ervaringen abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juline

ervaringen abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:25

aangezien het andere topic aardig ging lijken op een topic hoe moet ik discussiëren dan het bedoelde antwoord open ik een topic waarin mensen hun ervaringen kunnen delen.

zelf heb ik een abortus laten uitvoeren op mijn 16de bij mijn toen 11 dagen oude kindje.
het heeft geestelijk veel effect gehad en lichamelijk helaas ook.
afgelopen jaar een miskraam gehad ondanks dat het kindje gewenst was.
hierdoor heb ik sterk het gevoel dat het nog wel problemen zal gaan geven in de toekomst om nog kinderen op de wereld te zetten.

hopelijk kunnen andere lotgenoten hier hun verhaal kwijt

Blue_Eyes

Re: ervaringen abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:31

Hoe bedoel je 'bij mijn toen 11 dagen oude kindje' precies? Was dat 11 dagen na de conceptie of? Ik snap het geloof ik niet helemaal.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:33

op de echo konden ze zien dat het vruchtje 11 dagen oud was.
bedoel er mee te zeggen dat ik niks gevoeld heb van het kindje dat het echt pas zo groot was als een speldeknop

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:33

ze bedoeld denk ik dat ze 11 dagen zwanger was :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:33

Dit is ook nogal een andere insteek dan bij het andere topic, dit is bedoeld voor ervaringen, niet voor discussie ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:33

zo is het makkelijker gezegd ja hahaha

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:34

anneliesdj dat begrijp ik wel maar het gaat nu al een paar pagina's over wie wat gezegd heeft en hoe je moet discussiëren totaal niet meer over het onderwerp

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:34

Myrkvi schreef:
ze bedoeld denk ik dat ze 11 dagen zwanger was :)

Dat is lastig, want dan ben je nog niet zwanger ;) De eerste twee weken van een zwangerschap ben je nog niet zwanger, dat is nl. nog voor de eisprong.

Maar dank voor je uitleg Juline, nu snap ik het :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:38

Maar als je zwanger bent is het vruchtje ingenesteld en kan je het later aborteren door het weg te zuigen.

Anders is het nog maar een klompje cellen en heb je groote kans dat het vruchtje de baarmoederwand nieteens pakt.

TS Ik zou het lekker blijven proberen. Geef de moed niet op!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:40

Ik was al 10 weken toen ik abortus heb laten doen

Weet niet of het gevolgen heeft want heb nog geen poging gedaan om zwanger te worden

Edit klinkt misschien bot maar heb er geen minuut spijt van gehad
ik was toen 21
Laatst bijgewerkt door orienta op 15-09-09 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:46

BE, ben je voor de medische wereld de 1e twee weken na conceptie nog niet officieel zwanger?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:48

Officieel wel maar in praktijk kan dat niet omdat ze uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie en gemiddeld 14 dagen daarna heb je een eisprong.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:50

Sees schreef:
BE, ben je voor de medische wereld de 1e twee weken na conceptie nog niet officieel zwanger?

De eerste twee weken na de conceptie wel. Een zwangerschap begint echter al te tellen 2 weken voor de conceptie. Als iemand dus bv. 28 weken zwanger is, is het kindje eigenlijk 26 weken geleden begonnen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:52

Ah, op die manier. Ik kan (gelukkig) geen ervaring met jullie delen, maar leef met iedereen mee, het lijkt me erg ingrijpend om het mee te maken en om te beslissing te nemen het te doen. Vooral omdat je niet weet hoe het later valt c.q. of het lichamelijk gevolgen heeft, maar ook vanwege de reacties van de buitenwereld.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:54

2x abortus laten plegen, eerste keer toen ik 19 jaar was en de tweede keer toen ik geloof ik 24 jaar was (ben nu 29).
Beide keren wist ik voordat ik ongestelt moest worden dat het foute boel was, ik reageer heel heftig op de hormonen die gelijk vrijkwamen.
Ik ben hier altijd erg open ingeweest en moet bekennen dat ik er tot op de dag van vandaag geen 1x spijt van heb gehad.
Ik ben absoluut niet bang dat ik minder vruchtbaar ben door de abortus, wel ondertussen door een zwervende spiraal, die uiteigenlijk in mijn rechtereierstok en baarmoederwand zat, vermoedelijk een niet al te beste eierstok.

Heb nu via mijn vriend een inwonende stiefzoon van 13, moet er toch niet aandenken dat hier dan ook nog een 9 jarige en een 4 jarige rond zouden lopen.

Kleine voetnoot:

Mocht ik ooit besluiten wel kinderen van mezelf te willen en het lukt dan niet, vrees dat ik dan wel ff een diep dal door ga en spijt van de abortussen weleens naar boven zou kunnen zetten.
Aan de andere kant zou ik eerder pleegkinderen nemen dan zelf perse zwanger te willen worden, er zijn zoveel kinderen die opzoek zijn naar een goed tehuis en waarom zou ik dan nog kinderen moeten "fokken" als ik zo'n kind kan helpen.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:59

Zahlina schreef:
Ik ben absoluut niet bang dat ik minder vruchtbaar ben door de abortus, wel ondertussen door een zwervende spiraal, die uiteigenlijk in mijn rechtereierstok en baarmoederwand zat, vermoedelijk een niet al te beste eierstok.

Wat?? := Hoe heb je dat ontdekt?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:59

Evantia schreef:
Zahlina schreef:

Wat?? := Hoe heb je dat ontdekt?

dat vraag ik me ook af

edit ik heb ook een spiraal straks zwerft die ook ergens :o

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:00

Weer een reden om geen spiraal te willen!
Pleegkinderen, dat lijkt me heel erg zwaar, maar wel heel goed. Je helpt dan vast heel goed, lijkt me heel eervol. (ik zou het zelf niet kunnen denk ik)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:03

Huisarts, 5 gyno's konden hem niet vinden dus onder narcose en 1 1/2 uur later hadden ze hem eindelijk weer gevonden..

Euh het ding zat er bijna 5 jaar in en ik had redelijk wat vage klachten.
Huisarts begon gelijk dat ik geen spiraal meer had...
Wacht: heb er toen een topic van gemaakt, zal het ff opzoeken.
Geloof dat daar alles staat.
[MW] Geen cyclus, een cyste en een niet te vinden spiraal...

Tja is het geen rede om er eentje te nemen?
Ik heb hem na een maand rust (was nogal uitgerekt na de zoektocht) gewoon weer een koperspiraal laten zetten.
Ik heb hier dus bewust voor gekozen omdat ik absoluut geen hormoonzooi in mijn lijf wil hebben.
Koper spiraal scheidt een klein beetje koper af waardoor het bevruchte eitje niet kan nestelen in de baarmoederwand.
Pil slikken werk dus echt niet bij mij of ik moet aan een hele zware pil (ben net niet nauwkeurig genoeg)
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 15-09-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:42

juline schreef:
hierdoor heb ik sterk het gevoel dat het nog wel problemen zal gaan geven in de toekomst om nog kinderen op de wereld te zetten.

Lichamelijk gezien is er in principe helemaal geen reden voor je ongerustheid. Of ben je bang dat het je nu niet meer gegund is? Stress kan een zwangerschap heel goed uitstellen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:48

heb eerder het gevoel dat het lichamelijk niet meer lukt maar tegen de tijd dat het echt allemaal kan zullen we het wel merken

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:52

Ik zou niet weten waarom het je lichamelijk niet zou lukken. Neem aan dat je een abortus door pillen op hebt gewekt of niet?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:53

nee laten weg zuigen onder gehele narcose

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:56

Ok.
Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken, het is lichamelijk een relatief lichte ingreep. Misschien kan een arts je anders geruststellen?

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:08

Nou, ik heb de afgelopen 5 jaar 3 jaar abortus moeten laten plegen. Let wel... De zwangerschappen waren zeer gewenst, maar de 1e en 3e keer hadden de kindjes een afwijking aan de blaas, wat niet verenigbaar was met het leven. Komt normaal gesproken nooit 2x bij zelfde persoon voor, bij mij dus wel. We zijn helemaal door de medische mallemolen gehaald om te zien waar dit probleem genetisch gezien lag. Is dus helemaal niets gevonden. Deze kindjes zijn net voor de 16 weken geaborteerd.
Bij het 2e kindje is het hartje bij 9 weken gestopt. Na 2 weken rondlopen heb ik de gynaecoloog gevraagd om me te opereren. Ik kon er niet meer tegen.
De operaties waren op zich relatief licht.
Als ik weer voor de keuze zou staan, meteen operatie. De 2 weken dat ik heb moeten rondlopen met de wetenschap dat het kindje "vanzelf" moest afkomen, vond ik een regelrechte hel. Ik durfde zelfs niet meer naar de wc. Bang dat ik iets zou vinden.
(Ja, ik was ook al 9 weken onderweg)