zwanger en weinig beweging voelen , wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

zwanger en weinig beweging voelen , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 15:02

Hoi,

Ik vraag me eens af wie er ook in de zwangerschap weinig bewegingen voelde :o
Ik ben nu 36 weken zwanger en een voorliggende placenta en ik voel mijn hele zwangerschap weinig bewegingen en als ik hoor van sommige mensen dat hun kindje erg druk is mis ik het wel .
Ik voel afentoe van die kleine tikken afentoe voel ik iets meer dan een andere dag.
Sinds een paar dagen heb ik last van harde buiken en afentoe buikpijn en nog minder beweging van de baby dus gisteren had ik een CTG scan laten maken en een echo om te kijken of ik nog wel genoeg vruchtwater had , alles was helemaal in orde :D hartslag was tussen de 110 en 150 dus erg netjes .
Wie heeft hier ook last van of last van gehad ?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:34

Hoe verder in de zwangerschap gebeurd het vaker dat je minder leven voelt. Ze hebben gewoon minder ruimte. Ik had het op het laatst ook dat ik weinig leven voelde. Bij mij kwam de stress erbij dat ik in mijn naaste omgeving meegemaakt heb dat een kindje aan het einde van de zwangerschap kwam te overlijden en de dagen daarvoor ook minder leven voelde. Maar het gebeurd vaker dat je minder leven voelt aan het einde van de zwangerschap.

Succes met je laatste loodjes!

Edit: Ik had ook een voorliggende placenta, ik voelde alles goed mijn dochter was echt een stuiterbal in mijn buik. Als ik aan het paardrijden was was ze rustig, stapte ik van het paard af begon het gestuiter weer :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:36

Ik heb dat ook gehad en dat was echt niet prettig,we waren een keer in Belgiè en ik had al 5 dagen niks gevoeld.Ik heb ook een keer de verloskundige gebeld en die kwam en die hoorde gewoon het hartje.Ze zei dat jong moet je gewoon wakker schudden.

benangelique

Re: zwanger en weinig beweging voelen , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:22

ik hoor ook geregeld dat zwangeren om mij heen hele delen 'baby' kunnen vastpakken wanneer er geschopt oid wordt...
ik kan dat niet, terwijl ik toch echt een achterliggende placenta heb. voel ook niet heel veel, wel geregeld, maar niet heel hard of heel duidelijk. zeker nu ik verder in de zwangerschap ben en de kleine steeds minder ruimte heeft, is het eerder een gestrijk langs de buikwand wat ik voel dan geschop oid.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:25

De reden dat jij je kindje wat minder voelt is de voortliggende placenta :D Daarbij daalt je kindje nu echt in waardoor je het ook minder gaat voelen

Belangrijk is echter wel dat je je kindje dagelijks voelt

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:56

Bij mijn eerste had ik ook een voorliggende placenta en voelde ik idd ook weinig! Maar de tweede daarentegen kon geen seconde stil liggen :+ Bij haar zag je mn buik gewoon bewegen terwijl je 2 meter verder zat. Merk het nu nog, mn oudste is wat rustiger en mn jongste is vaak heel druk met dr armen en benen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:02

Ik heb ook een voorliggende placenta maar voel genoeg hoor. Ben nu 34 weken dus ook de tijd dat de baby de hele buik vult. Ik denk dat niet iedere baby even druk is met bewegen, hangt er volgens mij ook vanaf hoe het ligt, kan me voorstellen dat wanneer de baby met voeten/handjes tegen je placenta aanligt je minder voelt dan wanneer hij met de rug naar links of naar rechts in je buik ligt. Dan voel je wel steeds aan 1 kant van je buik de rug/billen en aan de andere kant de voetjes/handen. Maar het is bij mij niet zo dat ik lichaamsdelen vast kan pakken, denk dat daar de ruimte nu gewoon te beperkt voor is. Billen voel ik wel steeds op en neer gaan die duwen af en toe flink tegen mijn ribben aan.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:11

Klinkt het erg hard als ik zou wensen dat ik een voorliggende placenta zou hebben...? :o
Dit is mijn derde zwangerschap en de derde keer dat de placenta achter ligt.
Ik vind het dus helemaal niet leuk of lekker wanneer die kleine aan de voorkant er half uit komt....
Soms ben ik wel eens bang dat ze zich er gewoon aan de voorkant uit laat vallen en vooral wanneer ze bij mijn navel bezig is.
Ik ervaar de meeste bewegingen dan ook als pijnlijk en uiterst ongemalkkelijk in plaats van prettig of dergelijk.
Ook hier kan je hele voetjes zien en voelen en o wee wanneer ze zich eens uitstrekt zodat aan de ene kant haar voeten uit steken en aan de andere kant haar kont...
Bij de eerste is alles nog spannend en nieuw, dan neem je er genoegen mee.
Bij de tweede werd het al minder de plezier die ik had, maar deze spant toch echt wel de kroon.
Ik kan dan ook niet in slaap komen als zij bezig is, wat er voor zorgt dat ik regelmatig 's nachts mijn bed uit moet omdat het liggen gewoon niet uit te houden is.
Maar je weet wat ze zeggen... Als het maar gezond is. :j

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:59

Hoi,

Wat verschillen zeg met bewegingen :D

Als ik lig dan voel ik een soms bult dat zijn denk haar voetjes en dan zijn de voetjes weer weg en dat voel ik gewoon niet , gisteren avond was ze even een stuiterbal en ik een tikje voelde dan tikte ik weer terug en daar reageerde ze minuten op :D en vandaag heb ik haar ook afentoe gevoeld.
Mijn kindje ligt ook al heel laag ze ligt al weken tegen mijn schaambeen aan en met week 20 lag ze ook ver beneden.
Ik ken iemand die moest van de verloskundig koffie drinken omdat ze ook weinig voelde en een voorliggende placenta had, ik weet niet of dat nou echt werkt .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:04

kepo, hier ligt gup ook al vanaf week 20 erg diep. helaas niet leuk voor de pretecho! :+

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:35

Ik had 2x een pretecho gehad (waarvan ik de 2e keer gratig mocht vanwege 1e niet goed lukte) maar mijn placenta en navelstreng lag in de weg :+ en ze had alleen maar de handen en voeten op haar hoofd _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:38

ik ben nu 34 weken en ook hie rligt de placenta voor
rond deze tijd hebben ze gewoon veel minder ruimte waardoor ze minder bewegen
Ook voel ik de kleine niet recht voor mijn buik, alleen onder mijn borst en erg laag, waar dus geen placenta meer zit
vid helemaal niet erg
soms word ik zo hard geschopt dat gewoon zeer doet

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:40

Ik voelde onze kleine ook heel laat omdat de placenta voor lag.

Ben aan het einde van de zwangerschap ook meerdere keren op controle geweest in het ziekenhuis omdat
ik hem zo weinig voelde. Hij had gewoon zo weinig ruimte meer dat hij niet zoveel meer kon. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:43

placenta lag hier niet in de weg, maar gup lag bij de 20 wkn in volkomen stuit dus was niet alles te beoordelen. toen met 23 weken nog een keer en de navelstreng voor het gezicht en tussen de beentjes (en we wilden zooooo graag het geslacht weten). toen met 26 wkn de pretecho en toen al zo laag met het koppie dat die niet in beeld te krijgen was en vervolgens met 28 weken op herkansing maar toen zat het koppie helemaal in de placenta gedraaid. ach, gup wil nog niet blootgeven wat het uiterlijk is hihi.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:43

Grappig we zijn allemaal in maart uitgerekend zie ik in jullie onderschrift :D

Ik voel haar alleen in mijn rechterzij , heel afentoe krijg ik een schop tegen een spier maar verder alleen maar plopjes.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:54

haha, dat is toevallig idd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:04

Maart is een hele mooie maand om jarig te zijn :D
Jullie kunnen wen een poll gaan houden wie als eerste gaat bevallen :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:06

kepo schreef:
Hoi,

Ik vraag me eens af wie er ook in de zwangerschap weinig bewegingen voelde :o
Ik ben nu 36 weken zwanger en een voorliggende placenta en ik voel mijn hele zwangerschap weinig bewegingen en als ik hoor van sommige mensen dat hun kindje erg druk is mis ik het wel .
Ik voel afentoe van die kleine tikken afentoe voel ik iets meer dan een andere dag.
Sinds een paar dagen heb ik last van harde buiken en afentoe buikpijn en nog minder beweging van de baby dus gisteren had ik een CTG scan laten maken en een echo om te kijken of ik nog wel genoeg vruchtwater had , alles was helemaal in orde :D hartslag was tussen de 110 en 150 dus erg netjes .
Wie heeft hier ook last van of last van gehad ?

Ik had ook een voorliggende placenta en onze blaag was met vlagen enorm druk, dat is ze nu in real life ook :')
Rond de 36 weken kan ik me herinneren dat de acitiviteit hier ook veel minder was maar dat bleek normaal te zijn omdat ze nu krapper zitten namelijk :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:08

ikke niet, heb ingezet op 27 feb (al vanaf het begin heb ik die datum in mijn hoofd), maar vrees dat ik overtijd ga lopen...

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:09

Vrienden van mij zeiden straks ga je op je verjaardag bevallen 10 febr :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:11

dat is wel helemaal snel! hou jij je beentjes nog maar ff bij elkaar.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:13

_O- je weet het nooit , ik gok op eind februari .

Waarom de datum 27ste eigenlijk benangelique?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:14

Het mooiste is natuurlijk als ze zo lang mogelijk blijven zitten, ik was 41 plus, daar werd ik ook niet echt vrolijk van. Maar zetten jullie nou maar lekker maartse kids op de wereld. Wel voor de 21e anders krijg je een ram. Zijn niet de makkelijkste, ik spreek uit ervaring :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:15

De helft van mijn familie bestaat uit rammen, niks mis mee }>

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 23:16

Ik ken het van mijn zusje die is ram :+ maar denk dat ik een vis krijgt.