zwanger en mexicaanse griepprik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

zwanger en mexicaanse griepprik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 09:30

Hoi ,

Ik ben nu 23 weken zwanger en heb een oproep gehad om een mexicaanse griepprik te halen , maar zit te twijfelen want ze weten niet wat het met het kind kan gebreuren .
Zijn er meerdere die er over twijfelen ?

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:34

Gisteren vertelde ze nog op tv dat de prik voor 100% veilig is,
ze zullen het vaccin wel voldoende getest hebben alvorens ze het gebruiken zou ik denken.

Ga hem maar gewoon halen .

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:37

het vaccin is niet getest op zwangere vrouwen, en in mijn ogen is het dus onmogelijk om te zeggen dat het 100 procent veilig is.

ik ben 33 weken zwanger en natuurlijk ook de oproep gehad, maar ik durf het niet aan, niet voor mezelf maar voor de kleine. op zwangerschaps forums zijn ook heeel veel mensen die twijvelen en het niet aandurven, de adviesen van artsen zijn ook gewoonweg niet gelijk, de ene huisarts zegt ja doen, terwijl de ander zegt nee niet doen, net als gynocologen en verloskundigen.
Laatst bijgewerkt door dobbel op 09-11-09 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1989

Re: zwanger en mexicaanse griepprik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:39

Ik heb laatst van een collega gehoord dat een vrouw die 31 weken zwanger was en de mexicaanse griep kreeg daarna een doodgeboren kindje baarde :S

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:40

maar dat kan ook met de gewone griep gebeuren laura, een vroeggeboorte door hoge koorts gebeurt vaker, en voor de gewone griep krijgen zwangeren ook geen oproep.

vind dat iedereen er erg paniekerig over doet.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:43

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 09:44

Die folder zat bij de oproep .

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:47

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:50

ben zelf 39 weken zwanger geen oproep gehad, maar had hem anders ook niet gehaald, tegen de tijd dat ik de tweede zou moeten krijgen is het kindje er al. Anders zou ik het denk ik ook niet doen heb zelf een goede weerstand en ze weten idd niet 100 procent zeker te zeggen wat het met het ongeboren kind doet

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:13

Ik ga het niet doen. De prik is niet getest en er schijnt kwik in te zitten dat niet goed is voor de hersenontwikkeling.
Ik doe gewoon extra voorzichtig, niet op plaatsen komen waar het heel druk is en zoveel mogelijk thuis..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:18

Het vaccin is sowieso niet getest, noch op zwangere, noch op ouderen. Mensen die nu het vaccin nemen zijn als het ware de proefkonijnen.
Een vaccin moet tenminste een aantal jaar getest worden. Dit vaccin is nu 2 maanden ''getest'' en geproduceerd.
(Dit omdat het over een aantal jaar gewoonweg niet meer nodig is).

Ik raad je aan om het vaccin niet te nemen.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:19

ik ben zelf slechts 10 weken, maar als ik verder was ging ik hem waarschijnlijk ook niet halen. door oa de kwik die erin zit. en ze hebben het niet getest op zwangere vrouwen.

daarnaast heb ik vernomen van een verpleegster die werkt op de afdeling waar mensen met de mexi griep komen. IS dat ze vorig jaar in australie al geent hebben, en daar blijkt dat sommige meisjes onvruchtbaar zijn... (tja kunnen ook niet aantonen dat het door die enting per definitie komt).

Maar geen zekerheid, dan zou ik het niet doen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:23

Ik wilde het er toevallig zo meteen met mijn VK over hebben.
Mijn eerste gedachte was ook niet halen maar ik vergat even dat wij in december een kerstcircus draaien en ik dus veel met mensen in contact ga komen. Heel veel mensen.
Ja, wat is dan wijsheid...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:27

ik ben nu 22 weken zwanger en heb besloten het niet te doen. Nu ben ik al ziek geweest, zeer waarschijnlijk al de mexicaanse variant, en het enige wat echt gevaarlijk is, is de koorts.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:27

Ben nu 33 weken zwanger, heb geen oproep gehad maar ik kan een afspraak maken om te enten. Mijn zusje is 37 weken zwanger en die is afgelopen vrijdag de vaccinatie wezen halen. Ze heeft al een kleine van 2, en ze wilt gewoon absoluut geen risico nemen dat ze ziek wordt en die kleine aansteekt.

Ik weet nog niet wat ik doe, wacht nog een week of 2 en neem dan een beslissing. Het probleem als je de mex griep krijgt als je zwanger bent is dat je een zeer grote kans op longontsteking hebt omdat je minder longinhoud hebt. Ja klopt dat is bij een normale griep ook maar voor deze griep heeft je lichaam absoluut geen weerstand. Denk er goed over na, het is natuurlijk geen water wat je inspuit. Maar zeg niet bij voorbaad al nee. Succes met je keuze.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:33

ik ben ook 32 weken zwanger maar vind het heel eng allemaal, en idd niet voor mezelf maar voor de baby, er zijn zoveel tegenstrijdige berichten.
Dus ik twijfel ook, op het moment weegt mn keuze iets meer naar de neekant af...
Maar hoorde net dat alle kleintjes de enting krijgen tot en met 5 jaar..
Dus het blijft echt een heel lastig iets,, maar idd longinhoud heb ik ook bijna niet heb het dagelijks benauwd en als je dan weer dat berichtje hierboven leest dan word het afwegen weer is nog moeilijker....

Nou hopen dat iedereen de juiste keuze maakt en dat die griep gauw milder word...

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:57

Niet zelf zwanger, maar wel student verloskunde en net een paar weken stage achter de rug. Wij kregen ook heel veel vragen over wel/niet inenten tegen de Mexicaanse griep en je kunt gewoon niet zeggen of mensen het wel of niet moeten doen. Ze mogen zelf kiezen, maar ik zou het ook een moeilijke keuze vinden.
Hoe groot is de kans dat je echt ziek wordt? Hoe veel gevolgen kan dat mogelijk hebben voor het kind (en voor jezelf)? Welke gevolgen heeft de inenting? Allemaal vragen waar we niet precies het antwoord op weten. Het lijkt veilig en de kans dat je een longontsteking krijgt van de Mexicaanse griep is iets groter. Maar dan alsnog, je mag wel weer gewoon behandelt worden. etc. etc.

Kortom, ik zou hoe dan ook voorzichtig zijn en extra letten op hygiëne (handen wassen, zakdoekjes mee). Als je sowieso al tot een risicogroep hoort (bijvoorbeeld astma) dan zou ik persoonlijk sneller overwegen om wel de vaccinatie te halen, omdat je dan twee risicofactoren hebt (zwanger en astma).

Veel succes bij het maken van de keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:01

Omdat topics over Mexicaanse griep ivm de kans op het veroorzaken van paniek op slot gaan. Ben ik genoodzaakt hier ook een slotje te plaatsen.