Galblaas verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:48

ik heb vanavond weer 2 aanvallen gehad. Ze leken op galaanvallen... Maar duurde maar 1 min.
Ik heb een week voor de operatie een ERCP gehad. Za toch niet zo zijn dat er net in de week nog een steentje door is geschoten. Ik heb ook het gevoel ofdat er iets tegen me rechterribben aan drukt. Wat ook weer doortrekt naar me rug echt een keer goed inademen gaat niet.
Heb net maar een diclofinac ingenomen waar ik eigenlijk mee gestopt was. Omdat het zo goed ging.
Gelukkig mag ik morgen op controle.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 09:13

Ben benieuwd wat de controle uitwijst. De pijn die jij beschrijft lijkt een beetje op wat ik ook had na de operatie. Ik heb toen voor mezelf verklaard dat de boel van binnen gewoon flink gekneusd was en dat de ribben ook een optater hebben gehad. Doorademen heeft lang veel zeer gedaan. Nu is dat inmiddels helemaal weg.

Laat je weten hoe het was op de controle?

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:48

Ik ben op controle geweest. Pmdat er gal gelekt heeft zal het herstel wat langer zijn en zal ik er nog wel effe last van hebben.
De ribben komt idd omdat alles is opgeblazen tijdens de operatie.
Het moet als het goed is allemaal goedkomen.

De aanvallen die ik heb gehad moet ik in de gaten houden zodra ik er veel last van krijg gelijk naar de HA toe en dan moet er weer een internist naar kijken. Mogelijk dat er in de week van de ERCP en de operatie nog een steentje is door is geschoten wat idd wel kan kloppen want ik had die week ook nog erg veel pijn. Hopelijk komt het niet meer terug en anders trek ik gelijk aan de bel ga er nu echt niet zo lang meer mee rondlopen haha.
En ja het eten hij zei dat me lichaam gewoon moest wennen en dat het allemaal goedkomt. Alleen ik heb gisteren champions met uien gegeten en die lagen net nog heel in de wc haha verteerd het eten niet meer ofzo?? beetje raar

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 16:24

Ah! vandaar dat je nog wat last hebt dus. Ik ben blij te horen dat de pijn inderdaad van de ribben komt, ik heb me er aardig zorgen om gemaakt.

Ik hoop voor je dat je geen aanvallen meer krijgt. Inderdaad, dat je hele champions poept.. gek! Rustig aan nog even, dan ben je er zo weer boven op.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:53

Ik ben weer opgenomen. Me maagslijmvlies is flink geiriteerd. Het zit niet mee

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:21

Oh Ninja, wat een tegenvaller.

Wat gaat er nu gebeuren?

Heel veel sterkte!!! :(:)

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:19

Och jee, Ninja! Wat balen. Hoe kan het dat je maagslijmvlies is gaan irriteren en wat gaan ze er aan doen?

:(:)

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:12

De irritarie moet vanzelf weer over gaan en komt door de diclofinac. Die mag ik nu ook niet meer.

Maar me leverwaardes waren ook verslechterd. Dus vandaag of morgen weer een mri. En waarschijnlijk ook een ercp

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:13

Ninja, dat is wel erg vervelend. Hadden ze je bij de diclofenac geen maagbeschermer voorgeschreven?

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:18

MarjaG schreef:
Ninja, dat is wel erg vervelend. Hadden ze je bij de diclofenac geen maagbeschermer voorgeschreven?

Idd. Die nam ik er wel steeds bij :j

Maar dan nog kan het voorkomen ben ik bang.

Sterkte hoor!! :(:)

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:55

Jawel steeds ingenomen maar helaas ik heb weer de pech

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:57

Jeetje Ninja schiet niet echt op he..

die pijn in de ribben heb ik ook ruim een week-1,5 week gehad..
ik had heeeel erg pijn in mn rug, ademen deed zeer en ik ademde ook heel kort.

toen ik de dag na mn operatie werd opgenomen waren ze bang voor een longontsteking, dat was het gelukkig niet..

Ik heb na mn operatie nog 1 heftige "aanval" gehad.. geen flauw idee waardoor het kwam maar ik had 20 min extreme buikpijn...


ben lekker een weekje op vakantie geweest naar de zon (tunesie) littekens zijn gelijk minder opvallend door mn bruine buikje :D
je ziet ze nog steeds erg goed hoor, maar voor mij is het ook maar 2 maandjes geleden..

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:07

Ik zou als je nog eens een aanval krijgt gelijk aan de bel trekken want de kans op een steen in de galweg is er nog.

Ik heb gisteren weer een erpc gehad want er zaten nog stenen in de galwegen wat de onwijze pijn veroorzaakte. Maar wat een pijn weer vanacht van die erpc dat had ik de vorige keer ook. Ik hoop dat ik er nu voor goed van af ben

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:16

zo ik ben weer thuis gelukkig hoop dat ik er nu van goed vanaf ben

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Galblaas verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:37

Hoop het ook voor je Ninja!!

Fijn dat je iig weer thuis bent.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:39

ninja2 schreef:
Ik zou als je nog eens een aanval krijgt gelijk aan de bel trekken want de kans op een steen in de galweg is er nog.

Ik heb gisteren weer een erpc gehad want er zaten nog stenen in de galwegen wat de onwijze pijn veroorzaakte. Maar wat een pijn weer vanacht van die erpc dat had ik de vorige keer ook. Ik hoop dat ik er nu voor goed van af ben


Bedankt voor de tip,
ik hou het in de gaten maar heb geen pijn meer gehad..

fijn dat je weer thuis bent en nu maar hopen dat je pijnvrij blijft!! :D