de mevrouw van de 20 weken echo kreeg flinke schoppen te verduren :o.

Vind het een super fijn gevoel, ik ga het denk ik best moeilijk krijgen als die tijd voorbij is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:38

Patsab schreef:
Hoi, ik ben nu net 18 weken zwanger van mijn eerste en heb de kleine nog niet echt gevoelt, weet ook niet zo goed wat ik moet voelen maar geloof dat het tot nu toe mijn darmen zijn die overuren maken door mijn niet te stillen honger :9
Kan dan ook niet wachten tot ik het voel, lijkt me heel bijzonder!

Bij de eerste voelde ik het pas op 23/24 weken, dus geen zorgen! Komt vanzelf!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:12

@Urielle
Jeetje ik ga toch stiekem zitten hopen dat het niet zo lang duurt, gisteravond weer even met de angelsound naar de beeb geluisterd en dan kan ik het ook horen als het beweegt maar voel het dan nog niet. Over 3 weekjes heb ik mijn 20 weken echo ( dan 21 weken) en ik hoop toch dat ik het dan echt gevoelt heb al hihi

@mindfields
Wilde je al weten wat het was of was het gewoon niet te missen op de echo? Aan de ene kant wil ik het wel weten puur om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen maar aan de andere kant is het zo leuk om te wachten wat er uit komt floepen straks :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:11

Is idd een heel bijzonder gevoel, ik vind het vooral grappig dat de baby soms ook ineens reageert als we over hem/haar praten (we weten nog niet wat het wordt namelijk). Dan heb ik echt even het idee dat we contact hebben. Merk alleen nu wel dat de bewegingsruimte daarbinnen wat af begint te nemen, zeker nu het is ingedaald. Het voelt meer als verschuiven dan dat ik nog schopjes e.d. voel. Wel leuk is dat ik daarbij mijn hele buik kan zien bewegen, en als ik een strak truitje of jurkje aan heb kunnen omstanders ook meegenieten.

Reageert bij jullie de baby trouwens ook op aanraken van je buik? Is ook een leuke manier om even contact te maken, bij mij is er eigenlijk standaard reactie als ik even mijn hand op mijn buik leg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:56

de standaard reactie hier is dat het helemaal stil gaat liggen als ik mijn hand op mijn buik leg...