Scheren, waxen, epileren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Scheren, waxen, epileren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 11:43

Okay, ik scheer normaal mijn benen. Maar heb er echt een hekel aan. Moet het echt elke 2 dagen doen anders ben je net een kaktus. Zien doe je het niet, ik heb blond haar valt helemaal weg tegen mijn lichte huid.
Nou heb ik net wax geprobeerd, en ik moet zeggen dat de pijn heel erg mee viel, maar het resultaat niet. Nog steeds steken er hier en daar haartjes uit. Ik krijg er wat van.
Omdat het eigenlijk geen pijn deed zit ik te denken aan een epileerapparaat. Wie heeft daar ervaring mee? Krijg je dan wel een mooi resultaat?

karinFTbing

Re: Scheren, waxen, epileren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:14

Ik heb een epileer aparaat, een braun silk epil excelle om precies te zijn ;)
Het is opzich wel een beeeetje pijnlijk, maar daar moet je je gewoon even overheen zetten :P
En het duurt wel een tijdje voor je klaar bent ;)
Maar het resultaat mag er de volgende dag wel zijn.
Ik zeg volgende dag, want als je het net hebt gedaan worden je benen nogal rood enzo.
Na zo'n 1,5 / 2 weken zijn je haartjes dan pas weer terug.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:16

ja sinds kort een epileerapparaat, in het begin wel pijnlijk maar nu doe ik het zonder pijn en nog maar een keer in de 3 a 4 weken heerlijk.ik heb een philips

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:29

mijn moeder heeft ook zon ding, en die krijgt allemaal rode stipjes, hebben jullie dat ook?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:35

Nadeel van een epileer apparaat is dat die alleen de haartjes eruit trekt die lang genoeg zijn. Dus van de 10 haartje zijn er b.v 2 te kort en die blijven zitten. Dus moet je het een paar dagen later weer doen. Maar als je eenmaal egaal glad bent komt het ook egaal opzetten. Dit duurt alleen wel een tijdje. Voor de rest is het super.
Na het epileren even lekker insmeren met een fijne creme, en de volgende dag zien je benen er weer goed uit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:06

Ik epileer ook :j Die rode stipjes heb ik de eerste dag ook wel. Is gewoon doordat 't een beetje geïrriteerd is dan.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:08

Ik heb na het epileren nog al snel last van ingegroeide haartjes... iemand daar en oplossing voor?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:09

Ik heb het ook geprobeerd (epileren)... niet echt veel geduld voor en irri gevoel van die haartjes die je eruit trekt.
Ik hou het op ouderwets snel onder de douche scheren :+ zo gepiept.

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:10

Af en toe scrubben helpt bij mij goed tegen ingegroeide haren!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:10

Ligt aan mijn bui wat ik doe. De ene keer scheer ik ze gewoon even snel. Maar epileren of harsen vind ik ook wel fijn. Het is klein beetje pijnlijk, maar ik heb vreselijk stugge en zwarte haren en een witte huid, dus 's ochtends scheren en 's avonds stoppels.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:11

He ik was er laatst aan het denken om ook zo'n topic eens te openen. Dus ik lees ff mee :+

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:13

Wat is nou een goed epileer-apparaat?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:18

Ik ga dit ook even volgen. Ik doe gewoon altijd met zo'n venusmesje onder de douche scheren, maar ik heb er zo'n schurft hekel aan dat ik dat op vakantie bijna om de dag kan doen.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:24

ik heb vorige week voor het eerst geharst.. en ik dacht dat ik dood ging! Ik kon wel janken.

Van die strips van vete van de reclame.Ik zag me al helemaal lopen met mijn gladde glimmende zachte benen... Nee dus, die strips die zijn 5 cm2, en dan zit je een half uur te wrijven, dan moet je vlug vlug dat op je benen plakken, nog een half uur wrijven... en uiteindelijk mag je ze er dan een keer afhalen.

PFff... ik ben eerder ontvelt! en er is er misschien één haar mee afgekomen (dat is zelfs nog veel!).. dus dat doe ik nooit meer, ik scheer ze meestal gewoon met venus.. Nou hoorde ik laatst ook over een ontharingscreme wat ook goed zou werken. Keertje opsporen dan maar

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:24

Moet ik ook maar aan t schrubben denk ik...

Hoewel ik doe in de winter vaak met een mesje en in de zomer vaak epileren :? vraag me niet waarom...

@ Marlies; ik heb een Braun Silk Epil... bevalt best goed en zit ook een scheerkopje bij. Soms wel een nadeel dat ie aan een snoertje moet. Had liever een gehad die ook onder de douche kan, maar ja aan de andere kant, dan sta je weer een eeuwigheid onder de douche.... :P

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:27

LadyLynn schreef:
ik heb vorige week voor het eerst geharst.. en ik dacht dat ik dood ging! Ik kon wel janken.

Van die strips van vete van de reclame.Ik zag me al helemaal lopen met mijn gladde glimmende zachte benen... Nee dus, die strips die zijn 5 cm2, en dan zit je een half uur te wrijven, dan moet je vlug vlug dat op je benen plakken, nog een half uur wrijven... en uiteindelijk mag je ze er dan een keer afhalen.

PFff... ik ben eerder ontvelt! en er is er misschien één haar mee afgekomen (dat is zelfs nog veel!).. dus dat doe ik nooit meer, ik scheer ze meestal gewoon met venus.. Nou hoorde ik laatst ook over een ontharingscreme wat ook goed zou werken. Keertje opsporen dan maar

Die creme werkt wel goed vind ik. Ik moet hem er alleen langer op laten zitten dan in de beschrijving staat, anders blijven alle haartjes nog zitten. Die spray (is nieuw volgens mij) werkt eigenlijk hetzelfde als de tubes maar heb je daar het voordeel dat niet heel je handen vies worden. Maargoed, dat vind ik dan nooit zo'n probleem :P

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:27

wat ik doe tegen ingroeiende haartjes is met zo'n puf sponsje en lekker wat douchegel, nergens last van

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:28

Ik doe eigenlijk niks tegen ingegroeide haartjes, heb daar geen last van gelukkig :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:42

Ik heb pas ontharingscreme geprobeerd: nou nóóit meer! De eerste keer ging het goed maar toen ik na een aantal dagen het weer gedaan had was mijn huid vreselijk geïrriteerd en schraal. Nu heb ik enorme rode plekken (een soort blaren) op mijn benen die ontzettend jeuken. :n Ik heb het er trouwens niet te lang op laten zitten dus daardoor kan het niet komen.

Gebruikt iemand zo'n epilady ding? Dus niet zo'n duur epileerapparaat maar zo'n klein dingetje die ze ook bij de blokker verkopen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:45

Niwla schreef:
Ik heb pas ontharingscreme geprobeerd: nou nóóit meer! De eerste keer ging het goed maar toen ik na een aantal dagen het weer gedaan had was mijn huid vreselijk geïrriteerd en schraal. Nu heb ik enorme rode plekken (een soort blaren) op mijn benen die ontzettend jeuken. :n Ik heb het er trouwens niet te lang op laten zitten dus daardoor kan het niet komen.

Gebruikt iemand zo'n epilady ding? Dus niet zo'n duur epileerapparaat maar zo'n klein dingetje die ze ook bij de blokker verkopen.

Mag ik vragen welke creme jij gebruikt hebt?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:53

Die van Veet voor de gevoelige huid met zo'n spatel. Mijn moeder is er trouwens wel heel tevreden over.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:55

Aha, dat is dezelfde als die ik hier omschreef. Ik ben er ook wel tevreden over. Misschien kon jou huid er gewoon niet zo goed tegen ofzo, ik weet het niet :P

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:58

Ja, de huid op mijn benen is héél gevoelig. Scheren werkt ook niet echt dus ik ben benieuwd naar andere manieren.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:00

karinFTbing schreef:
Ik heb een epileer aparaat, een braun silk epil excelle om precies te zijn ;)
Het is opzich wel een beeeetje pijnlijk, maar daar moet je je gewoon even overheen zetten :P
En het duurt wel een tijdje voor je klaar bent ;)
Maar het resultaat mag er de volgende dag wel zijn.
Ik zeg volgende dag, want als je het net hebt gedaan worden je benen nogal rood enzo.
Na zo'n 1,5 / 2 weken zijn je haartjes dan pas weer terug.

Ik heb deze ook. In het begin vond ik het best pijn doen, maar nu doe ik het een jaar en ik merk dat het veel minder pijn doet. Op zich valt het bij mij heel erg mee met rode benen. Alleen mijn bikinilijn zit wel vol rode puntjes.... De haartjes blijven bij mij ook zo'n 2 weken weg.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:04

Ik zou het op zich best een keer willen proberen om te epileren, maar wat hebben jullie voor dat epileer apparaat betaald? Ben namelijk niet van plan om daar nogal wat geld voor neer te leggen om het even uit te proberen of het bevalt..