Brrr, uitstrijkje laten maken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cathyvans
Berichten: 205
Geregistreerd: 20-09-09

Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 15:36

Moet voor Bev. Onderzoek uitstrijkje laten maken. Durf niet goed te bellen, zie er zo tegenop. Ik weet dat het nodig is maar ik ben zon zenuwpees, het wachten op uitslag is al genoeg om mij van de kaart te maken...En stél je voor dat er iets is, brrrrrr, ik krijg het nu al benauwd. Hellup.....gatsie, waarom moeten vrouwen al die rotdingen toch hebben?!

miepmiep1
Berichten: 249
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:41

:(:)
ik weet wat je bedoeld.
ik heb hem ook al gehad.
het viel me trouwens mee had erger verwacht.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:43

Wat vind je het ergste: het maken van het uitstrijkje of het wachten op de uitslag?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:47

ik heb er vorige week 1 laten maken...de huisarts dat dat hier.
uitslag heb ik nog niet binnen...
Het is inderdaad geen lekker gevoel,maar goed...het moet maar.

Ik laat er ieder jaar naar kijken(baarmoedermond en inwendigonderzoek)
En 1x in de twee jaar een uitstrijkje...

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:48

Het valt reuze mee hoor :) Ik heb hem ook gehad in april afgelopen jaar en ik was helemaal oke! :D

kaatje77

Berichten: 10429
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:49

Ik kwam er op mijn 31e pas achter dat ik mijn oproep had gemist, was aan de enen kant gigantisch opgelucht, maar aan de andere kant ook wel boos dat ik niks had ontvangen.

Ik heb met de assistente een afspraak gemaakt en zij heeft het uitstrijkje gemaakt, ben blij dat ik het heb gedaan, ik had 1 opmerking, maar hoefde mij daar geen zorgen over te maken.

Succes :(:)

newmom
Berichten: 1524
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:50

kop op, stelt niks voor!!
ik (laat ik maar voor mezelf spreken) voel dr amper wat van.
en die mensen doen hele dagen niks anders, dus tenzij je flamous van goud is, zullen ze echt niet raar opkijken :D
(t uitstrijkje zelf he, uitslag is even afwachten)

succes!!

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:51

niet zeuren gewoon laten doen, liever een uitstrijkje te veel dan 1 keer iets missen. Er zijn veel te veel mensen die kanker krijgen, door een simpele test als deze te ondervangen. Hup naar die dokter en even laten doen..... Stelt niet zo voor, en ach die dokter heeft al in meer dozen gegluurd dan jij je voor kunt stellen

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:51

Ik had binnen een aantal dagen al antwoord :D Dus het is geen weken en weken wachten :)

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:52

Dat is toch vanaf je 30e??
Dan ben ik vanaf dit jaar ook aan de beurt.
Duurt het lang voordat zo'n uitslag binnen is?

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:31

Mijn hobby is het ook niet, maar ik ga wel altijd trouw.
Na zo'n oproep belt altijd dezelfde week de assistente van mijn huisarts me op om me er aan te herinneren en om meteen een afspraak te maken :D

Ik heb de uitslag meestal binnen een week. Als het overigens niet goed is, neemt de huisarts vaak zelf contact met je op

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:37

Ik heb de afgelopen jaren gemiddeld 2 uitstrijkjes per jaar moeten laten maken en het valt echt mee hoor. Je voelt hier niets van. Alleen de koude eendebek is ff wennen. :D

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:48

En een beetje goeie huisarts/assistente warmt hem nog even op in lauw water!

cathyvans
Berichten: 205
Geregistreerd: 20-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 22:58

O, uitslag gaat dus al zo snel...Ik zal mezelf een schop onder de kont geven. Jullie hebben me nét dat zetje gegeven wat ik nodig had. Ik ga maandag direct bellen. We hebben hier een lieve assistente, dus dat zal goed komen. Zucht...wat ben ik toch een muts.
Iedereen hartstikke bedankt!

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:02

cathyvans schreef:
Moet voor Bev. Onderzoek uitstrijkje laten maken. Durf niet goed te bellen, zie er zo tegenop. Ik weet dat het nodig is maar ik ben zon zenuwpees, het wachten op uitslag is al genoeg om mij van de kaart te maken...En stél je voor dat er iets is, brrrrrr, ik krijg het nu al benauwd. Hellup.....gatsie, waarom moeten vrouwen al die rotdingen toch hebben?!


Probeer je gevoel uit te schakelen, ook al is dat soms moeilijk.
Ik loop stage in een huisartsen praktijk en maak daar ook uitstrijkjes.
Veel vrouwen zijn ontzettend gespannen, maar achter af vinden de meeste het mee vallen.
En zijn blij als de uitslag goed is. En als het niet goed is, zijn ze er meestal gelukkig optijd bij.

Veder weet ik niet of je het bij de DA mag laten doen, maar dat zijn 99 van de 100 % ook vrouwen.
Dus zij weten ook hoe jij je voelt, trek iets makkelijks aan, dat maakt het ook een stuk makkelijker.
Veel trouwen hebben een rokje aan, die kunnen ze dan omhoog doen, en als ze klaar zijn meteen naar beneden.

Veel sterkte !

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:04

zonnebloem18 schreef:
En een beetje goeie huisarts/assistente warmt hem nog even op in lauw water!


Dat klopt, wij doen er meestal ook wat glij middel op om het iets aangenamer te maken
Uitslag duurt bij ons gemiddeld 2 tot 3 weken.

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:08

Niemand vind het leuk om zoiets te doen, en niemand vind het leuk om te wachten op een uitslag en zeker niet van zoiets.
Maar als het moet gewoon niet aan toegeven aan je twijfels en ervoor gaan, straks ben je weer opgelucht dat je er vanaf bent:)

Anoniem

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:17

heel veel sterkte :(:)
ik ben afgelopen dinsdag geweest.
mijn eerste ervaring ermee was niet zo goed helaas. de HA assistente die ik nu had was erg lief, maar ik zit blijkbaar nogal lastig in elkaar daar beneden :( dus het was weer niet echt tof helaas ;( en daarnaast ben ik ook ontzettend preuts met vreemde mensen ... :o kan me niet schelen dat zij er al 100000 hebben gezien :+ dat ze het zien en er aan zitten.. brrrrrrrr.

maar ik hoor ook zat vrouwen die er zowat geen last van hebben :)

en uiteindelijk gaat het wel om je gezondheid. ik heb vriendinnen die niet durfden, te laat gingen en waar het mis bij was en dat wil je toch niet :n

ik heb ook 2 maanden moed zitten verzamelen hoor :j
maar zie, bij mij was het vreselijk en ik leef ook nog ;)
het gaat vanzelf voorbij.

niet echt een peptalk geworden zo geloof ik :')
maar als ik het kan, kan jij het ook hoor!
ik ben echt het opperdoetje der uitstrijkjes maken denk ik :D

cathyvans
Berichten: 205
Geregistreerd: 20-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 10:53

Ja, dank je voor je support! Het is eigenlijk fijn dat het aangeboden wordt, als er iets mis is moet je zsm iets doen natuurlijk. En heb je onderaan deze pagina gekeken naar de advertentie? "afwijkend uitstrijkje..." Ook zo bemoedigend :o Hoe werkt dat eigenlijk, geeft Bokt de onderwerpen door aan adverteerders ofzo?!
Maar ik ga volgende week afspraak maken hoor. Ik heb ook kids waar ik verantwoordelijk voor ben...


O! kijk ik een minuut later is die advertentie weer weg! Huh??

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:56

Ik moet dit jaar ook weer. Heb het 5 jaar terug voor de eerste keer gehad. Merkte er niets van, liep mij druk te maken om niets :+
Geen bericht is goed bericht. Zelf kreeg ik niets te horen, dus was dat verder in orde

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:01

ik kreeg hier in belgie op mijn kop dat het nog nooit gedaan was. Schijnt hier namelijk al op veel jongere leeftijd te gebeuren en ook vaker gedaan te worden. Hierdoor had ik wel het geluk dat ik me niet van te voren druk kon maken erover. Ik was daar, oh heb je dat nog nooit gehad, nou gaat u dan gelijk maar even liggen...

ik moet zeggen, ik vond het echt heel erg meevallen, ik had het veel erger verwacht, die verhalen ook altijd over eendenbekken etc... Blijkt dat ding best klein te zijn, ik verwachtte haast een slagschip van minstens 5 cm breed :o

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:02

_Desiree schreef:
cathyvans schreef:
Moet voor Bev. Onderzoek uitstrijkje laten maken. Durf niet goed te bellen, zie er zo tegenop. Ik weet dat het nodig is maar ik ben zon zenuwpees, het wachten op uitslag is al genoeg om mij van de kaart te maken...En stél je voor dat er iets is, brrrrrr, ik krijg het nu al benauwd. Hellup.....gatsie, waarom moeten vrouwen al die rotdingen toch hebben?!


Probeer je gevoel uit te schakelen, ook al is dat soms moeilijk.
Ik loop stage in een huisartsen praktijk en maak daar ook uitstrijkjes.
Veel vrouwen zijn ontzettend gespannen, maar achter af vinden de meeste het mee vallen.
En zijn blij als de uitslag goed is. En als het niet goed is, zijn ze er meestal gelukkig optijd bij.

Veder weet ik niet of je het bij de DA mag laten doen, maar dat zijn 99 van de 100 % ook vrouwen.
Dus zij weten ook hoe jij je voelt, trek iets makkelijks aan, dat maakt het ook een stuk makkelijker.
Veel trouwen hebben een rokje aan, die kunnen ze dan omhoog doen, en als ze klaar zijn meteen naar beneden.

Veel sterkte !


Ik moet er ook nog eentje laten doen, maar ik ga het toch liever niet bij de DA doen, dan toch liever de HA.

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:18

bij de dierenarts? _O-

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:21

Kan je nagaan hoe erg het al is hier op bokt, voor een uitstrijkje naar de DA

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Brrr, uitstrijkje laten maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:24

ik was toch blij met mijn gyn, denk niet dat ik mijn da daarna nog aan zou durven kijken, als hij weer eens op stal is :oo