teunisbloemolie/pms

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

teunisbloemolie/pms

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:54

Sinds een tijdje ben ik me wat aan het verdiepen in PMS,gedrag..
Ik heb al jaren last van stemmingswisselingen,vooral rondom mijn cyclus zijn die erg heftig.
Heb ervaring met antidepressiva,maar wil daar eigenlijk vanaf.
Nu kwam ik verschillende sites tegen waar teunisbloemolie wordt aangeraden bij PMS klachten.

Veel valt voor mij op zijn plek, vele klachten die ik heb lijken echt te wijten aan PMS.
Ik zou graag teunisbloemolie willen proberen,maar ben wel benieuwd naar ervaringen hiermee.
Of wellicht andere tips.
Heb echt regelmatige humeurschommelingen,pijn,depri, ik heb een Mirena en heb vroeger de pil geslikt maar vond dat ook niets..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:49

Hee hoi! Heb hier nog wel een potje teunisbloemolie staan, voor mij deed het wat betreft humeurschommelingen, depri gevoel ed niet zoveel. Heb wel gehoord dat sommige mensen een positief effect merkten bij bv buikpijn.
Toen ik de pil nog slikte had ik overigens nergens last van.
Ik merk wel dat als je zelf al niet heel lekker in je vel zit, de pms klachten ook nog eens extra naar voren komen. Dé tip heb ik dus helaas ook niet voor je, behalve dan proberen zoveel mogelijk in balans te komen en een beetje lief zijn voor jezelf in die periode! Het blijft natuurlijk heel vervelend, maar ik ben iig wel blij dat er een verklaring is voor de klachten (pms), maakt het toch net even makkelijker om het voor jezelf weg te zetten.

Grapjasjes12

Re: teunisbloemolie/pms

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:00

Weet je wat bij mij heeft gewerkt? Even nagaan of je wel voldoende calcium binnenkrijgt! Ik kreeg veelste weinig binnen (gecombineerd met een overvloed aan groene thee) en het resultaat was ernstige pms. Nu eet ik genoeg zuivelproducten en ik drink geen liters groene thee meer et voila; pms is bijna helemaal weg :)

Anoniem

Re: teunisbloemolie/pms

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:28

calcium krijg ik wel binnen,althans yoghurt en kaas eet ik.
melk drink ik niet want daar krijg ik last van(darmen).

charlie_p:ik heb wel interesse in je potje,als jij er niets meer mee doet tenminste??