Blaasontsteking??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:49

Ik kreeg vanmorgen opeens pijn bij het plassen, en branderig gevoel, continueu aandrang om te plassen, kleine beetjes plassen. En er zit een klein beetje bloede bij de urine ( nu moet ik wel morgen ongesteld worden..)

Ik weet dat de meeste zullen zeggen, naar de huisarts en antibioticakuur halen. Maar het punt is dat ik dit al vaker heb gehad, ongeveer 1 keer per jaar, het komt dan 'snachts opzetten en duurt een dag en een nacht en daarna is het over.

Nu wil ik wel naar de dokter maar mijn eigen arts is er morgen niet. Zal ik anders toch zelf maar morgen urine opvangen en het naar de assistente brengen?

Hebben jullie hier ervaring mee??

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:01

Als ik het voel opkomen ga ik gewoon veel drinken (granberry siroop) en ik slik granberry tabletten. Dan is het zo weer weg, maar als je echt al blaasontsteking hebt kun je beter een potje urine naar de huisarts brengen ja. Bij ons test de assistente dat meteen even en schrijft indien nodig een receptje voor een antibioticakuur. Daar hoef ik de huisarts niet voor te spreken.

Succes ermee!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:58

Ik heb het ook (alleen iets vaker dan jij).
Vaak is het even doorbijten, veel drinken en met een kruik mijn bed induiken 's avonds.

Ik ben al een paar keer bij de dokter geweest, dan krijg je een kuurtje, maar ik los het liever zo op dan steeds langs de huisarts te rennen.

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:24

Ik merk idd dat een kruik wel enige verlichting brengt. Nu ben ik dus net ongesteld geworden, dus urine wegbrengen heeft dan volgens mij ook geen zin, dan is de uitslag ook niet betrouwbaar lijkt me. Ik bijt wel ff door, hoop dat het vannacht wat afzakt zodat ik kan slapen....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:47

Mijn zus heeft ook zeer regelmatig hier last van, ook vaste klant bij de dokter en meende ook dat het toch telkens weer overging en ze maar moest afwachten om te zien als het niet vanzelf overgaat.
De laatste keer dat ze dat dacht was een paar jaar geleden en lag ze een poosje later met allerlei buisjes in haar lijf gestoken op een ziekenhuisbed, met een boze dokter die zich afvroeg waarom ze geen hulp had gezocht... Ik ben ook door de huisarts op het hart gedrukt: als je regelmatig last hebt gebruik dan je medicijnen die je thuis hebt liggen, maar als je blaasontsteking met bloedverlies hebt, onmiddellijk naar de dokter voor een antibioticakuur. Bij jou is het nu heel moeilijk om te weten als dit bloed nu was van je beginnende regels of van je ontsteking, maar ik zou bij (mogelijk) bloedverlies zeker naar de dokter gaan. Liever iedere keer een kuurtje of een keertje overbodig aankloppen omdat het toch van je regels was, dan het een keer verwaarlozen tot je veel meer schade hebt dan alleen een ontsteking.
Voor de rest kan je er weinig aan doen, mijn zus is ook binnestebuiten gekeerd omdat ze er zoveel last van had, maar niets gevonden. Je kan alleen zoveel mogelijk factoren vermijden die blaasonsteking opwekken, dus niet op een koude vloer gaan zitten, veel drinken, regelmatig naar het toilet, plassen naar seksueel contact...en uiteraard als je antibiotica krijgt ze volledig uitpakken, ookal heb je geen last meer.

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:44

Bedankt voor de tips, in principe doe ik dat allemaal al. Alleen antibiotica heb ik nog nooit gehad. Omdat het zo weinig voorkomt, en de volgende dag is het vaak weg. Maar dan vraag ik me af waar het dan van daan komt. Ik merk nu wel dat het continue gevoel om te plassen minder wordt...

Fronika

Berichten: 664
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:26

sundance11 schreef:
Ik merk idd dat een kruik wel enige verlichting brengt. Nu ben ik dus net ongesteld geworden, dus urine wegbrengen heeft dan volgens mij ook geen zin, dan is de uitslag ook niet betrouwbaar lijkt me. Ik bijt wel ff door, hoop dat het vannacht wat afzakt zodat ik kan slapen....


Je kunt de urine ondanks je menstruatie gerust laten nakijken maar geef het wel even door aan de assistente. we kijken het na met een stickje
Afbeelding

Cranberry sap kan helpen maar dan wel 300 cc per dag drinken (is aangetoond)


Gewoon even een plasje brengen naar de praktijk, je moet niet met zulke dingen blijven rond lopen

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:28

Ooh blaasontsteking. %) Zo herkendbaar. Sinds vorig jaar september (begin van stage op de bouw) tot heden. Verschrikkelijk. En elke keer weer een kuur halen en elke keer duurt het langer voordat het weg trok. Tot op een gegeven moment ik imuun was voor 3 kuren. Daar zit ik dan..

Fronika

Berichten: 664
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:45

eenitraM schreef:
Ooh blaasontsteking. %) Zo herkendbaar. Sinds vorig jaar september (begin van stage op de bouw) tot heden. Verschrikkelijk. En elke keer weer een kuur halen en elke keer duurt het langer voordat het weg trok. Tot op een gegeven moment ik imuun was voor 3 kuren. Daar zit ik dan..


heb je het al een keer laten kweken dan

meliciana
Berichten: 427
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:49

Vlierbessensiroop drinken, 1 glas per dag, houdt een blaasontsteking weg. vooral vrouwen hebben er last van. En de siroop geeft nog extra energie en is weerstandsversterkend.
Aftreksel van maisbaard helpt bij acute ontsteking, maar weet niet hoe dat smaakt. te halen bij de natuurwinkel, en laten trekken in kokend water als thee.

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:54

ik heb ook al azon 6 of 7 keer in een jaar blasontsteking gehad, met elke keer antibiotica.. heel slecht vind ik! maar nu slik ik cranberry pillen voor extra weerstand in de blaas, drink geen koolzuurhoudende dranken meer en ga heel vaak naar de wc, ook als ik eigelijk niet moet ;)

_Marije

Berichten: 250
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Oooosten van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:37

Je kan altijd een potje urine langsbrengen, als er niet genoeg verkeerde cellen inzitten krijg je volgens mij ook niet direct een antibioticakuur, maar blaasontsteking gaat niet vanzelf over als je het echt te pakken hebt. Maar als het bij jou vaak binnen een dag weer over is zou ik het toch even een dagje extra aankijken, heb ik ook gedaan, alleen bij mij werd het helaas alleen maar erger.
Verder idd cranberrypilletjes of andere producten voor betere weerstand van de blaas nemen. Dat heeft mij er ook bovenop geholpen, ik had van de winter 4x achter elkaar blaasontsteking wat maar niet goed over wou gaan. Uiteindelijk heb ik een potje cranberrypillen gehaald om eens te proberen en daarna heb ik er geen last meer van gehad.

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:24

Haha my god doe normaal

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:27

Oh nou moet ik iets bekennen. Heb een tijdje geleden hier misschien wel een halfjaar mee rond gelopen ( ja dom hé? :o ) Maar vertelde niks tegen me moeder, ging vanzelf wel over dacht ik...

Af en toe heb ik nou nog pijn. Maar de volledige pijn is nou weg.
Het "normaale" plassen zit er volgens mij niet meer in :oo soms doet het nog zeer...

Ja ik weet het verschrikkelijk dom..


Als ik jou was gewoon eventjes laten nakijken. Dat kan vast geen kwaad :)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:58

Justalive, ben je nu nog altijd niet naar de dokter geweest? Als je nog altijd zeer hebt, is het nog altijd hoogtijd om naar de dokter staan. Een blaasontsteking verwaarlozen kan leiden tot nierproblemen, geloof je als je dat hebt dan vervloek je jezelf dat je niet sneller om hulp heb gevraagd.

Het is niets om je over te schamen ofzo hoor, je moeder zal het hélemaal begrijpen ;) . Ontzettend veel vrouwen krijgen er wel eens of vaak mee te maken.

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 08:19

Ik heb dus idd een blaasontsteking, uit de test kwam niks, maar hij is op kweek gezet en daar zat wel bacteriegroei in. heb nu een kuurtje, maar ben al 2 dagen klacht vrij. Toch maar met de kuur begonnen, want er zal vast wel wat zitten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:18

Katleentje: Nee ik heb er nu geen last meer van. Al een paar maanden niet meer. Maar het kan maar zo zijn dat als ik straks moet plassen het niet lukt :)
Nou de volgende x zal ik het meteen melden!

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:33

Hier nog 1 met blaas problemen :S ...
het begon zo

3 jaar geleden kreeg ik mijn 1e blaasontsteking , dus kuurtje gehad , maar die sloeg niet supper aan dus een andere kuur
die hielp

1 maand. na de 1e. melde de 2e zich alweer en ja.. weer een blaasontsteking, dus weer een kuur

2 maand later weer, dus weer een kuur

3 weken later weer !!!! :@ toen werd ik al pissig weer een kuur

2 maand later aigan

toen ben ik in behandeling geweest bij een kinderarts,
die zij ja het zit tussen je ooren :| maar toch achteraf bleek ik een prikkelbare blaas te hebben
medicijnen gehad
hielp wel goed,

kuur was op

4 maand later
aigan.. een blaasontsteking
2 maand later weer:S..
( toen werd ik zwanger DOor Die ROT antibiotica) niet ingelicht dat dezen iet met mijn pil kon(andere kuren wel)

met de 17e week van mn zwangerschap
ja hoor. weeer een blaasontsteking :@... ( toen kreeg ik een ontzettende grote bijsluiter dat hij niet met mn pil kon :@ Grrr)

25e week Weeeer een blaasontsteking + nierbekontsteking

toen ben ik na de zwangerschap heerlijk 5 maand van die rot gedoe afgeweest.. maarja
na die 5 maand
barste het weeer los dus weeer een blaasontsteking .

en nu.. heb ik contstant het gevoel of ik er 1 heb door die prikkelbare blaas.. ik krijg alleen maar kuuren en ben het nou zat
ze doen er nu maar wat aan anders vertrek ik naar een andere huisarts !!!

wie heeft precies het zelfde???

sorry moest ik even kwijt dit

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:38

Pff dat is banketstaaf! Dus eigenlijk wou je nog helemaal geen kind?! :oo Sterkte!!

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:56

nee haha het was niet gepland.. !!!! maar nu erg gewenst haha ben erg blij met hem tis een geweldig kind( is nu 16 maanden bijna)

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:49

ja hoor.. heb nu ook weer blaasontsteking( kreeg net uitslag dokter ) :S

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:20

ahhh :+:

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:25

GRRR..hiih

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Blaasontsteking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:22

Hey sloffieee,
Heel herkenbaar ;) (trouwens niet eens eerder gechat met jou via msn? eens voor overname oude collectie ruiterspullen?)

Ik heb het al sinds mijn 16e om de 3 maanden ongeveer.. Na de antibiotcia is de ontsteking steeds weer weg maar na 3 maanden is het er weer..
Fijn he.. ben al lang radeloos ;p