bloedtest - bang voor de uitslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

bloedtest - bang voor de uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 00:30

ja ik ben net zoals vele mensen panisch voor naalden en heb dit lang uitgesteld.
Ik heb vanochtend een bloedtest kunnen doen dankzij het zalfje EMLA
en moest die test doen van mezelf omdat er mischien een link kan zijn
tussen haaruitval (extreem), veel aankomen in korte tijd, trager enzovoort
en mijn schildklier of een andere dergelijke aandoening.

Ik heb dus die test gedaan, heb opgegeven dat ik wil worden gestest op
Schildklieraandoeningen, bloedarmoede, hiv en dergelijke soa's en nog
wat dingen. Maar ik ben egt bang voor de uitslag, stel dat er iets ernstigs
uit komt....

Moest dit egt even kwijt, sorry als het wat warrig is, het is 0:30 :+

pantuf

Re: bloedtest - bang voor de uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 01:42

Ik zal duimen voor je dat de uitslag niks ernstigs brengt :D, verder zou ik er nu niet teveel aan proberen te denken want je kan er toch niks aan veranderen, en mocht het iets ergs zijn kun je het maar beter weten want dan kun je behandeld worden toch?
Wanneer krijg je de uitslag?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 02:08

Ja dat gevoel ken ik hoor! Heb ook wel eens bloedtestjes gehad om bepaalde redenen, en ik kan echt niet tegen dat wachten. Haal mezelf van alles in het hoofd gelijk.
Het enige wat ik je kan adviseren is proberen er niet aan te denken, maar dat is moeilijk. En wanneer krijg je de uitslag?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 09:34

ik krijg volgende week de uitslag, maar ik ben dus bang voor iets dat ze dan vinden en niet te genezen is, alleen onder controle te houden ofzo ik wete niet. Tis gewoon zo balen dat het altijd een week duurt, waarom kunnen ze niet meteen kijken ofzo :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:44

Brr, eng renee......... Snap best wel je angst! Je weet maar nooit.. gelukkig kunnen ze veel tegenwoordig en kunnen ze je vast wel helpen!! Ik ga duimen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:57

lifaya schreef:
ik krijg volgende week de uitslag, maar ik ben dus bang voor iets dat ze dan vinden en niet te genezen is, alleen onder controle te houden ofzo ik wete niet. Tis gewoon zo balen dat het altijd een week duurt, waarom kunnen ze niet meteen kijken ofzo :o

je wordt voor vrij simpele dingen getest hoor :j ... Nouja HIV niet, en die van soa's weet ik niets.. Maar bloedarmoede en schildklierafwijkingen zijn wel gewoon te verhelpen :Y)

Ik hoopte altijd juist dat er iets (simpels) uit kwam :o Want dan kon er iig iets aangedaan worden, ik heb nu in een ellenlang medisch traject gelopen en ze hebben nog helemaal niets gevonden. Dat is ook niet echt leuk...

sterkte iig :(:)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:04

Heel vervelend ja....
Heb gisteren een MRI gehad omdat ik een zwelling op mijn zij heb en ze bij de echo niet goed duidelijk konden zien wat het nou was. Moet dus 1,5 week wachten tot ik de uitslag heb van de chirurg :roll:
Maar ja ik hou mezelf maar voor mocht het iets verontrustends zijn (waar ik niet vanuit ga) dan is het toch zo en ben ik alleen maar blij dat ik het weet. Dan kan er ook iets gedaan worden.
Komt vast allemaal wel goed met je uitslagen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:15

Ja Renske, ik hoop dat als ik iets heb, een schildklieraandoening heb. Dat is makkelijk te opereren en zijn volgens mij geen verdere gevolgen ofzo.

Ja begrijp je hoor, het is al helemaal balen als het ziekenhuis etc egt niet weet wat jij hebt, en dat ze dan allemaal testen moeten doen... dan is een bloedtest helemaal niets

@pitbullgup, dat is ook wel heftig hoor! Hoop dat het niets ernstigs is.... Jij moet ook best wel lang w88, egt balen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:29

Met een beetje geluk krijg je gewoon medicijnen voor je schildklier. Geopereerd word je volgens mij nooit bij een schildklierafwijking...

iig ik duim voor je dat de uitslag een beetje positief (niet in medische zin dan :') ) is :j

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:52

Dan kun je wel degelijk geopereerd worden hoor, bij mijn moeder is hij driekwart weg gehaald en nu hoeft ze geen medicijnen.
Juist als ze hem helemaal weg hadden gehaald moest ze wel de rest van der leven medicijnen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:07

Ik heb inmiddels ondervonden dat onzekerheid veel erger is dan dat ze iets vinden...ik zit al 1,5 jaar in de onderzoeksmolen :+ Er is zoveel bloed afgetapt dat ik eigenlijk half vacuüm getrokken zou moeten zijn :P (gelukkig heb ik met naalden geen probleem :D )

Schildklier aandoeningen zijn op zijn zachts gezegt lastig...toch kan er veel gedaan worden waardoor je je weer fijner gaat voelen :j Ook zonder schildklier kun je een goed leven hebben hoor (ik heb er geen een meer) ,vooral als je jong bent ben je makkelijk in te stellen ;)

Soms is een uitslag niet fijn als er een oorzaak gevonden is,wel kun je hiernaar gaan (be)handelen...als er niets uit een onderzoek komt dan blijft het gissen :n niet fijn.

Sterkte met je bloedonderzoek en als je de uitslag krijgt,zorg dat er een fijn iemand bij je zit om je hand vast te houden...dat is altijd fijn :(:)