na 4 maanden nog deuk in mijn kuit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

na 4 maanden nog deuk in mijn kuit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:11

Ja beetje raar misschien, maar ongeveer 4 maanden geleden ben ik van een paard gedonderd en die is daarna over me heen gewandeld en heeft met zijn volle gewicht op mijn kuit gestaan. (en het was geen kleintje maar een reus van 1.80 m :+ )
Been is een paar weken zo opgezwollen geweest dat zelfs een trainingsbroek nog afknelde (niet overdreven) maar langzaam ging het steeds beter. Maar hoe meer de zwelling afnam hoe duidelijker het werd dat dr echt een deuk in mijn kuit zit.
Nu, 4 maanden later dus doet het nog steeds pijn, vooral als ik veel gelopen heb of wat nog erger is, als ik gereden heb en dan van het paard stap\spring doet het echt veel pijn.
Maar de zwelling is nu grotendeels verdewenen en de deuk zit er dus nog erg duidelijk, weet iemand of dat normaal is?
(ik ben toen bij HA geweest en die zei dat het zwaar gekneusd was maar dat ik er wel op moest blijven lopen omdat anders mijn kuitspier te kort zou worden oid. Vooral de eerste weken ging dat dus echt niet en heb ik er eigenlijk alleen op gestrompeld omdat ik dre cht niet op kon staan, misschien komt het daardoor?)
Bedankt alvast.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:13

Pfff ik heb 3 deuken in mijn onderbeen, nergens last van, maar weggaan? Nee. Ik heb er zelfs de vorm van een tak van een hoefijzer in staan. :+

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:26

Ik heb op mijn scheenbeen ook een deuk, ongeveer 3 maanden geleden opgelopen (uitgegleden tegen een bumper van een auto :+ ). Deze plek is nog altijd een beetje blauw-paarsachtig, als je erop drukt doet het pijn en je ziet duidelijk een deuk. Op foto's enzo is er verder niets te zien. Dokter zegt dat het heel lang kan duren voordat de pijn en blauwigheid weg is en dat de deuk hoogstwaarschijnlijk altijd zal blijven zitten.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:26

B ij loopt ie idd ook rond in de vorm van een ijzer... :+
Ziet er wel grappig uit, maar het lijkt me niet normaal.
Hoe ben jij eraan gekomen en hoelang had je er last van?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:28

ik heb 4,5 maand geleden klem gezeten met mijn onderbeen bij een val met mijn paard, en op die plek is de binnenkant van mijn been nog steeds blauw en gevoelig... :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:30

1 x in galop tegen een betonnen omheining van de bak gezet door een jong paard (6 jaar terug) en 1 x paard over me heen gelopen (3 jaar terug). Bij de laatste keer stond hij op mijn nieuwe rijlaars en daar stond de afdruk van een hoefijzer en ook op mijn been eronder. Wat is dat been dik en paars geweest!

Anoniem

Re: na 4 maanden nog deuk in mijn kuit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:31

Ik heb 15 jaar geleden klem gezeten tussen 2 auto's en heb nog steeds een deuk in mijn onderbeen.....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:33

Ik heb ook een deuk in mijn scheenbeen na een trap te hebben gehad. Dat is ongeveer 3 jaar geleden.
Maar een kneuzing duurt erg lang, ik heb zelf heel vaak van alles en nog wat gekneusd en dat kan echt wel maanden duren. Uiteindelijk zal het heus weer over gaan! Maar vervelend is het nu wel..

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:33

ruim 20 jaar geleden een trap van een paard recht tegen mijn bovenbeen gehad, deuk zit er nog..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 11:56

hmm die deuk zal ik dus nog wel ff mee rondlopen.
Wat zijn er eigenlijk veel paardenmensen die dit hebben.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:58

Ik heb ook een deuk in mn heup door een trap, is nu een jaar geleden, maar die gaat niet meer weg :n

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:00

Ist niet gewoon een spierscheur geweest dan? Die blijven vaak ook zichtbaar als deuken :')
Heb dr ook 1 in mn bovenbeen, die zat vast tussen paard, zadel en grond. Naast zwart zat er dus een spierscheur die wel vrij goed geheeld is, maar de deuk is nog steeds zichtbaar :+
(nee, je wordt er niet knapper op, van dat paard rijden :'))

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:02

Ik heb al een jaartje of 4 een deuk in mijn bovenbeen door een trap van een veulen.
Denk dat jou deuk ook niet meer weggaat net als de mijne.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:00

Ik denk dat ik al zo'n 5 jaar een plakkaat op elkaar gedrukt vlees in mijn kont heb, daar waar een paard mij nogal hard heeft gebeten. :P Ik heb de hoop al opgegeven dat het ooit nog weggaat.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:03

Aantal jaren geleden eens gebeten door een klein opdondertje (pony). Ondanks dat ik vele lagen (dikke) kleding aan had, toch een fikse blauwe plek. En een gat in m'n spier. Het zat in mijn triceps (achterste spieren in je bovenarm). Thank god liep het over de lengte, dus ik had er niet hele erge last van. En nu enkele jaren later, is dat gat vrijwel verdwenen.
Ik denk dat het vanzelf wel recht trekt in de loop der tijd. En anders heb je een tastbare herinnering aan het hele gebeuren ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:07

Lia_ schreef:
Ik heb 15 jaar geleden klem gezeten tussen 2 auto's en heb nog steeds een deuk in mijn onderbeen.....

Ik heb 17 jaar terug een schop gehad van een pony en ook nog steeds een deuk in mijn scheenbeen, in het bot wel te verstaan..

Er is dus een kans dat de deuk niet meer wegtrekt..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:33

Ik heb wel nog steeds een vage lichtblauwe plek op mijn scheenbeen waar ik in juli een paintball tegen aan geschoten had gekregen. :+ Doet niet echt pijn meer, beetje als ik er op druk.

Heb ook een tijdje een deuk gehad in mijn scheenbeen, die zat daar omdat ik toen tegen de trekhaak van een auto was gelopen. :+
Die is uiteindelijk wel weggetrokken, kan hem iig niet meer vinden.