Oh ik word er helemaal gek van! Maandagmiddag begon de ellende al en nu is het nog niet voorbij. Oooh ik baal er zo van. Ben gisteren naar de huisarts geweest en ik had gewoon buikgriep. Maar de diaree gaat maar niet over. Het eene moment gaat het heel lang goed en daarna is het weer helemaal mis. Oh ik wil er echt heel graag van af. Ik heb constant honger en eet ook wel goed. Morgen heeft mijn voor het eerst keuring met de hond en ik wil daar zo graag naar toe. Dus help mensen.
Ontbijtkoek is ook een fijn huismiddel tegen diarree
Barbabientje
Geplaatst: 10-07-09 17:30
hee, dit herken ik!
Alleen heb ik er al vanaf zondag avond last van :S Heb het idee dat als ik eet, het er meteen weer uit wil, maar honger heb ik als een dolle! Ik denk gewoon beetje uitzieken..ga daarom ook gewoon paardrijden enzo hoor..
edit: Helpt cola echt? Dat ga ik proberen:)
Laanbanaan
Geplaatst: 10-07-09 17:31
Een flek coca cola schudden tot dat de prik eruit is en deze dan drinken. Werkt super!
Als ik de verpleegkundige van de GGD waar ik mijn prikjes voor Zuid-Afrika haalde mag geloven, helpt cola light preventief bij maag/darmproblemen. Of het ook helpt als je al aan de diarree bent, weet ik niet. Norit is inderdaad ook gewoon een goeie
Imodium(als ze dat in Nederland verkopen) Hééél erg stoppend,dus vooral geen overdosis nemen!
zacharyhill
Geplaatst: 10-07-09 17:40
Cola light werkt lacserend dat zou ik niet doen doordat er bepaalde zoetstoffen inzitten (is wel goed als je misselijk bent) ontbijtkoek ook. veel slappe thee bananen beschuit en wit brood e.d. niet te vet gewoon licht verteerbaar werkt het beste. Af en toe een kopje boullion is goed om wat vocht vast te houden.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
okay thanks dat cola verhaal ga ik echt proberen. ik heb echt het gevoel dat ik aan het leeglopen ben ooh wat erg. Het heerst nogal hoorde ik.nog meer tips. Hier ben ik al heel blij eme als het werkt.
Immodium kun je bij drogist of apotheek halen. het beste huis tuin en keuken middel is cola zonder prik
pak een groot glas, schenk er cola in ( liefste coca cola, schijnt het beste te werken), neem een stuk keukenrol en vouw dat in de lengte zodat je het in het glas kunt hangen, de cola begint te schuimen en zo gaat de prik eruit. laat de keukenrol erin totdat het helemaal gestopt is met schuimen, eventueel 2 of 3 keer een nieuw stuk keukenpapier pakken. daarna rustig en met kleine slokjes de cola drinken. beterschap
Brainless
Geplaatst: 10-07-09 18:10
Een glas coca cola zonder prik en een banaan samen/tegelijk eten en drinken. Helpt goed.
Denk er ook aan dat je niet voor niks aan de diarree bent, dit is ook om schadelijke bacteriën uit de maag/darmen te verwijderen.
xtostarlight
Geplaatst: 10-07-09 18:11
Immodium heeft mij er laatst met 2 pilletjes vanaf geholpen, en aangezien het smelttabletten zijn zonder vieze smaak is het ook geschikt voor mensen zoals mij die nog moeite hebben met de pil door te slikken
_Noah
Geplaatst: 10-07-09 18:12
Cola werkt heel erg goed, ik gebruik het zelf tijdens vluchten als ik ziek ben, en geef het passagiers ook vaak. Helpt ook tegen misselijkheid. Maar als je echt om de haverklap naar de wc moet, en je moet even weg dan is Diacure ideaal. Ik moet wel zeggen, diacure legt je darmen stil maar haalt niet de bacterie weg! Dus het beste is, goed naar de wc gaan en norit of cola nemen.
AlexandraM
Geplaatst: 10-07-09 18:12
jodi schreef:
Imodium(als ze dat in Nederland verkopen) Hééél erg stoppend,dus vooral geen overdosis nemen!
ja verkopen ze gebruik ik ook..bij de aldi krijg je volgensmij (d8 aldi) de goedkope versie zien er zelde uit heten alleen anders