Henna bleken: groen haar?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Henna bleken: groen haar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 15:43

Ik heb mijn haar ong 4 maanden geleden zwart geverfd met Henna-verf. Het is inmiddels een beetje bruinig geworden, en nu wil ik het in een lichtere kleur verven. Klopt het dat Henna groen wordt als je het bleekt?

xMarieke

Re: Henna bleken: groen haar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:43

Dat weet ik niet. Maar als het groen is kan je het met ketchup wassen.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:37

als je met henna hebt geverfd kan je er geen chemische troep ingooien totdat de henna uit je haar is; heb ik een paar keer gehoord. ;)

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:22

Dat is inderdaad waar.

Ik zit nu met hetzelfde probleem. Henna gaat niet zoals chemische verf om je haar heen zitten, maar het trekt er in.
De enige manier om het er uit te halen is ontkleuren, en dat is ontzettend slecht. Door het in een lichtere kleur te verven zal het groen worden. Je zal het er dus uit moeten laten groeien, dit doe ik nu ook.

Ook als je er een donkere kleur overheen verft, zal die rode gloed waarschijnlijk te zien blijven.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:36

Hmm... Lekker dan :P
Gaat dan toch ontkleuren worden. Ik heb het ook een tijdje met van die zomerblond-shampoo gewassen, daar werd de kleur ook een stuk minder van (ik ben van mezelf blond en had die shampoo nog in de badkamer staan toen ik het net zwart had geverfd) dus ik denk dat ik dat eerst probeer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:51

Meestal als je je haar donker verft en het dan lichter wilt verven, krijg je groen haar.
Zo is m'n zusje een ferfent verver, van blond naar bruin, naar blond... Behoorlijke groene uitslag in haar haar.
Hoe het met henna zit, weet ik niet, ik heb het er gewoon uit laten gaan. Het groeide er niet uit ofzo, maar de kleur werd gewoon lichter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:21

ik ken het. ik heb ook eens henna gebruikt(rode),wilde daarna een andere roodtint en ik kreeg een vreselijke vieze groene gloed over mijn haren heen.
uiteindelijk na meerdere keren verven verdween het wel.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 00:12

Janine1990 schreef:
Meestal als je je haar donker verft en het dan lichter wilt verven, krijg je groen haar.
Zo is m'n zusje een ferfent verver, van blond naar bruin, naar blond... Behoorlijke groene uitslag in haar haar.
Hoe het met henna zit, weet ik niet, ik heb het er gewoon uit laten gaan. Het groeide er niet uit ofzo, maar de kleur werd gewoon lichter.

Ben ik ook.. het is mij alleen nog nooit overkomen?
Deze henna is behoorlijk permanent (heb heel veel moeite om haarverf te vinden die langer dan 2 weken in mijn haar blijft zitten... alles vervaagd zo snel! zelfs de zooi van de kapper was er zo uit :( )

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 00:18

Hoe het met Henna zit weet ik niet, maar ik weet wel dat je tegen over een groene uitslag, een goud blonde verf moet doen, en wanneer je oranje uit de verf komt, juist weer blond met as-tinten. Dat heeft te maken met de kleur kaart. Rood en groen staat tegenover elkaar op de kleurkaart nl ;)

Dus wanneer je echt een groene uitslag zou krijgen, zou ik je advieseren om er een goud blond over heen te doen :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 00:20

Airiin schreef:
Ben ik ook.. het is mij alleen nog nooit overkomen?
Deze henna is behoorlijk permanent (heb heel veel moeite om haarverf te vinden die langer dan 2 weken in mijn haar blijft zitten... alles vervaagd zo snel! zelfs de zooi van de kapper was er zo uit :( )

Wanneer dat gebeurd, moet je van te voren eerst voor-pigmenteren.
Als je de kapster daarna vraagt, weet ze wel wat ze moet doen neem ik aan.
Wanneer je het zelf doet met verf van de groothandel:

Verven met 6% peroxide, nooit hogere percentage.
Voorpigmenteren doe je de verf met water mengen, ipv de peroxide, op deze manier trekt er al kleur in je haren. Dit is ook nauwelijks schadelijk voor je haar. Wanneer je dan erna gaat verven met de peroxide, trekt de kleur er dus extra goed in als het goed is ;)

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:04

volgens mij kun je niet over zwarte henna heen verven,
ik ben bang dat je het dus moet laten uitgroeien

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:08

Henna is de grootste troep die er is. Eenmaal je haar geverfd met Henna, moet je het blijven verven met henna... of het er inderdaad uit laten groeien.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 00:12

Damber schreef:
Henna is de grootste troep die er is. Eenmaal je haar geverfd met Henna, moet je het blijven verven met henna... of het er inderdaad uit laten groeien.

Heb ik ook ervaring mee.
Laten uitgroeien is de enige optie vrees ik.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:33

Kleurpigmenten in je haar zijn inderdaad opgebouwd in geel, blauw en rood.
Zwarte henna heeft veel blauw, als je je haar dan blondeert (geel) ontstaat er inderdaad een groene kleur.
Als je een roodtint gebruikt (zoals goudblond inderdaad) of het met ketchup wast, voorkom je dat.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:23

Ach.. ik heb het gewoon weer met chemische verf geverfd na het henna-zwart te hebben gehad. Ging goed ;)

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:26

ik zou het idd niet doen, henna zit egt helemaal in je haar. de enige optie is dan blonderen, en dat is slecht voor je haar!
als je t tog zou willen zoou ik even langs de kapper gaan, die kan je wel een advies geven