Dreadlocks

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:11

Ik vond nog nergens een topic over dreadlocks, en aangezien ik dat een heel interessant onderwerp vind, open ik er één. 8-)

Hier kun je terecht met alles dat over dreads gaat.

Ik merk dat er veel vooroordelen over dreads zijn, en ik wil die graag uit de wereld helpen. Ik sta voor alles open, dus kom hier rustig melden dat dreads vies zijn als je daar behoefte aan hebt. Met argumenten graag. :D

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:46

echte dreads vind ik wel snel smerig en overzorgd. die gekleurde dreads zette ik zelf in de kapsalon toen ik daar nog werkte, en als dat gewoon goed bijgehouden word en op tijd opnieuw ingezet kan het heel verzorgd eruit zien.

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:50

Silvaantje schreef:
echte dreads vind ik wel snel smerig en overzorgd. die gekleurde dreads zette ik zelf in de kapsalon toen ik daar nog werkte, en als dat gewoon goed bijgehouden word en op tijd opnieuw ingezet kan het heel verzorgd eruit zien.

De laatste dingen die je noemt zijn niet eens dreads. Dreads zijn strengen geklit haar, geen strengen gedraaid plastic.

Kun je ook argumenten geven waarom je dreads smerig en onverzorgd vindt?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:56

Ik vind echte dreads er ook vies en onverzorgt uit zien, juist door dat het klitten zijn. Dat is ook mijn argument, ik vind het er persoonlijk erg smerig uit zien. Daarnaast hoor je nog wel eens van die horrorverhalen van maden die in het haar zitten, omdat het niet vaak gewassen kan worden en het gaat broeien. Daardoor krijg ik er alleen maar een grotere afkeer van.

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:00

Haha, de vooroordelen zijn tevoorschijn. :P
Niet gewassen kan worden? Wat een onzin. Het geheim van stevige dreads ís juist wassen, en daar heb ik een mooie uitleg over.
Dreads zijn strengen geklit haar, maar vet haar klit heel slecht. Als je je haar niet wast, wordt het vet. Zo ontstaan dus nooit dreads.
Als je je haar heel vaak wast en droog houdt daarentegen, ontstaan er binnen de korste tijd dreads.

Over het onverzorgde; daar heb je erg veel verschil in. Ik ben zo iemand die niets aan haar dreads doet, behalve héél vaak wassen, maar ik ken mensen die het elke week wel haken. Dan is er dus geen pluisje te zien.

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:02

Ik vind echte dreads ook niet fris. Het zijn klitten echt haar. En dat betekent dus veel dood haar. Plus in de dreads zitten veel meer bacteriën en andere dingen die er niet in hoeven te zitten. De kern van een dread zal nooit schoon worden of fris. Omdat je daar niet goed bij kunt.

Ik heb eens een aflevering gezien op tv waar in ze een kweekje namen van afgeknipte dreads. Het was werkelijk waar schrikwekkend hoeveel soorten bacteriën en hoeveel er wel niet in die dreads zat.

Nee ik houd er echt niet van. Ik heb zelf ooit eens vlechten gehad een maand en ik heb ze er uit gehaald! Het voelde zo vies, de dode haren behielden de worteltjes die je ziet zitten en met douchen kon het niet goed schoon, als k bij de paarden was geweest bleef hetr douche water zwart. Nee echt nooit weer!

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:05

Maar áls de dreads er eenmaal zitten, hoef je het niet meer te wassen? Zo vertel je het..
Ik vind het echt ontzettend vies en ranzig :o Om de redenen die al zijn gegeven..

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:07

En die dus niet kloppen, dat heb ik net al uitgelegd.

Nee, ik zeg dat het geheim van stevige dreads wassen is. Maar dreads zijn een proces, die zijn er niet in één keer uit het niets. Dus je moet ze altijd blijven wassen om ze mooier te laten worden.

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:07

In mijn ogen zijn het proppen dood haar. Wat ik normaliter uit mijn borstel zou halen en weg gooi.

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:08

Dat jij het verzorgd, wil niet zeggen dat de rest dat wel doet. Ik ken genoeg mensen met dreads en haal daar dus mijn oordeel vandaan.

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:08

Dood is het niet, hoogstens beschadigd. Het deel dat anders uitgevallen zou zijn, is misschien dood, maar als het één en al dood zou zijn, zouden ze niet meer aan mijn hoofd zitten.

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:10

Er zal vast wel iets van gezond haar aan zitten want het moet ooik blijven hangen hé :+

Maar wat daar aan en omheen hangt is wel dood.

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:11

TiaraBungy schreef:
Dat jij het verzorgd, wil niet zeggen dat de rest dat wel doet. Ik ken genoeg mensen met dreads en haal daar dus mijn oordeel vandaan.
Haha, dat kan ik me haast niet voorstellen. Als je het zo vreselijk vies vindt, dan ga je er toch niet mee om?
Wat voor dreads hebben die mensen dan volgens jou?

@saskiab; dat is ook zo, maar dat zei ik daarboven ook al.

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:14

Ik vind het zelf niet mooi om te zien. Ben wel heel erg benieuwd hoe ze die dingen maken. :)

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:15

Dinniej schreef:
TiaraBungy schreef:
Dat jij het verzorgd, wil niet zeggen dat de rest dat wel doet. Ik ken genoeg mensen met dreads en haal daar dus mijn oordeel vandaan.
Haha, dat kan ik me haast niet voorstellen. Als je het zo vreselijk vies vindt, dan ga je er toch niet mee om?
Wat voor dreads hebben die mensen dan volgens jou?

@saskiab; dat is ook zo, maar dat zei ik daarboven ook al.


Inderdaad. Ik ken mensen met dreadlocks, zeg ik ergens dat ik met ze omga? :Y) }:0
Laat maar, ik vind het gewoon vies. Neem vooral niet de tijd om aan mij het tegendeel te bewijzen..

mireya

Berichten: 882
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Assen

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:17

Nou ik heb me er nooit echt in verdiept ofzo... Ik zou het niet weten :P
Maar i kvraag me idd af hoe ze gemaakt worden?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:18

Ik heb eens gelezen dat iemand luizen had gekregen in dr dreads. Dus van dat spul in gedaan, maar de dode luizen kan je er niet uitkammen, dus dat bleef zitten tot het weer een stukje gegroeid was, en dan moest het er uit gepulkt worden.. Jasses.. :r

Nee sorry TS, ik blijf het een vieze bedoening vinden. Zoals iemand hier ook al zei, de kern van een dread zal nooit lekker schoon zijn. Doe mij maar gewoon gezond glanzend haar, in plaats van die vieze doffe klitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:19

Ik heb niks tegen dreads. Vind het wel koel. Zou het zelf alleen niet doen.
Maar mijn vraag is, hoe haal je die dingen eruit? Of knip je ze gewoon weg?

mireya

Berichten: 882
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:21


Celinee_
Berichten: 4629
Geregistreerd: 25-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:21


zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:24

Hahaha die foto! :') Ik hoop inderdaad maar dat dit gewoon nep is!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:25

Joolien schreef:
Ik heb niks tegen dreads. Vind het wel koel. Zou het zelf alleen niet doen.
Maar mijn vraag is, hoe haal je die dingen eruit? Of knip je ze gewoon weg?


Bij de methode die ik ken worden ze tot 10 cm afgeknipt en dan ontward. Dan krijg je een giga pluis kapsel, en daar word dan weer iets moois van geknipt..

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:30

Dat is dus ook een vooroordeel.
Omdat het gewoon klitten zijn, kun je het dus uitkammen. Maar dat duurt wel heel lang en doet veel pijn. Bij veel mensen doet het al pijn om één klit uit te kammen. Dit is hetzelfde idee, maar dan 1000x zo vaak?

Er zijn dan inderdaad mensen die ervoor kiezen om de dreads kort te knippen en ze dan uit te kammen, maar dat hóeft niet.
En voor mensen die niet willen kammen kunnen ze ook bij de uitgroei knippen, dan blijft er vaak nog een cm of 3/4 over.

Celinee_
Berichten: 4629
Geregistreerd: 25-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:34

Ik vind het eigenlijk maar zonde van het haar. Stel nou dat je spijt krijgt, ben je je mooie lange haar kwijt. :+

mireya

Berichten: 882
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Assen

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:35

En hoe krijg je die dreads er nou in? :P