te weinig eten,

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveeyouu

te weinig eten,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:14

heeej bokkers!
Ik had weer eens een discussie met mijn moeder,
ze vind dat ik te weinig eet en me zelf vermager,

nou dit eet ik dus:

smorgens voor schooltijd:
-bakje met yogurt en van die ontbijt dingen er in,

in de eerste pauze:
-van die sultana koekjes
-en drinken,

in de 2de pauze:
-niks
-drinken

na schooltijd een appel of koekje,
savonds gewoon een vol bord eten.

voor de rest voel ik me vet gezond!

vinden jullie dat ik te weinig eet?

tamary

Re: te weinig eten,

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:17

Eet jij dus geen lunch?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:18

Hoi,

ik mis toch echt je boterhammen 's middags rond 12:00. Als je die zou eten dan vind ik dat je een normaal eetpatroon hebt. Wil je afvallen, omdat je moeder vind dat je jezelf vermagerd???

Riejanne1990

ik vindt dat je alleen 's middags te weinig eet(dus met de lunch)

Claire__

Eet je geen brood?
Misschien kun je 2 (of 3) sneetjes brood in de 2de pauze eten.
En in de eerste of tweede pauze nog een stuk fruit?
Als je dat nog erbij zou eten vind ik dat je normaal eet.
:)

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:20

Het is belangrijk om 3 maaltijden per dag te eten.
Als ik jou verhaal zo lees sla je de lunch over.
Het lijkt me wel een beetje weinig ja.

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:21

Delphi schreef:
Hoi,

ik mis toch echt je boterhammen 's middags rond 12:00. Als je die zou eten dan vind ik dat je een normaal eetpatroon hebt. Wil je afvallen, omdat je moeder vind dat je jezelf vermagerd???

nee volgens haar moet ik aankomen,.
maar ik sla idd de lunch over omdat ik gewoon geen brood door me keel heen kan krijgen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:23

Poeh nou ik vindt het erg weinig. Wat er gezegd wordt: brood echt erg belangrijk.

Ik zou het hier niet op kunnen doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:24

Wat je nu doet is je lichaam ontzien van belangrijke voedingstoffen, dat verouderd je lichaam enorm en de kans op vroeger sterven is groter.
Plus de kans op later gewichtsproblemen is ook groter sinds je nu je lichaam dwingt om met veel minder te doen.

Gezond voelen heeft er weinig mee te maken ik heb soms voedingstekort door medische redenen en voel ik me fitter.
Maar dat is net je lichaam die helemaal op tilt slaat

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:28

Krentebol-ontbijtkoek-eierkoek of noem maar op zou je wel in de middag kunnen eten als brood je tegenstaat.

Als ik zo je lijstje eens lees dan is dit niet echt gezond hoor. Je kunt je wel kiplekker voelen maar op den duur gaat deze manier van jezelf voeden je opbreken.
Het beste voor ieders lichaam is om elke 3 a 4 uur iets te eten en daarvan zeker 2x fruit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:30

Bakje yoghurt met Cruslye = max. 250 calorieën.
Pakje Sultana en drinken= max. 250
Appel en/of koekje = max 250

= max. 750 dan moet je wel heel veel eten 's avonds om aan de minimale 2000 calorieën te komen.
Dan heb ik het nog niet over het tekort aan vitamine en mineralen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:32

Voor iemand van 12 die nog volop in de groei is vind ik dit echt te weinig.
Je lichaam heeft gewoon bouwstoffen nodig om fatsoenlijk te kunnen groeien en die krijg je zo echt niet binnen...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:34

Ik denk dat je veel te weinig eet.
Ik eet 's ochtends:
Twee boterhammen met kaas en wat drinken.
Eerste pauze:
Twee boterhammen en wat drinken.
Tweede pauze:
Twee boterhammen en wat drinken.
Uit school:
Wat lekkers
Avond eten:
Gewoon een bord vol met dat wat mn moeder maakt =]
's avonds:
Nog wat lekkers.

En ik eet onder de lessen op school ook nog een eierkoek, en een pakje met drie granen-choco-koekjes

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:44

Zo dat is wel erg weinig..... Zit je dan ook meteen vol ???
Ik eet vergeleken met jou echt onwijs veel :+
En heb ook nog eens het 'geluk' dat ik gewoon barstende hoofdpijn eet als ik niet (genoeg) brood eet op een dag.

Goed eten, je hebt het straks nodig voor je groei en voor een gezond lichaam !

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:51

Als je geen brood 'naar binnen krijgt' kun je ook wat anders eten: eierkoeken, ontbijt drink of wat anders...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:17

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:21

En dan vooral dit topic: [MW] Wat (te) weinig eten met je doet...

Want als ik dit zo lees eet je echt veeeeeeel te weinig, dit kan zo niet gezond zijn!

Wil je graag afvallen? Je moeder denkt (blijkbaar) van wel..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 01:13

Je eet voor iemand die volop in de groei is idd niet veel. Hoe zit je met je gewicht/lengte? Je lichaam heeft de voedinsstoffen uit het eten simpelweg nodig om je in de lengte te laten groeien, dus wees niet bang om aan te komen! En die vrouwelijke vormen krijg je hoe dan ook, dus ook daarvoor hoef je het niet te laten!

Als je als lunch geen brood kunt eten, zou ik beginnen met licht verteerbare dingen, of wat bij mij goed werkt: goedemorgen drinkontbijt of een vergelijkbaar drankje! Evt in combi met bijvoorbeeld een halve boterham met hagelslag, en dan proberen op te bouwen!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 01:26

ik krijg brood ook niet altijd naar binnen. En heb dus ook vaak moeite om goed te lunchen. Kan je een proberen om (volkoren) beschuit of van die lichte crackers mee te nemen. Dan eet je iig iets.
drinkontbijt oid kan je ook proberen. Weet niet of je bij jou op school ook iets van soep kan kopen tussen de middag gaat meestal ook makkelijker naar binnen. En iets als tomaten of groenten soep is ook nog wel redelijk gezond.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:55

Ik vind ook wel dat je erg weinig eet, zeker als je zo jong bent en volop in de groei heeft je lichaam echt meer vitaminen en bouwstoffen nodig. Als je geen brood lust probeer dan iets anders binnen te krijgen, beschuitje of cracker en je hebt tegenwoordig ook van die yoghurtsnacks (Breaker) die zijn ook erg lekker :j
Ontbijt mag ook echt wel wat meer hoor, misschien nog aanvullen met iets van een drinkontbijt erbij en wat fruit? Ook kun je tussendoor als je uit school komt eens een Cup a Soup ofzo proberen, zit ook wat meer in als gewoon drinken.

Eet je 's avonds wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:57

ILoveeyouu schreef:
Delphi schreef:
Hoi,

nee volgens haar moet ik aankomen,.
maar ik sla idd de lunch over omdat ik gewoon geen brood door me keel heen kan krijgen!

Jammer dan, ik kan ook geen brood door mijn keel krijgen maar ik eet het toch ;)
Probeer gewoon met één sneetje brood, en doe er iets op wat je echt heel graag lust :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:47

Hoi,

probeer dan iets van een eierkoek, krentenbol, hard/zacht broodje, worstenbroodje, geroosterde boterham of een tosti.
En er moet toch iets zijn van beleg dat je lekker vind op je brood.

Of neem anders iets van fruit en yoghurt met muesli. Maar je dat je zo weinig eet komt dus niet doordat je jezelf te dik vind?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:18

Ik vind er niks raars aan nee. Ik eet ongeveer het zelfde..
Soms sla ik zelfs het ontbijt ook nog over

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:42

Maar Ilse, dan eet jij dus alleen 's avonds??? Ik heb door mn medicijnen wat meer moeite met eten nu, maar blijf erop letten, ondanks dat ik veel slaap en veel op mn bank lig nu, omdat ik gewoon niet zoveel kan (gebroken rug, is ook een topic van), dat ik netjes 3x per dag eet. Ik ben erg misselijk geweest van die tramadol, dus heb een paar keer 's avonds cup-a-soup en wat brood gegeten, maar dan ook fruit smiddags, en brood, en wat fruit, yoghurt of kwark ofzo 's ochtends. Op zich vind ik niet dat je _veel_ te weinig eet iloveyou, maar gewoon ff 2 boterhammen smiddags, of inderdaad krentenbol of wat anders... En eet uit school smiddags iets van een liga ofzo, die eet ik nu ook wel tussendoor. Juist door regelmatig over de dag te eten blijft je stofwisseling op gang!

Je moet je lichaam zien als een kacheltje. Een vuurtje. Zolang je er genoeg hout op blijft gooien, blijft het goed branden. Als je het vuur uit laat gaan, kan je er wel hout bij gooien, maar dan blijft het meestal maar smeulen... dus dan is je metabolisme lager, en slaat je lichaam juist meer op!

Ik weet ook van een vrouw die maar 1x per dag echt een maaltijd at. En 10 kilo is afgevallen, jaja, door gewoon netjes 3x per dag te gaan eten!!! (niet van tv of uit een blad, ik ken haar echt! Dus het is ook echt waar gebeurd!) Dus zorg gewoon dat je normaal eet allemaal. Tuurlijk hoef je jezelf nooit vet te mesten, maar gewoon gezond eten, iedere dag ontbijt, brood en fruit en warm eten met groente enzo. Dat kan je rustig eten zonder dik(ker) te worden! Het voorkomt juist dat je dik wordt!!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:53

Ik heb ook jaren geen brood gegeten omdat ik het ook niet door mijn keel kreeg.
Nu eet ik sinds een tijdje wel gewoon weer brood zowel 's ochtends als 's middags.
Doe nog steeds geen boter op mijn brood en eet wel elke dag een appel. :)