ervaring met osteopathie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

ervaring met osteopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:02

Ik ben gisteren voor het eerst bij de osteopaat geweest vanwege terugkerende rug- en nekklachten, waar de manueel therapeut niets mee kon. Mijn lichaam reageert duidelijk, maar ik moet het nog wel even laten bezinken. Wie heeft er ook ervaring mee?

kaj

Re: ervaring met osteopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:21

Ik ben begin dit jaar een paar keer behandeld door een osteopaat. Dit naar aanleiding van bekken en rugklachten.

Mijn bekken stond scheef, ik had een blokkade in mijn nek en nog wat andere dingen. Na 3 behandelingen was ik helemaal van mijn klachten af. Ik sta er nog steeds best versteld van.
De eerste keer had ik na de behandeling eigenlijk nergens last van maar de tweede keer heeft ze heel wat gekraakt en gedaan. Toen heb ik bijna een week spierpijn gehad en was ik ook erg moe en een beetje lamlendig.

Maar het resultaat was super dus :j

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:29

Ik ben nog nooit naar een ''echte'' osteopaat geweest, maar degene die mij fysiotherapie gaf was bezig met een opleiding osteopathie en zat in het 3e van de 5 jaar. Ik heb al lange tijd vermoeidheidsklachten en zij heeft mijn lever geleegd en weer laten vullen om het zo maar even te zeggen. Zo konden de afvalstoffen die daar vast zaten er weer uit. Ben daarna aantal dagen flink ziek geweest omdat die afvalstoffen nu dus door heel mijn lijf zaten, maar uiteindelijk heeft het mij veel geholpen. Niet zozeer met de vermoeidheid maar ik voelde me veeel beter!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:33

Ik heb mijn rug en nek ook een aantal keer laten behandelen en het heeft mij alleszins enorm geholpen!

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:37

Ook ik heb ervaring met de osteo, maar ik heb zelf het idee dat mijn klachten na een behandeling verlichtten en na enkele weken weer terugkeren. Ik ben inmiddels 3 x geweest, ga over 1 week weer en dan eens afwachten hoe het gaat.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:39

Ik heb 5,5 jaar in de kreukels gelegen na een ongeluk. Vooral vermoeidheidsklachten, slechte spijsvertering, verschillende opnamestoornissen in oa b12 en ijzer, dus tekorten. Na 6 behandelingen bij een osteopaat, waarbij het na de eerste 3 behandelingen alleen maar erger werd, ben ik genezen verklaard zegmaar.

Was daarvoor al bijn neuroloog, internist, endocrinoloog, overal gewoon geweest, acupunctuur, homeopatie..... maar alleen de osteopatie heeft mij kunnen helpen. Terwijl ik helemaal nergens meer in geloofde na alles wat ik al geprobeerd had!!!

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:16

_Judje_
ik bijna zelfde probleem gehad als jij. Ook als gevolgen van ongeluk (met paard gevallen)

Ik ging ook naar osteo met het idee 'als dit niet helpt weet ik het ook niet meer', was echt een beetje laatste optie. Maar t heeft super geholpen. Na eerste behandeling heel ziek geweest, maar daarna was t wel over :D Helemaal weer in topvorm :D

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:29

Ja, ik heb toen een enorme klapper gemaakt nadat ik aangereden was door een taxi. Ikzelf op de fiets. Kan me daar neits van herinneren. In eerste instantie worden die klachten lang op de hersenschudding gegooid zegmaar, maar dat was het dus niet, er was veel meer niet goed. Evengoed wel door het ongeval, maar de reguliere geneeskunde kon er neits mee, en na de behangelingen heb ik nooit meer b12 en ijzer nodig gehad, mijn bloedwaardes zijn mooier dan ooit tevoren :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:16

Ik wil misschien ook naar een osteopaat. Heb al een aantal jaren last van rugpijn en hoofdpijn. Heb daarvoor bij een chiropractor gelopen en het is toen een tijd weggeweest maar nu komt het weer terug. Heb gehoord dat een chiropractor toch wat "lomper" is dan een osteopaat, dus wilde dat eens gaan proberen.
Heeft iemand ervaring met beide?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:19

Ik heb ervaringen met beide (chiropractie en osteopathie) en mijn enige ervaring nu is dat er ook nog dag en nacht verschil zit tussen verschillende osteopaten.

De ene constateert bij mij een scheefstand en behandelt mijn hoofd, nek, bekken en bewegingsapparaat. De ander vindt me recht en peutert mijn organen los. Van vriendinnen met andere osteopaten hoor ik weer hele andere behandelingsmethoden. Volgens mij hebben ze een beetje allemaal hun eigen stokpaardjes.

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:37

Was je er toen dan wel met dezelfde klachten geweest? Bij mij was het juist zo dat ik dus met klachten kwam, en hij me overal onderzocht, en op veel verschillende plekken gewerkt heeft. De eerste behandelingen waren pijnlijk, terwijl hij de laatste keer in feite precies hetzelfde deed, maar de 'kwaal' zegmaar weg was, waardoor het geen pijn meer deed... Ik hou helemaal niet van kwakzalvers, en zoals ik al zei, ik geloofde nergens meer in, maar het heeft voor mij echt enorm goed geholpen!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:43

Dat is mijn ervaring ook _Judje_ ik kwam voor klachten in mijn bekken/rug en ze heeft ook alle organen etc gecontroleerd. Zo kwam ze nog heel veel dingetjes tegen waarover ik dus niet had geklaagd.
Zo heeft ze niet alleen mijn bekken rechtgezet maar ook diverse blokkades in rug en nek opgeheven en mijn ribben/middenrif losgemaakt etc etc.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:47

Ik ben toevallig vandaag naar de osteopaat geweest voor mijn darmen.
Of het werkt, dat weet ik nog niet, maar heb het wel als een goeie ervaring ervaart :)
Ookal had ik het gevoel alsof ik mishandeld werd, maar dat zeg ik bij de tandarts ook altijd :P
Ze heeft mij overal gekraakt, en ook mijn middenrif losgemaakt, en de organen allemaal.

Zal je zeggen, het is echt pijnlijk, of het echt werkt.. dat weet ik nog niet, maar het is wel de moeite waard :)

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:50

Bij mij was het dus zo, mijn moeder was erbij, dat hij nauwelijks zichtbare bewegingen maakte, en ik inderdaad het gevoel had of hij als een idioot in mijn buik zat te duwen en alles... Maar dat voelde zo doordat hij dus precies die punten had waar het nodig was. Later in de behandeling deed hij het ook, en voelde ik ook dat het nix voorstelde... Dus waarschijnlijk ben je ook niet zo hard gekraakt, maar heb je het als zodanig ervaren :-)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:52

Ja dat klopt ook, ik werd ook nog eventjes boos op haar :o
Dacht dat ze met haar nagels in me buik zat te drukken, maar dat was gewoon mijn organen die er zo op reageerde :=

Lag ik daar op die tafel: 'Auw, die nagels van u !!! :o

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:11

Ik ben ook een tijdje in behandeling geweest bij een osteopaat voor scoliose en andere rug / nek - klachten. Ben er zeer tevreden van!
Alleen is de behandeling van mijn organen niet goed bevallen, moest na die behandelingen meerdere keren overgeven.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:41

@ Stefaaah; Ik heb na een behandeling aan me organen twee weken lang niets anders gedaan dan overgeven, maar ging daarna wel veel beter. Heb daarna nooit meer ergens last van gehad :D

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:54

_Judje_ schreef:
Was je er toen dan wel met dezelfde klachten geweest? Bij mij was het juist zo dat ik dus met klachten kwam, en hij me overal onderzocht, en op veel verschillende plekken gewerkt heeft. De eerste behandelingen waren pijnlijk, terwijl hij de laatste keer in feite precies hetzelfde deed, maar de 'kwaal' zegmaar weg was, waardoor het geen pijn meer deed... Ik hou helemaal niet van kwakzalvers, en zoals ik al zei, ik geloofde nergens meer in, maar het heeft voor mij echt enorm goed geholpen!

Ja hoor! Ik kwam voor precies dezelfde klachten! Pijn in mijn schouder en op twee plaatsen in mijn rug en ik ben scheef, vooral te merken met paardrijden.
De een constateert vaste schedel en nek wervels, en idd daardoor een scheef bekken enverklaart dat door een val van lang geleden...

De ander vindt me niet scheef, vindt drie scheve wervels en peutert daarvoor mijn darmen, alvleesklier, nier en maag voor los... Daar ga ik dus weg. Oude klachten blijven en ik heb ontzettend veel last van de behandeling zelf...

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:32

klinkt sowieso niet logisch om voor scheve wervels in je darmen te gaan zitten wroeten, als je darmen en maag etc verder ok zijn... :(:)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:56

nou daar valt nog wel wat voor te zeggen, alles zit aan elkaar vast, ook aan je wervels. Haar theorie was dat die verkleefde organen aan die wervels trokken. Alleen lost het het probleem niet op, en heb ik er nieuwe problemen bij...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:54

Ik zweer erbij! Na 1,5 jaar met klachten aan bekken te hebben gelopen als gevolg van een val van een paard, ben ik naar een osteo gegaan. Na 5 behandelingen was ik volledig van mijn klachten af! Doodziek ben ik geweest na de allereerste behandeling, maar ik heb er zóveel aan gehad! Nu ga ik nog ongeveer 1 keer per jaar als groot onderhoud.

Die punten op organen die jullie noemen komen mij ook bekend voor. De zogenaamde pijnpunten. Bij mij vond hij ze bij mijn nieren en in mn liezen. Damn, ik heb echt tegen het dak gezeten! Tegenwoordig voel ik gelijk als er een wervel vast zit. Meestal kan ik m nu zelf een duwtje geven en dan hoor ik m al kraken.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:55

Marij schreef:
@ Stefaaah; Ik heb na een behandeling aan me organen twee weken lang niets anders gedaan dan overgeven, maar ging daarna wel veel beter. Heb daarna nooit meer ergens last van gehad :D

Wow, dan heb ik nog geluk gehad ! Heb de dag zelf heel veel moeten overgeven en een paar dagen misselijk.
De osteopaat zei wel dat ik er geen last van zou hebben...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:57

.
Marij schreef:

Overgeven? Ik heb wel last gehad van maagzuur. Maar volgens mijn osteopaat was dat erg normaal.
Maar als je 2 weken lang heb moeten overgeven, zou ik het toch even melden.
Werd tegen mij ook gezegt, maximaal 3/4 dagen mag je er last van houden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:56

Ook ik ben jaren bij een osteopaat onder behandeling geweest, zag er altijd erg tegen op.
Behandeling is niet pijnlijk, de dag erna denk je de hele wereld aan te kunnen, maar 2 tot 5 dagen erna kon ik helemaal niets meer, voelde me af en toe echt hulpeloos.
Dit komt omdat bepaalde spiergroepen weer op hun "normale" plek worden gezet en dat wordt wel stukje bij beetje gedaan, maar veroorzaakt bij mij hevige spierpijn.

Voelt net alsof je bikkelhard van een paard stuitert. ;)

Ik had 2 s-en in mijn wervelkolom en mijn rug is nu weer recht.
Eén tot twee x per jaar ga ik weer heen voor controle.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:00

Scoliose Kaatje?