Er is in de zomer inderdaad een last van mijn schouders gevallen en het ging de goede kant op wat betreft stress, maar ik heb uiteindelijk een enorm zware zomer gehad. Ik heb echt even het diepste dal van mijn leven ingekeken op het moment dat het uit ging tussen mij en mijn vriend. Het is inmiddels wel weer aan en op dat gebied gaat het dus weer goed, maar nu komt de stress weer opspelen. Het is voor mijn omgeving absoluut niet leuk, zij kunnen me niet helpen, omdat ik zo in gevecht zit met mezelf.
Al ben ik dan niet overspannen, dan is het misschien toch niet verkeerd om naar de huisarts te gaan en eventueel een doorverwijzing te krijgen. Of misschien heeft hij iets voor me waar ik op de momenten dat ik het nodig heb iets rustiger van word. Ik ga sowieso eerst even met mijn moeder en vriend overleggen en dan zie ik wel wat ik doe. Op dit moment ben ik weer rustig, maar het kan ieder moment veranderen. En daar word ik ook zo moe van. Ik weet nooit precies waar ik aan toe ben voor mezelf. Bovendien ben ik ook gewoon moe, ik voel me echt 'op'. Ik slaap wel (te) weinig, maar 's nachts kan ik niet inslapen omdat ik overal over pieker en 's ochtends kan ik vervolgens mijn bed niet uit komen omdat ik zo moe ben.