Sinds de zomer van vorig jaar proberen ik en mn man zwanger te raken (naja ik eigenlijk

Pech kun je denken, maar omdat ik medicatie gebruik voor mn reuma had ik voordat we hadden besloten al een gesprek met mn reumatolog hierover gehad en dan met name over de medicatie en zwanger worden en zijn.
Hij gaf tijdens dat gesprek aan dat ik zolang ik niet zeker weet of ik zwanger ben dus eerst de volgende menstruatie afwachten en een testje mijn huidige medicatie gewoon mocht gebruiken, zodra de menstruatie uitbleef of uit een test blijkt dat ik zwanger ben moet ik stoppen en over stappen op andere medicatie die niet schadelijk zou zijn.
Nu heb ik net bij de apotheek een nieuwe lading van die medicatie gehaald, want mn oude waren bijna op, krijg ik er een nieuwe bijsluiter erbij omdat er nieuwe bevindingen waren met dit medicijn en bijwerkingen.
Oke normaliter gooi ik dat ding in de la en kijk er verder niet meer na, want die dingen staan bol van de bijwerkingen alleen het lezen ervan bezorgt me al hoofdpijn.
Maar goed ik ben toch bezig met die zwangerschap dus dacht laat ik het hele stapeltje papier een doorlezen.....staat er met dik vet gedrukte letters bij dat je deze medicatie absoluut niet mag gebruiken als je alleen al zwanger probeert te worden omdat en ik citeer: " U mag Artrotec niet gebruiken als u zwanger bent of probeert te worden, misoprostol (maagbeschermer) kan een vroegtijdige miskraam veroorzaken door het samentrekken van de baarmoeder"
Ik vind het triest dat ik dit zelf moet ontdekken en dat mijn reumatoloog mij niet hiervan op de hoogte heeft gebracht, het schijnt namelijk al langer bekent te zijn, na enige researsh op het i-net, maar ik bestel die medicatie ik grote hoeveelheden dus om de 4 maanden ga ik eens naar de apotheek daarvoor was er nog niks bekent.
Morgen vraag ik een telefonisch consult aan bij mijn arts en dan wil ik eerst van hem weten waarom deze nieuwe testresultaten niet bij hem bekent zijn of waarom hij mij niet hiervan op de hoogte heeft gebracht?, hij weet immers dat ik graag zwanger wil worden.
En hij mag gelijk een recept uitschrijven voor de alternatieve medicatie, want hij moet niet denken dat ik dit nog langer gebruik nu dit bekent is in combinatie met mijn 2 miskramen.