Huidverzorging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Huidverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 20:35

Ik merk dat ik de laatste tijd een hele ruwe en dofe huid heb.
Ik heb hellaas eigenlijk nooit tijd voor een maskertje en de afgelopen 3 maanden ook niet meer voor de sauna.
Dus ik zou graag tips willen om snel en efectief mijn huid toch goed te kunnen verzorgen.
Als ik een maskertje heb gehad is met een dag mijn huid weer zoals daarvoor de sauna geeft wel een iets langer effect.
Ik heb buiten werk en help daarnaast vaak in het autobedrijf van mijn vriend en dat vindt je huid natuurlijk niet leuk regen, olie, wind, roest enz enz enz.
Huidcreme gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik altijd heb begrepen dat je huid daar alleen maar vet van wordt.
Dus kennen jullie huidcreme die dit niet doet?
Of heben jullie andere tips om snel en effectief voor mij huid te kunnen zorgen?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Huidverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:39

Toch een creme smeren, hoeft niet perse vet te zijn, een gel kan ook.
Het beschermt je huid tegen uitdroging vooral met dit weer.
En het houdt de vervuiling van buitenaf tegen.
1x per week scrubben om dode huidcellen te verwijderen, bij mij maakt het echt verschil.

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Huidverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 10:48

1 keer per week is dat genoeg voor een huid die het eh zwaar te voorduren heeft?

johanne

Berichten: 906
Geregistreerd: 20-02-05

Re: Huidverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:00

doordat het nu koud buiten is de verwarmingen weer aangaan dan word je huid droger.
En wat een fabel van creme word je huid vet. ALs jij nooit smeert zal je waarschijnlijk ook eerder rimpels krijgen. Dit zit natuurlijk ook een beetje in de aanleg, maar er is echt wel verschil. je hoeft ook echt niet een creme van 50 euro te gaan kopen. Maar wel is het beste eentje met een factor erin.
En sávonds even je gezicht reiningen dan word je huid niet vet.
(Als je huid vet word van een creme heb je niet de goede creme voor jouw huid.)
En gebruik geen pot of blik nivea of zo dat is namelijk voor je body en dat is dus wel vet.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:28

Moontje1991 schreef:
1 keer per week is dat genoeg voor een huid die het eh zwaar te voorduren heeft?

Als je vaker scrubt heeft je huid geen tijd om te herstellen en wordt deze alleen maar kwetsbaarder.