Crashdieet: welke en ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Crashdieet: welke en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 14:13

Ja, ik weet dat het niet gezond is, dat hoeft niemand me te vertellen :+ ;)

Ik wil er alleen even snel 3 kg vanaf. Dat zijn 3 kilo's waar ik al maanden tegenaan loop te hikken.
Daarna ga ik gewoon weer gezond eten :P

Nu heb ik een beetje zitten zoeken en ik kom al gauw uit op het ziekenhuisdieet (5 dagen) of het Hartstichtingdieet (3 dgn).

Wie heeft ervaring met 1 van deze 2? Was het goed vol te houden en hoeveel was het eindresultaat?

Ervaringen met andere kortdurende dieten met goed resultaat mag natuurlijk ook.

Anoniem

Re: Crashdieet: welke en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:59

waarom zou je dat willen, als je gaat crashen en je pakt daarna weer je eigen eetpatroon op, is het zo goed als zeker dat je die 3kg + een beetje meer er binnen een maand weer aan hebt/

Niet zo effectief dus, en al helemaal niet gezond.. Maar dat wist je kennelijk al.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:14

Ik zou eerder het EDH dieet gaan doen in combinatie met heel veel sporten. Want meer bewegen is een betere optie dan gaan crashen, omdat je in feite dubbel afvalt (je vervangt ook nog eens vet voor spieren, zodat je strakker in je vel komt)

Dus hup, de touwen in ! En lekker gymen en fitnessen en duurtraining doen. DAN verbrand je die calorieen wel.

Ik denk dat je weinig medestanders zult vinden voor een crashdieet, omdat het simpelweg weinig oplost.

*** by the way, EDH betekent "eet de helft" en staat gewoon voor: normaal dooreten, alleen de helft van wat je normaal zou doen. Als je daar bovenop ook nog eens de ongezonde dingen weglaat, moet je eens kijken hoe je al zou afvallen (tenminste, normaal gesproken gaat dat wel op)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:15

Het is met name vocht wat je verliest in de eerste dagen, maar als je bv die 3 kg kwijt moet omdat je in je trouwjurk moet passen dan kan het best. Besef je wel dat als je weer gaat eten (hoe gezond ook), het zit er binnen 2 weken weer aan.

Ik heb het ziekenhuisdieet en fruitdieet gevolgd. Sonja Bakker voelt voor mij ook aan als crashen, hoewel je er minder snel mee afvalt.

Editje: ik zie nu op de diëtensite een andere versie van fruitdieet dan dat ik heb gevolgd.
Ik at de hele dag fruit (behalve dingen als duiven en meloen -suikers- en bananen -zetmeel-) en 's avonds at ik verse groentensoep waarvan ik de boullion had getrokken van kipfilet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:50

Sonja Bakker :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:24

Sonja valt best mee, het gaat ook alles behalve snel :+ Ik ben er 3 jaar geleden 30 kilo mee afgevallen en het is nog steeds weg ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 18:58

Dames, jullie hoeven mij niets uit te leggen over lijnen en dieten. Ik ben 25 kilo afgevallen, at gezond en loop 3 x in de week hard.
Alleen is er de laatste tijd met de Kerst, Pasen en door stresseten 3 kilo aangekomen, die ik er maar niet afkrijg.

Dus nogmaals: alleen reageren voor mensen die ervaring hebben met crashdieten en het resultaat.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:59

als je even snel gewicht kwijt wilt dan kan je een verpakking modifast (of andere maaltijdvervanger) halen bij de drogist, dat gaat meestal best heel snel
Ik vind het zelf TE smerig, maar het werkt wel. succes!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:05

Ik heb hier een boekje liggen in de vorm van Sonja Bakker, maar dan zou het sneller resultaat moeten hebben en alle vitamines die je nodig hebt zouden er in zitten. Als je 2 weken die menu's eet zou je minimaal 3 kilo afgevallen moeten zijn. Als je interesse hebt wil ik het wel even over typen :j
Ikzelf wordt er iig niet vrolijk van :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:23

Fitzroy schreef:
Dus nogmaals: alleen reageren voor mensen die ervaring hebben met crashdieten en het resultaat.

Genoeg ervaring hier hoor, precies zoals ik het je zeg, leuker kan ik het niet maken :D

Snel afvallen betekent vocht verliezen. Je raakt ze kwijt die kilo's, dat zeker! Maar ze komen er net zo hard weer aan, das nét zo zeker.

Bij mij werkte het om 10 dagen helemaal niets te eten, alleen te drinken. Dat heeft me 7kg gekost, maar goed... dan moet je je wel eerst héél rot in je vel voelen ;)

Dus wellicht dat je voor 3 weken SB kunt proberen? Dan gaat het langzamer, maar bij mij komt dat er ook elke keer aan (ben ik na 3 weken 3 kg afgevallen, ga ik steeds iets meer eten en na 3 weken zit die 3 kg er weer aan, gebrek aan discipline).

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:35

Mijn ervaring: 3 kilo afvallen, 6 kilo aankomen. En dit bij elk crashdieet.

Erg geweldig dus, zo'n crashdieet +:)+

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:37

Ik heb het 10 dagen ziekenhuis dieet gedaan. Precies aan gehouden.
Niet afgevallen, daarom heb ik het 3 weken vol gehouden. Nog steeds niets afgevallen. daarna weer gewoon gaan eten en wel 2 kilo erbij.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:41

ik heb het cambridge dieet gedaan,pressies 1 week lang :+ en toen ging ik gevloerd :D ,maar er was wel 5 kilo er af.
voor mij was het niet te doen,je mag alleen maar 3 shakes op een dag,niet meer en niet minder,als je dat dan 2 weken had gedaan dan mag je 1 shake vervangen door een reep ,en de week erna 1 reep vervangen door een soepje,ik vond het allemaal even smerig op de shakes na.
ik raad je dit niet aan,alleen als je echt veel overgewicht hebt dan zal het te doen zijn,misschien kan je beter een paar daagjes modifast doen,dit is ook vrij prijzig........ik dagt het zo snel te doen,maar helaas dagt mijn lichaam er anders over. ;)
succes met het verlies van de laatste 3 kilo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:41

wil je snel veel afvallen?

haal dan modifast,word namelijk ook wel aangeraden door huisartsen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:43

collega van mij heeft een crashdieet gevolgd, om 9 uur een shake, om 2 uur een reep en 'savonds om 7 uur heel licht eten. ze heeft het 10 weken volgehouden en was 15 kilo kwijt.
inmiddels, bijna 1.5 maand later zitten alle kilo's er weer aan.

in mijn ogen kan je beter verantwoord afvallen, gezond eten, iets minder opscheppen als anders en veel bewegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:44

Ik neem in de morgen een glas limonade met daarin een stevige lepel Herbalife. De Herbalife doet mij de laatste maanden heel erg goed, maar dat is een ander verhaal. Het vult en rond een uur of 11 neem ik een dubbele roggebrood met kaas. Dan heb ik met een banaan de hele dag genoeg gegeten, heb binnen wat ik binnen moet hebben en dan val je snel af. In de avond gewoon eten, veel groente, weinig aardappelen, 1tje of zo en een stukje Valesse. Je eet dan gezond en tussen door neem ik nog wel eens een droge cracker, een appel of een extra banaan. Later op de avond nog een bakje yoghurt.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:47

Ceto...
echt niet doen,, kost klauwen vol met geld en het komt allemaal terug en je wordt er doodziek van!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:59

Niet om 't één of ander, maar je zegt dat je zoveel van 'lijnen' afweet en dus géén reacties wilt hebben die je erop wijzen dat crashen niet goed is ... dan vraag ik me af of jouw kennis wel volledig is. Je zou er verstandig aan doen om de reacties die je niet wilt hebben, juist 's goed te lezen!

Crashen is natuurlijk nooit goed - je zet je stofwisseling volledig op de kop en je lijf is slim genoeg om dat te gaan compenseren. Het is veel beter om je huidige eetpatroon nog 's kritisch te bekijken want dáár zit wellicht de crux om net die laatste kilo's die je kwijt wilt, eraf te schaven.

Trouwens, wat is nou 3 kilo? Niks meer dan een getal.. als het nou 30 kilo was.. %)
Zo'n klein beetje lijkt me nou nét niet genoeg om je druk over te maken en misschien is het verstandiger om te accepteren dat een bepaald gewicht maar een 'getal' is en dat je eerder zou moeten kijken naar hoe goed je in je vel steekt op dit moment. Geen slaaf zijn van een getal, maar je gewoon goed voelen. Da's ook wat waard.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:06

Surf even op Scarsdale, dit heb ik gebruikt om inderdaad in mijn trouwjurk net even iets fijner te zitten......superfijn dieet voor korte tijd, je mag echt heel veel eten, dus hoofdpijn en andere toestanden krijg je niet, hooguit dat je erg veel naar het toilet moet, het leegt je zeg maar!

Heb geen nare bijwerkingen ervan gekregen hoor en dat ik daarna aangekomen ben, is niet direct gebeurd maar gewoon het gevolg van te lang weer verkeerd eten.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 10:35

Daffodil, bedankt!
Wat ik me afvraag: mag je tussendoor wel koffie of alleen bij de maaltijden?

Modifast en repen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Ik wil als het kan enigszins normaal eten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:45

Tussendoor koffie en thee zoveel je wilt zolang je er maar geen melk en suiker in gebruikt. Dieet is puur gericht op de combinaties.... grappig is ook dat je in het begin rustig een pond (!) geruld gehakt zit te eten met komkommer of tomaat erdoor maar dat dat de tweede keer al de helft is en zo wordt het steeds minder.

Mijn favoriete dag was altijd de maandag en de vrijdag (kaasdag), heerlijk naar de kaasboer en stukje mosterdkaas, stukje oude kaas en dan de spinazieblaadjes als sla erbij, zalig!!!!

Trouwens die dag dat je geroosterd brood met gekookt ei mag is ook prima! Ik lust alleen geen lamsvlees dus dat heb ik altijd gewisseld met kip of gehakt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:06

Gewoon een weekje op tomaten, water en crackers leven. Zijn die 5 kilo's er zo af... Let wel! Dit is slechts een kortetermijn resultaat en waarschijnlijk ben je 4 weken later 10 kilo zwaarder.
Dit is echt wel het domste wat iemand kan vragen, zeker als je beweert dat je e.e.a. van dieet en lijnen afweet. Dom, dom, dom! Maar goed, niet tot nauwelijks eten zal ongetwijfeld het tijdelijke gewenste resultaat geven. Geniet ervan zolang het duurt. Tis jouw lijf tenslotte.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:45

Lezen is voor sommige mensen blijkbaar erg moeilijk :x :Z

Het verbaast me wel dat er niet meer ervaringen zijn met het ziekenhuisdieet of het Hartstichtingdieet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:49

Ik vind het geen domme vraag hoor, vind het hooguit kortzichtig van degene die er zo op reageert...... Heeft niets met dommigheid te maken, soms werkt het ook zo dat je je lijf even een zet in de goede richting moet geven omdat "gewoon" minder eten niet altijd helpt!

Ik blijf erbij hoor, Scarsdale!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:44

Heb net ook even gekeken naar het Scarsdale dieet. Wees nou eens eerlijk: dat is toch werkelijk om te huilen! Verhoudingen vetten/eiwitten/koolhydraten zijn flut. Ga je zeeekers van afvallen en meteen je stofwisseling over de zeik helpen. Dit is geen kwestie van je lijf een zet in de goede richting te geven.
Daffodil: je gaf zelf al aan dat je daarna weer bent aangekomen door verkeerd te eten. Zegt toch genoeg. Een dergelijk dieet is niet vol te houden en door de relatieve afwezigheid van complexe koolhydraten (langzame!) gaat je lichaam meer insuline pieken vertonen! Gevolg is wel vocht verliezen maar je lichaam zal daarna geen vet gaan verbranden. Ik neem aan dat het doel van TS is om af te vallen door VET kwijt te raken in plaats van VOCHT??? Jullie moeten je toch eens beter in de werking van de stofwisseling verdiepen.
Beste Fitzroy: ga nou gewoon normaal eten en reduceer je totale calorie inname over de dag met MAX. 400KCAL. Eet voor 12:00 de meeste koolhydraten en naarmate de dag vordert reduceer je de koolhydraten en verhoog je de eiwitten. Daarnaast las je nog 1 dagje extra cardio in (fietsen?). Houd dit echt strak vol (dagboek bijhouden en calorien tellen!!!). Geen alcohol en na 20:00 niet teveel meer eten tenzij het koolhydraatarm is en eiwitrijk! Veel water en thee drinken!
Gevolg is dat je zal afvallen en tegelijkertijd vet zal verbranden, niet enkel vocht. Mooie van een reductie van 400Kcal op je totale daginname is, dat je naderhand geen stofwisseling schommelingen krijgt en het resultaat blijvend is mits je natuurlijk niet helemaal weer los gaat daarna.
Ik wens je derhalve alle succes toe met het behalen van je resultaten.
Enne..dat scarsdale dieet....niet doen ;-)