Doorbraakbloeding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Doorbraakbloeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:35

Hee Bokkers,

Ik heb nu sinds maandag tussentijds bloedverlies, moet over 1.5 week pas echt ongesteld worden. Ik weet niet of je het echt een doorbraakbloeding kunt noemen, want het is echt weinig en het is ook niet echt bloed. Hoef ik hier niet uitgebreid te beschrijven denk ik. :o
Nu vraag ik me af waardoor dit kan komen. Ik heb op internet gezocht, maar dat kwam er steeds op neer dat doorbraakbloedingen kunnen voorkomen als je net aan de pil bent en dat het niet schadelijk is. Maar ik ben al ongeveer 2 jaar aan de pil en dit is mijn eerste tussentijdse 'bloeding'. Ik heb nog geen één keer een pil vergeten, dus daar kan het niet aan liggen.

Groetjes Michelle

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:45

Is het een lichte pil of niet? Ik heb dat toendertijd met de Yasmin gehad. Daarna ben ik overgegaan op de Nuvaring, daar 1x gehad en tot nu toe gaat het goed. Ik slikte hem overigens altijd 3x door en de nuvaring ring ik ook 3x door. Volgens de dokter kon het geen kwaad, maar was misschien mijn lichaam eraan gewend geraakt. Ik heb toen zelf om de Nuvaring gevraagd.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:38

Ik heb er de laatste tijd ook last terwijl ik al jaren de microginon 30 heb :( Als ik tevallig binnekort bij de dokter ben toch maar even overleggen over misschien andere pil

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Doorbraakbloeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:40

Doorbraakbloedingen kunnen voorkomen als de pil die je slikt te licht is.

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Doorbraakbloeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:44

ik had het inderdaad ook bij mijn microginon 30. slikte al jaren die zelfde pil en nergens last van. tot ineens ik regelmatig doorbraakbloedingen kreeg. nu heb ik de microginon 50 en nergens meer last van :D

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Doorbraakbloeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:11

Ik heb het ook gehad met de steridiel, als je dat goed schrijft. Heb nu tijdelijk een zwaardere pil gekregen en het is de bedoeling dat ik over een tijdje weer terug ga naar de lichtere variant, als het dan goed gaat tenminste :j

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:22

Ik heb ook al verschillende keren een doorbraakbloeding gehad, de eerste keer terwijl ik al meer dan een jaar dezelfde pil slikte. Toen heb ik een zwaardere gekregen, daarna het komende jaar nog verschillende keren last gehad, en nu uiteindelijk weer een pil waar het momenteel goed gaat.

Dus kans is heel groot dat je gewoon een andere pil moet :) .

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:31

Klinkt niet als een echte doorbraakbloeding (want dat lijkt veel op een menstruatie), maar meer als spotting. Eenmalig is niet erg, maar als het de derde keer of vaker is, zou ik eens langs de huisarts gaan. Die kan je dan een zwaardere pil geven (of iets anders).

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Doorbraakbloeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:35

Misschien heb je een zwaardere pil nodig. Ik heb zelf geloof ik de lichtste pil, werkt voor mij prima behalve als ik door wil slikken. Dan word ik dus alsnog gewoon ongesteld omdat de pil te licht is.
Maar ik zou nog even wachten met gelijk overgaan op een zwaardere versie. pas als het nog een keer gebeurt zou ik naar de huisarts gaan.