Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:06

Welkom in het tweede topic voor mensen met een burnout / of overspannen zijn.

Hier kunnen jullie ervaringen delen, maar denk erom dat het ontopic blijft. :)

Link naar deel 1: [MW] Meer mensen met burn out/overspannen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:09

We zitten al in Deel 2 , nou ik ben de eerste die dan in deel 2 zijn verhaal doet.

ier enigzins geslapen, maar kon beter. Heb moeite met de tijd om in slaap te komen, zit me druk te maken of ik wel genoeg uren slaap heb....

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:10

Jaa daar is deel 2. Aan de ene kant natuurlijk niet zo goed nieuws, omdat er blijkbaar nog genoeg klachten zijn. Maar wel fijn, omdat we elkaar kunnen blijven steunen en van ons af kunnen schrijven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:11

Vervelend is dat he, dan zie je de uren voorbij gaan en daarmee ook het aantal uur dat je kan slapen...

Idd, niet zo'n goed teken een deel 2. Het is hard gegaan de laatste tijd in het topic.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:12

Mag ik mij ook melden. Ik zit sinds oktober met pfeiffer. Helaas wilde het uwv dat ik eigenlijk na de kerstvakantie al weer fulltime aan het werk ging en dus begon ik op therapeutische basis weer bij mijn werkgever (heb eigenlijk al met al in die periode maar 1 week echt thuis gezeten). Het ging echter niet goed, maar het uwv bleef maar zeggen dat het wel meeviel en dat ik gewoon kon gaan werken. En inmiddels heb ik mijn uitkering stopgezet en mijn baan officieel opgezegt omdat ik door dat gepush flauw begon te vallen en het lichtje gewoon helemaal uit ging. Ja zei de huisarts, dat is een burnout. Heb ik weer, met dank aan het uwv :7

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:12

Daijano, dat herken ik ook. Als het inslapen niet lukt ga je op een gegeven moment toch op de klok kijken en dan begint het rekenen. Als ik over een uur slaap kan ik nog 6 uur slapen enz. En daar wordt het alleen maar erger van. Waardeloos he die slaapproblemen..

Charlie_P

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:13

Daar ben je lekker mee Frouk. Welkom hier trouwens. Kun je nu wel weer een uitkering krijgen dan?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:13

sifra01 schreef:
Daijano, dat herken ik ook. Als het inslapen niet lukt ga je op een gegeven moment toch op de klok kijken en dan begint het rekenen. Als ik over een uur slaap kan ik nog 6 uur slapen enz. En daar wordt het alleen maar erger van. Waardeloos he die slaapproblemen..

hier herken ik mezelf ook enorm in! En slapen.. pff praat me er niet van. Ik slaap alleen goed bij mijn vriend en dat is maar 2 nachten per week en daar red je het niet op.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:14

Jeetje Frouk dat is niet niks. tuurlijk mag je je hier ook melden.
En nu zit je zonder werk en uitkering als ik het goed begrijp?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:14

sifra01 schreef:
Daar ben je lekker mee Frouk. Welkom hier trouwens. Kun je nu wel weer een uitkering krijgen dan?

Nee want het uwv ging niet meewerken omdat ik voor school wel stage moet lopen en dat beschouwen ze ook als een vorm van werk ofzo. Iig ik heb gedaan alsof mn neus bloedde en me beter gemeld. Wilde niets meer met dat heel uwv te maken hebben. Gelukkig woon ik nog thuis dus als ik even geen inkomen heb, supporten mn ouders me gelukkig wel wat :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:15

Pollewoppy schreef:
Jeetje Frouk dat is niet niks. tuurlijk mag je je hier ook melden.
En nu zit je zonder werk en uitkering als ik het goed begrijp?

ja klopt helemaal. Ben nu wel aan het solliciteren voor een vakantiebaantje. Mn ouders hadden het liever niet, maar ik wil toch weer wat zelfstandiger worden en het is partime dus dat scheelt :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:15

Ik woon samen en ik wordt juist helemaal gek van m'n vriend als ik niet kan slapen. Hij snurkt nl onwijs en bij iedere snurk wordt ik wakkerder. Hij slaapt nu dus 9 van de 10 keer op de logeerkamer. Gelukkig vindt hij dat niet erg en ik ga ervan uit dat het tijdelijk is.....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:16

Dat is wel fijn, heb je wat dat betreft ook even geen druk.
Wel vervelend hoe ze je bij het UWV behandeld hebben.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:17

sifra01 schreef:
Ik woon samen en ik wordt juist helemaal gek van m'n vriend als ik niet kan slapen. Hij snurkt nl onwijs en bij iedere snurk wordt ik wakkerder. Hij slaapt nu dus 9 van de 10 keer op de logeerkamer. Gelukkig vindt hij dat niet erg en ik ga ervan uit dat het tijdelijk is.....

Zooo herkenbaar weer. Als ik niet kan slapen erger ik me ook veel meer aan mijn vriend. Ik hoor ieder geluidje dat hij maakt echt heel irritant. Dan wil je er niet op letten, maar dat doe je automatisch.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:17

Ja kwam ook omdat ik zat in het begin van de crisis. Meer mensen zonder werk, meer mensen ineens ziek. Dan zijn ze ineens een stuk strenger... eigenlijk oneerlijk, want je voelt je gewoon niet serieus genomen.

@ sifra: mijn vriend snurkt gelukkig niet. Daar ben ik zo blij om hahaha. De mijne is zelfs zo dat hij de hele nacht in de zelfde houding blijft liggen. Dat kon ik in het begin heel slecht, dus lepeltje lepeltje was een drama, maar inmiddels slaap ik zodra ik in zn armen lig. Kan me niet herinneren dat ik dat kon voor dat ik hem leerde kennen. Ogen dicht en binnen 5 minuten slapen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:19

Pollewoppy schreef:
Dat is wel fijn, heb je wat dat betreft ook even geen druk.
Wel vervelend hoe ze je bij het UWV behandeld hebben.

Eigenlijk is het belachelijk. Je bent ziek, dan hoor je toch een ziektewet uitkering te kunnen krijgen. Het is fijn dat je ouders je zo op willen/ kunnen vangen hoor, maar eigenlijk heb je toch juist het uwv voor dit soort omstandigheden?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:20

hallo iedereen.
niet zon goed teken dat we al in het 2e topic zitten eigenlijk.
ik heb vannacht goed geslapen moet ik zeggen.
tja dat zijn ook de bijwerkingen van die efexor dat je er slaperig van word.
wel ben ik nog steeds kots en kots misselijk en braak ik veel,heb last van trillingen een droge mond en last van me kuit spieren.
ik moet nu echt dorzetten met die troep anders word t niets,maar die stomme bijwerkingen.
hoop dat het toch over n week echt al n beetje weg getrokken is.
eigenlijk moet ik vanmiddag ook nog werken maar dat lijkt me nu niet verstandig(werk in de gezondheidszorg dus af en toe is dat wel smerig niet handig als je misselijk bent)
weet iemand ook of je oxazepam mag gebruiken bij efexor heb soms nog dat zenuwe gevoel nm.

Eleionomae

Ja het is ook meer dan belachelijk. Ik heb ook nog een kwade brief gestuurd, maar nooit een reactie op gekregen..

BarbaLala

Ik ga weer bijlezen!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:21

Oxazepam mag je er gewoon naast gebruiken Janne. Wordt veel gedaan juist in het begin, omdat je angst en spanning ook heftiger kan zijn.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:21

Ik ben vanochtend weer bij de bedrijfsarts geweest. Zo zinloos vind ik het nog, mijn contract loopt toch af en voor die tijd kom ik ook niet meer aan het werk. Nu moet ik over 6 wkn nog een keer terug naar die man. Ik ga wel, daar niet van, maar het heeft in mijn ogen totaal geen zin meer. Verder voel ik me behoorlijk verrot. Zou eigenlijk naar stal moeten, maar kan me er nog niet toe zetten.

@ Janne: Ik kreeg een keer oxazepam voorgeschreven van de huisarts naast de efexor. Moet dus gewoon kunnen :j

BarbaLala

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:23

Waarom sturen ze je er dan toch heen Pw, als routine?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:24

Zijn er eigenlijk ook dingen die je er tegen kunt doen behalve medicatie via de ha?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:25

Wat raar PW, dat je nog steeds naar die bedrijfsarts moet. Toen ik wist dat mijn contract niet verlengd werd kreeg ik ook nog een oproep, voor 2 weken voor ik officieel uit dienst zou gaan geloof ik. Ik ben daar niet meer heen geweest, wel gebeld en ze zeiden dat dan mogelijk de werkgever wel kosten in rekening zou worden gebracht voor het gesprek. Ja jammer dan. Of ik er nou wel of niet zit maakt dus niet uit. Nou toen ben ik niet meer gegaan. Zo onzinnig, dat ze dat zelf niet snappen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:25

Jeetje wat gaat het hard, nou het is een goed teken dat we er gewoon weer zijn voor elkaar.

Frouke Welkom en indd vervelend, is dus uit de hele stress de burn out gekomen...
Jammer dat het dan zo moet.