Vaak moe, en geen pfeiffer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selmaa

Vaak moe, en geen pfeiffer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:08

Hoi,
om te beginnen ben ik vaak erg moe. Na schooltijd moet ik echt even liggen of slapen.
Ik krijg dan ook soms een doof gevoel in me benen en ze gaan tintelen, het lijkt dan
net of ik er elk moment doorheen kan zakken. Ook heb ik best vaak hoofdpijn.
In de kerstvakantie heb ik me bloed laten testen op pfeiffer en bloedarmoede, en dit
was het niet. Ook lukt het leren gewoon echt niet meer, ik sla om de één of andere reden
niks meer op. Me ouders gaan niet zo snel met me naar de dokter..
Ik ben trouwens 16 jaar, slaap gewoon normaal, en eet goed, heb geen overgewicht oid.

ben benieuwd of iemand hier iets op weet? of ook last van heeft?

elinebakker

Re: Vaak moe, en geen pfeiffer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:12

Ook last van, gepaard met hoofdpijn.

Laat je bloed ook eens testen op andere dingen, schildklier noem maar op. Alles :)

Wat doe je zoal op een dag? Hoeveel uur slaap gemiddeld in een nacht? Wat versta je onder goed eten?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:14

Laatst bijgewerkt door _R_G_ op 07-02-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:14

Er schijnt een virus in de lucht te hangen. Mijn zus heeft het ook gehad en ik vorig jaar ook. Je kunt niks anders doen dan een keer extra vroeg naar bed en hopen dat het vlug over is.

Misschien heb je ijzer te kort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:17

Laat je ook testen om CMV, een zusje van Pfeiffer. Ik had ook geen pfeiffer, maar wel dit.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:18

Gezien de tintelingen in je benen ben ik wel nieuwsgierig naar de waarde van je B12. Er loopt momenteel ook een topic over B12 tekort bij mensenwelzijn.

In elk geval beterschap!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:19

jeslivito; Dacht ik ook, vriendje en twee beste vriendinnen hadden het, maar bij mij konden ze het na 2 keer prikken gelukkig niet vinden. Ook geen CMV. Nu bij neuroloog die toch meer rust voorschrijft.
Helaas heb k nu opgezette klieren erbij wat de boel nog een beetje erger maakt..

Maargoed ben wel benieuwd naar je voedsel en slaappatroon!

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:20

@assepoetster: ik eet 3 goede maaltijden, en fruit en tussendoortjes ;) (niet te veel) ik zorg er altijd voor dat ik 8 uur slaap heb. Ik wil me wel testen op dat soort dingen alleen me ouders denken dat het met me hormonen te maken heeft, alleen ze willen volges mij niet geloven hoeveel last ik ervan heb ;)

@_R_G_: ja ik heb idd last van me spieren! maar vooral in me nek!

Angela_ schreef:
Laat je ook testen om CMV, een zusje van Pfeiffer. Ik had ook geen pfeiffer, maar wel dit.

dat is een goede! me vader zei laatst ook al is er niet iets wat op pfeiffer lijkt?
ik dacht van niet, maar het is wel zo

ik vind het vooral ook vervelend dat me school eronder lijd :( en ik weet gewoon dat ik het kan! me mentor is ook al op de hoogte, maar zei is ook geen dokter ook schiet me voetbal er soms bij in, omdat ik gewoon te moe ben!
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 07-02-09 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik a.u.b. de editknop

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:28

Allereerst: Er bestaat zoiets als een editknop ;) Misschien handig om die te gebruiken, ipv 4 berichtjes achter elkaar te plaatsen.

Ik neem aan dat je na de kerstvakantie nergens meer op getest bent. Ga gewoon eens naar je huisarts en vraag om een volledig bloedonderzoek. Er kunnen zoveel dingen zijn die dit soort klachten veroorzaak, zoals inderdaad pfeiffer, die CMV, maar B12 tekort past ook bij je klachten en zo zijn er nog zo ontzettend veel dingen die hiermee te maken kunnen hebben. Daarnaast, ja, je bent 16, er veranderd veel in je lichaam en ook dat kan vermoeidheid geven....
Dus gewoon even weer langs je huisarts, situatie uitleggen en vragen of er een volledig bloedonderzoek gedaan mag worden. Dan heb je in 1 klap een heleboel uitslagen op een rijtje.

Succes.

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:30

sorry voor die berichtjes maar ik las voorheen alleen maar mee op deze site, en ik weet nu nog niet echt hoe alles werkt ;)
ja ik zou wel graag willen weten of ik wat heb, want nu heb ik niks en dan ben ik bang dat andere me zo'n aansteller vinden. En als je dan bijvoorbeeld pfeiffer heb dan schijnen mensen ineens te begrijpen dat je moe ben.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:33

Goh, dit komt mij bekend voor...

Ik ben dus zelf al maanden moe, maar dacht dat het met mijn fibromyalgi te maken had.
Na een aantal maanden toch maar eens gevraagd of ik eens bloed mocht laten prikken van de dokter.
En wat blijkt..... vitamine B12 tekort. Ik neem blijkbaar niet genoeg op.
Nu een kuur inj van 1 x per week, ged 4 wkn, eens kijken of dat helpt.
Ik zal het daarna regelmatig moeten injecteren om het op pijl te houden.
Een collega wees mij hierop te testen, want die heeft het zelf ook en ook fibro, schijnt in die combi wel vaker voor te komen. Het heeft bij haar goed geholpen, dus hopelijk bij mij ook.

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:37

hmm ik ga het denk toch maar even met me ouders overleggen als dit zo aan houd (nu al zeker een maand). maar het irritante is, alle vermoeidheidsziektes lijken zo op elkaar. Ik heb bij bijna allemaal wel een symptoom :P

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:38

en laat je checken op ziekte van Lyme. Zo begon het bij mij ook ooit.

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:40

moet je bij de ziekte van lyme niet door een teek gebeten zijn? ik las daar laatst wat over namelijk.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:41

ja dat moet, ik had ook geen teek gezien. Wel klachten, wel lyme. Maar kan me geen teek herinneren. Ook de nymphen (2 mm groot) kunnen besmettelijk zijn.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:43

Ik zou me als ik jou was idd op Lyme laten testen.
Je moet inderdaad door een teek gebeten zijn om Lyme te krijgen, maar dat kan gebeurd zijn zonder dat jij het doorhad.
Die beestjes zijn zó ontzettend klein!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:43

Ik heb er al ongeveer 3 jaar last van. Het is wel ietsjes minder geworden, maar ben nog altijd moe. Ben op alles getest eigenlijk. Ze zijn er nog niet achter wat het kan zijn. Hoop dat ze er bij jou wel achter komen :)

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:49

ik campeer wel elke zomer, en loop ook wel eens door gras oid, maar ik heb nog nooit het idee gehad dat ik door een teek gebeten was, en heb er bij mezelf nog nooit één gezien. maar als ik me laat testen ga ik zoieso op alles wat hier gezegd wordt testen :). Ja en zelfs nu ben ik moe terwijl ik de hele dag letterlijk niks doe vandaag.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:51

als je niet beter weet is een teek gewoon een klein spinnetje. Het valt niet op.

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:57

me ouders zeggen ook steeds dat het door het slechte en koude weer kan komen. En dat het vast wel beter zal gaan als er weer een beetje een zonnetje gaat schijnen.. moet ik hierop gaan wachten of toch naar de ha gaan?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:57

Dat ligt aan de grootte van de teek hoor. Ze beginne klein, maar als ze 24 uur gezeten hebben zijn ze zo groot als een krent en die mis je niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:58

naar de huisarts. een meid van 16 heeft geen klachten a.g.v. het weer.

ja dan mis je ze niet, maar ze kunnen ook zelf al hebben losgelaten. Of nogmaals je hebt te maken met een larve van de teek. Die zijn echt heel klein. Hoe dan ook: geen teek gezien, en echt wel lyme ik.

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 18:05

ik ging net even googlen, en kijken naar de symptonen van lyme en ik heb zeer veel overeenkomstem: wazig zien, last van de ogen(heb nog nooit een bril gehad, niemand in de familie) gewrichtspijn, zeer stijve nek en ook pijn in die spieren, transpiratie, verstoorde menstruatie, Verwardheid, moeite een gedachtespoor vast te houden, moeite met concentreren en nog veel meer van wat ik op die site kan vinden..

* en me tintelingen zijn terug te vinden. En ik voel me hart soms echt duidelijk overslaan

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:09

dus vragen op Lyme te testen!! Hoe eerder je er bij bent des te beter!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:11

Ik volg dit even, alleen voor mij zal het geen lyme zijn omdat ik amper in de natuur ben en ik het al meer dan half jaar heb :P