Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Mirkim, als je daarover meer wilt vertellen per PB vind ik dat best hoor!
Ik ben gewoon op zoek naar ervaringen van mensen, ik ben doodsbenouwd (en dat is weinig overdreven) voor aanrakingen door vreemden en zit nu dus ook letterlijk al een paar dagen hopeloos in de knoop met mezelf hierover. Ondanks dat ik al talloze therapieen heb gevolgd is dit probleem, wat waarschijnlijk de kern, of in elk geval een ervan is, nooit echt aangepakt. Deels doordat ik nog niet de goede therapeut heb gevonden, deels doordat ik iets te goed ben het therapiespelletje mee te spelen. En eentje vinden die en betaalbaar is en mijn trucjes doorziet is een hele kunst, vooral omdat ik diegene ook nog moet vertrouwen.
Mirkim, mijn behandelend psycholoog raadde haptotherapie aan omdat ik nu zowel pijnklachten heb (of beter gezegd: nog geen echte pijnklachten maar genoeg om mijn paardrijden flink te belemmeren en de pijn zal dan vroeg of laat ook wel komen). Maar het grootste probleem is gewoon aanraking. Ik raak al in paniek als iemand me een knuffel wil geven, dan weet ik niet hoe hard ik weg moet rennen en hou ook altijd een bepaalde fysieke afstand aan bij intermenselijk contacten. En dat levert logischerwijs ook problemen op met mijn vriend. Maar een fysiotherapeut die me moet aanraken bij mijn bovenlijf is echt een no-go-area, zeker als het niet met een paar behandelingen op te lossen valt. Reden mag ook best bekend worden: Ik ben verkr**** geweest waarbij ik bijna gewurgd ben, en minutenlang bewusteloos ben geweest. En eerlijk is eerlijk. mijn paard heeft al ontelbare keren mijn leven gered, soms letterlijk zelfs. En dat ik haar hinder met mijn rijden is niet te verkopen, zeker niet na alles wat mijn paard voor mij doet en heeft gedaan. Dan heb ik de plicht naar haar toe om een zo soepel mogelijk lijf te hebben en haar niet te hinderen, op geen enkele manier!
Als het nou gewoon in m'n knieen of zo zou zitten is er geen probleem, dat is een "veilige" zone. Mijn bovenlijf is dat alles behalve.
Edit: Doordat ik de laatste dagen er zo mee geconfronteerd wordt komt ook alles weer boven... Tot die drukkende handen om mijn hals aan toe en alle gore details...