zo bang voor die griep..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

zo bang voor die griep..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:10

ik heb echt heel bokt afgezocht maar alle topics ervan waren gesloten. :+

ik ben dus de laatste tijd een beetje verkouden en vooral als ik er aan denk beetje benauwd, zit een beetje vol in me longen denk ik.
nu die mexicaanse griep zo erg heerst ben ik echt ontzettend maar dan ook ontzettend bang dat ik dit heb..
verder niet echt verschijnselen, maar als dit soort dingen eenmaal in mijn hoofd zitten maak ik mezelf alleen maar nog zieker :(:) .
ik word dan erg gespannen en ga er veel op letten, hierdoor word dit alleen maar erger..

bij de verschijnselen op het internet over de mexicaanse griep stond er alleen bij dat een droog hoestje een verschijnsel was kwa verkoudheid.
heel veel mensen uit mijn dorp/school/die ik ken hebben het en ben extreem bang voor de gevolgen.
meer bokkers?

MamaMiesje

Re: zo bang voor die griep..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:11

Waarom laat je je dan niet inenten als je er zo bang voor bent?
En het is niet alleen hoesten, je moet er ook hoge koorts bij hebben he? ;)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:12

Persoonlijk vin dik het allemaal flink overdreven.
Wekenlang hoor je niets van die griep maar zodra de oproepen om in te enten op de deurmat vallen, vallen de mensen met bosjes tegelijk dood neer.

Ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Maargoed, dat zal wel boeren nuchterheid zijn

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:13

ja maar ik zit niet in de risicogroep.
en bij 38 graden koorts kun je het al hebben.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:13

Waarom zou je er bang voor zijn?
Het lijkt heel mild te verlopen, niet erger dan een gewone griep. (sterker nog, zou best kunnen dat ik het ook gehad heb, de verschijnselen klopten in elk geval precies)

Ik denk dat je meer kans hebt om onder een auto te komen dan dat je overlijdt aan de mexicaanse griep hoor.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:14

Tja zo probeer ik ook te denken. maar stel nou toch dat ik bij die paar zit die er wel aan dood zijn gegaan. en ja ik kan een stresskip zijn in zulk soort dingen :o

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:14

Ik zou me er niet druk om maken. Mijn halve omgeving heeft de mexicaanse griep gehad, 't is even vervelend, maar je wordt niet eens getest om te kijken of je het hebt. Enige wat de huisarts zegt is: "Thuis blijven, met zo min mogelijk mensen in aanraking komen, uitzieken en als het heel erg wordt even bellen". Ze zijn allemaal na een week gewoon weer verder gegaan met hun leven, levend en wel. ;)

Er gaan meer mensen dood aan kanker, aids, hartaanvallen, hersenbloedingen en stress, dan aan de mexicaanse griep. Er zijn relatief zó weinig mensen gestorven aan die griep, in September zou het echt ernstig worden en veel mensen in Nederland sterven, maar tot nu toe zijn het er 14.

In de tijd dat die 14 mensen gestorven zijn, zijn er héél wat meer mensen doodgegaan door een dodelijk verkeersongeluk. Ik zou dus banger zijn voor een ritje op de fiets/auto/bus, dan voor de mexicaanse griep. :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:15

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:15

het is de tijd van het jaar om verkouden te zijn en beetje verhoging is juist goed, dat helpt je lichaam om een eventuele indringer te verdrijven.. ik zou me niet zo'n zorgen maken..

ik ben afgelopen maandag op pfeiffer getest, enige wat eruit is gekomen is dat er een griepvirrus in mijn bloed zit.. of het om mexicaanse griep gaat hebben ze geen idee. Doktersadvies: extra vitamine, gezond en optijd eten, en veeeeeel slapen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:16

die griep is een massahysterie en daarvan ben je het slachtoffer, het is dikke onzin hoe er over gedaan wordt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:17

Je kunt altijd ERGENS aan doodgaan, of het nou aan de griep is of aan wat anders. Als je je daar de hele tijd druk over moet gaan maken, verspil je een heleboel gedachten die je ook aan leuke dingen kunt "verspillen"!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:18

daar hebben jullie gelijk in ja :)

dion_sharif

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:18

zal ik je gerust stellen? ;)
ik heb het en het begon (donderdagavond) met hoofdpijn en daarna hoesten (die nacht) en hoge koorts (39,5).
Zaterdag en zondag ben ik wel echt beroerd geweest, alleen maar slapen geen licht aan willen en geen tv zo'n hoofdpijn. Je borstbeen gaat soort van ontsteken dus dat doet echt super zeer. Nu heb ik nog ongeveer 38 soms richting de 39 en ben ineens snotverkouden. En ribben doen super zeer en al het kraakbeen ook.
Maar het is niet leuk maar ik heb geen moment gedacht dat ik dood zou gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:18

Als je verder niets onder de leden hebt, zou ik me niet zo ongerust maken.
Wanneer je niet tot de risicogroep behoort, kan je helaas geen vaccin halen.
Als je twijfelt, kun je even de huisarts bellen of hij/zij denkt dat je langs moet komen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:19

niet dat ik er bang voor ben maar ik weet dat ik het ga krijgen. Ik krijg bijna elk jaar het griepvirus dat rondgaat haha, jammer genoeg een zwakke weerstand. Vraag me dus af wanneer ik het ga krijgen en hoop niet binnenkort, heb ik het veel te druk voor. Veel te veel wat ik niet kan missen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:21

Moon schreef:
Persoonlijk vin dik het allemaal flink overdreven.
Wekenlang hoor je niets van die griep maar zodra de oproepen om in te enten op de deurmat vallen, vallen de mensen met bosjes tegelijk dood neer.

Ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Maargoed, dat zal wel boeren nuchterheid zijn

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Buiten dat qua doden ed is het dodental is nog steeds gelijk aan de grote griep, enige is dat de mexicaanse griep wat heftiger is. Dus ja ook ik vind het het behoorlijk overdreven, vind het pure bangmakerij van mensen.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:22

vind trouwens jammer dat deze topics gesloten worden. Dit is een hot item en daar willen mensen over praten. Geen paniekzaaierij.

Desty

waarschijnlijk heb ik het ook al gehad S:
het is in veel gevallen niet de griep zelf waar je dood aan gaat maar de gevolgen zoals bijv. longontsteking (:
niet om je bang te maken ofzo maar dat is wel zo. ;)

smurffie

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:23

idd. heel veel mensen op bokt vinden het fijn erover te praten zodat ze een beetje ingellicht en gerust gesteld kunnen worden :j

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:23

Die topics zijn niet voor niets gesloten. ;) (ook al vind ik het zelf wel jammer)

Maar maak je alsjeblieft niet zo druk! Ik heb nu zelf ook de Mexicaanse griep (39 graden koorts etc. word nu wel minder gelukkig) maar het stelt niet veel meer voor dan iets erger dan de normale griep.
Laatst bijgewerkt door Mies op 09-11-09 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Valincia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:24

waarom ga je dan niet toch voor de een vaccinatie? iedereen mag hem hebben maar als je niet in de risicogroep zit moet je hem zelf betalen, ik geloof dat hij rond de 20 euro zit. Hiervoor hoef je het dus niet te laten. Ik volg de opleiding doktersassistente en we hebben het af en toe nergens anders over zal je wel snappen. Verder hoef je je er echt niet zo druk over te maken als je weet dat je verder niet iets onder de leden hebt. Maak anders gewoon een afspraak en overleg met je huisarts wat slim is om te doen in jou geval!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:24

Joh, een griep is meestal zo weer over...je krijgt koorts, voelt je heel zielig, kruipt een weekje lekker zielig met veel uitgeperste sinaasappeltjes, je kat en wat viva's onder de wol en na een week ben je er weer. De Mexicaanse griep verloopt niet anders dan andere griep.
Ik heb zelf 10 jaar geleden een keer (echte) griep gehad, dus ik weet waar ik het over heb.

Ja, het is wat erger dan een gewone zware verkoudheid (die weleens griep genoemd wordt) waar je een dag of 2 wat miserabel van bent, maar het is echt geen drama.

Kan je eraan doodgaan? Ja, maar die kans is minimaal, bijna theoretisch, als je verder gezond bent. Bovendien gaan aan elke griep mensen dood, en heel soms zijn dat overigens gezonde mensen/kinderen. dus die mexicaanse griep is daar niet anders in.
De kans dat je je doodrijdt in je auto is groter!

Ik kan me via mijn werk laten enten, maar ik ga dat dus niet doen. Ik durf het risico echt wel aan.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 09-11-09 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:26

Ik zal je een geruststellende feit geven. Er is pas slechts 1% van de normale hoeveelheid 'doden' bij de seizoensgriep gevallen bij de Mexicaanse Griep.
Bron: Elsevier

Maar 1%... de gewone seizoensgriep is veel dodelijker.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:29

Ik kan me via mijn werk ook laten enten, maar bijna niemand doet het bij ons (verzorgenden en verplegenden). Ik ook niet hoor, vind het de grootste onzin, aan een griepje ga je zo gauw niet dood. Heel sneu voor die 14 overledenen, maar aan een gewone griep gaan er meer onderdoor inderdaad.

Enige is dat wordt verwacht dat bij de Mexicaanse griep meer besmette mensen worden en ze zich allemaal net wat beroerder voelen dan bij een normale griep. Maar vooralsnog is een 'gewone' griep gevaarlijker. :P