Vjestagirl schreef:Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.
Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...
Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.
Het was eigenlijk totaal niet aanvallend/vervelend bedoeld. Ik denk inderdaad dat pleinvrees inderdaad geen lachertje is. De dingen die ik opnoem noem jij misschien niet echt een fobie. Ik vind dit toch, in lichte mate dan toch. Ik heb er werkelijk nachtmerries over gehad, over dat ik-trap-op-een-slak. Met uitkijken heeft dit niets te maken, dat kan altijd gebeuren en het is niet dat ik dat elke week doe. Als je bang bent voor spinnen kan je toch ook niet 100 procent weten dat je geen spin tegenkomt? Mijn moeder kan nog geen slang in een boek zien, toch als ze dit verteld tegen iemand kan ze er best leuk over praten. Je moet haar alleen geen slang in het echt of in een boek/ prent laten zien.
Ohja, grappige staat tussen haakjes. Je kan ook gewoon iets serieus zeggen over je fobie.
Laatst bijgewerkt door M_VE op 02-06-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt