Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:46

Na aanleiding van een zeer interesante discussie die ik heb gehad heb ik besloten er ook maar een stelling tegen aan te gooien. Bij deze dus ;)

Stel je voor, je hebt onveilige sex gehad (bewust of condoom is gescheurt of wat dan ook) in je vruchtbare periode, en nu ben je als meisje-zijnde een klein weekje overtijd. Niets wijst er ook op dat je spoedig gaat bloeden. Omdat je nooit overtijd bent baart dit je enige zorgen en brengt het vragen mee. Want ga je het de jongen(s) vertellen en wanneer?
(1) Je kan de jongen(s) gelijk al inlichten.
(2) Je geeft je lichaam nog even een weekje max 2 weekjes de tijd en doet vervolgens een test, waarna je de jongen(s) inlicht.
(3) Je wacht af, doet een test, indien die positief is wacht je tot het zeker is dat je lichaam het vruchtje niet afwerpt en je dus zekers een baby gaat krijgen, en licht daarna pas de jongen(s) in.

Voor de vrouwen, wat zouden jullie doen?
En voor de weinige mannen, wanneer zouden jullie het willen weten?
En wanneer vertel je het je ouders (bij thuiswonend een zeer meespelende vraag)?


Anoniem

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:49

Wat zou in dit geval de relatie met de betreffende jongen zijn?

Want als het om mijn vriend gaat zou ik hem gelijk inlichten..
Mijn ouders zou ik het vertellen als ik er zeker van ben of ik wel of niet zwanger ben. Ik woon niet meer thuis.

Anoniem

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:50

Relatie is niet aanwezig, hooguit vriendschappelijk.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:51

ik heb een vriend..voor hem kies ik antwoord 1..als ik geen vriend had gehad maar wel een scharrel(s) dan denk ik antwoord 2 als het zo zou zijn..
aan mijn moeder idem..mijn vader kies ik antwoord 3 voor..

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Anoniem

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:52

Als de relatie hooguit vriendschappelijk is zou ik voor optie 2 gaan.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:54

Als je idd in die situatie zit optie 2, ik woon samen dus dat heeft vriendlief gelijk door.

Anoniem

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:57

Hier hetzelfde ;)

Alleen word ik niet meer ongesteld door spiraaltje dus ik zou het op een andere manier moeten merken (hoop ik.. :P )

Anoniem

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:59

Het grappige is dat de meeste mannen toch voor optie 1 kiezen, ''dan is het nog niet zeker dus kan het nog meevallen, is de klap wat minder hard'' zeggen ze ;)

Kana

Berichten: 9051
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:00

Niet vertellen en aborteren :)


edit/ als ik zwanger zou zijn, hé. :+

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:01

Ik zou zoiezo niet wachten met testen als je overtijd bent kan je al meteen testen en als het positief is meteen inlichten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:02

Kana schreef:
Niet vertellen en aborteren :)


edit/ als ik zwanger zou zijn, hé. :+



Echt?!

Dat zou ik nooit doen. Natuurlijk, als jouw keuze abortus is, okee. Maar vind je niet dat hij dan niet het recht heeft om het op zijn minst te weten? Het is dan net zo goed zijn kindje als de jouwe.

MarisdB
Berichten: 390
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:03

Wacht jij een week met een zwangerschapstest??? :wow: Ik heb hetzelfde als Kimmey en doe standaard eens in de zoveel tijd een test, je gaat toch niet zitten afwachten of je misschien wel zwanger bent?

Als je geen vriend hebt en je hebt alleen een one night stand gehad waarbij iets mis is gegaan, dan zou ik die kerel al helemaal niet gaan lastig vallen voordat je zekerheid hebt wat er is gebeurd. En optie 3, zwanger raken van een one night stand en dan die man niets vertellen tot je zo ver bent dat hij geen enkele keuze meer heeft vind ik ook echt niet kunnen. Ok stel jij wil per se een alleenstaande moeder zijn, dan nog is hij de vader en heeft hij het recht om er een mening over te hebben.

Kana

Berichten: 9051
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:04

En dan?
Dan vertel je het die gozer, die wordt dood ongelukkig met deze informatie wat hij er ook van vind. Hij zat er immers niet op te wachten.
Ik haal het zowiezo weg. Daar valt dan absoluut niet over te praten. Waarom zou ik het hem vertellen?

"hé, ik draag je kind en ik haal het weg" Nahh, lijkt me geen succes. :)

Onwetendheid is zaligheid? (zoiets was dat toch, haha)

Dit is allemaal hypothetisch he, aangezien me het niet zou overkomen want dat zou ik eerst sex moeten hebben met een vreemde, en dat gebeurd niet. :+
Laatst bijgewerkt door Kana op 05-09-09 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Kana

Berichten: 9051
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:05

MarisdB schreef:
Wacht jij een week met een zwangerschapstest??? :wow: Ik heb hetzelfde als Kimmey en doe standaard eens in de zoveel tijd een test, je gaat toch niet zitten afwachten of je misschien wel zwanger bent?

En dit, als je niet zwanger wilt worden moet je geen risico's nemen.
Toen ik een vriend had deed ik elke maand een test, gewoon voor de zekerheid ookal deden we het veilig. :)

MarisdB
Berichten: 390
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:06

Ik zie het hier eerder andersom gebeuren: oja, ik ben 3 maanden zwanger van je, dus je krijgt nu even ongevraagd een kind. Of je je straks nog een keer komt melden als de kosten tegenvallen of als dat kind z'n pa een keer wil zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:07

Kana schreef:
En dan?
Dan vertel je het die gozer, die wordt dood ongelukkig met deze informatie wat hij er ook van vind. Hij zat er immers niet op te wachten.
Ik haal het zowiezo weg. Daar valt dan absoluut niet oer te praten. Waarom zou ik het hem vertellen?

"hé, ik draag je kind en ik haal het weg" Nahh, lijkt me geen succes. :)

Onwetendheid is zaligheid? (zoiets was dat toch, haha)

Dit is allemaal hypotethisch he, aangezien me het niet zou overkomen want dat zou ik eerst sex moeten hebben met een vreemde, en dat gebeurd niet. :+



Hmm zo zijn de mannen waar ik mee omga echt niet. Ik zou het alsnog vertellen, het is toch iets wat tussen jullie in blijft staan, of hij het nou weet of niet.

Maar mocht het hypothetisch gezien dan iemand zijn die een vreemde is voor me dan zou ik het ook niet vertellen.
Als het gewoon een vriend van me was wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:08

Mijn voorkeur abortus staat er niet bij maar:
- Bij eigen vriendje: meteen vertellen
- Bij goede vriend cq bekende: optie 3
- Bij scharrel: optie 4 -> nooit

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:08

Optie 4: meteen een test kopen, dan weet je het tenminste. En dan hangt het van de vent af wat je doet.

Overigens vind ik de (s) achter jongen(s) nogal vreemd, dat zou betekenen dat je niet eens weet van wie het is omdat je in de vruchtbare dagen meerdere keren (onveilig) met verschillende mannen gedaan zou hebben. Dan zou je wel heel stom zijn.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:11

Kimmey schreef:
Kana schreef:
Niet vertellen en aborteren :)


edit/ als ik zwanger zou zijn, hé. :+



Echt?!

Dat zou ik nooit doen. Natuurlijk, als jouw keuze abortus is, okee. Maar vind je niet dat hij dan niet het recht heeft om het op zijn minst te weten? Het is dan net zo goed zijn kindje als de jouwe.


Ja en wat dan als hij absoluut tegen abortus is??? Dan ga je een leuke krijgen. Het gaat hier wel om een on night stand he, geen relatie. Ik zou dan dus precies hetzelfde doen als Kana. (grin zie nu de aanvulling van Kana, jup helemaal mee eens). Zelfs dat laatste, ik ben nl getrouwd en niet van plan vreemd te gaan :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:12

Oei, dat is wel een lastige situatie. Ik heb wel een paar keer een vergelijkbare situatie gehad met mijn vriend. Ik slik de pil, maar heb wel een paar keer gehad dat ik 'm was vergeten en in dat geval vertel ik dat dan ook gelijk tegen mijn vriend. Heb één keer gehad dat ik zelf echt dacht dat ik zwanger was, begon ook enkele symptomen ervan te vertonen en dat maakte me echt bang. Door mijn gedrag begon mijn vriend vanzelf te merken dat iets me niet lekker zat en hij kwam er snel genoeg achter wat er aan de hand was. Samen een test gehaald en uiteindelijk bleken de zorgen nergens voor te zijn. Maar in mijn gevallen heb ik mijn vriend dus direct ingelicht, maar ik denk dat het ook heel erg verschilt of je een vaste vriend hebt of dat je een scharrel hebt waarbij het gebeurt. In dat geval zou ik niets zeggen en eerst nog even afwachten (na een kleine week kan er in principe nog van alles gebeuren) en als er na twee weken nog niets is veranderd een test doen. Bij een negatieve test lekker je mond houden en bij een positieve test dus wel gelijk, hoe moeilijk het ook is, het nieuws brengen. En dan samen aan de ouders vertellen.

Ik doe overigens eens in de zoveel tijd, als ik gewoon weer eens aan mezelf twijfel, een test. Soms weet mijn vriend er van en soms niet. Maar dan heb ik in ieder geval voor mezelf zekerheid ook al doen we het (dubbel) veilig.

"Learn from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:12

MarisdB schreef:
Wacht jij een week met een zwangerschapstest??? :wow: Ik heb hetzelfde als Kimmey en doe standaard eens in de zoveel tijd een test, je gaat toch niet zitten afwachten of je misschien wel zwanger bent?



Wow, echt?
Doe je dat niet alleen als je iets 'vermoed'?


Rina: Lees mijn bericht na dat bericht eens ;)

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:13

Schiet me nog iets te binnen: Er bestaat ook een morning after pil hoor.
Was handiger geweest die meteen te nemen, dan was deze discussie overbodig :D

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: Stelling: overtijd -> wanneer vertel je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:16

Ik denk dat ik zou wachten tot ik zeker weet of ik ook echt in verwachting ben, het hem dan vertellen en samen beslissen wat voor ons de beste keus is. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:16

Die s staat er omdat ik meerdere mensen ken die inderdaad zeer regelmatig met diverse jongens sex hebben, een collega van me heeft in deze situatie gezeten dus het is niet ondenkbaar. Bij deze stelling ben je dus al te laat voor een morning after pil.
Het is geen discussie maar een stelling, het kan iedereen overkomen dus wanneer zou je het vertellen is geen abnormale vraag.

Mijn eigen mening is jongen -> 2, ik ga een jongen niet lastig vallen als ik nog niet zeker weet of ik wel/ niet zwanger ben.
Ouders -> 3, gewoon omdat ik op die manier de bezorgdheid van mn moeder voorblijf mocht er iets misgaan.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:20

@Kimmey zo snel kan ik niet tikken :D Oftewel jullie zijn veeeeeel te snel voor mij met berichten posten.

Maar dan nog, al is het gewoon een vriend zou ik het hem nog niet vertellen. Het is mijn lichaam en mijn leven wat ermee gemoeidt is. De kans zit er nl ook nog in dat die vriend je dan laat stikken (effe duiveltje spelen ;) ) en je er alleen voor komt te staan met een kind. En wat zou de kans van slagen zijn als het wel een relatie zou worden omdat je zwanger bent en zijn kind krijgt. Als het geen liefde in het spel is en dus alleen maar lust, is de kans van slagen met een relatie in dat geval wel zo klein. En dan zit je dus een paar jaar later alleen met een kind.

Maar eerlijkheidshalve geef ik ook toe dat ik absoluut geen kinderen wil, nu niet nooit niet (ahum ik zou ook erg moeten opschieten als ik nog zou willen :+ ) Een kind is voor levenslang, en als je ervoor gaat moet je er ook voor zorgen. En dus imo nu al goed over nadenken of je het wel wilt en kan (zowel financiel als emotioneel). Dus ook opletten wat je allemaal uitspookt en met wie en hoe enz enz enz ;)

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 bezoekers